viiriäisten rekisteröinti

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
minkuliini

viiriäisten rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Olen ottamassa muutamia viiriäisiä lemmikiksi kesäksi. Ilmeisesti lemikiksi tulevat viiriäisetkin pitää rekisteröidä noilla eviran lomakkeilla vaikka en mitään maatilaa omistakkaan!? Mitä lomakkeita ja ilmoituksia pitää nyt tehdä? Onko kokemuksia viiriäisten lupajutuissa vai onko tuo rekisteröinti homma ihan huu haata!? Auttakaa viisaammat :smt017
minkuliini

Re: viiriäisten rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

No johan alkoi selviämään! Lemmikki viiriäisetkin pitää rekisteröidä! Soitin maaseutuasiamiehelle ja nyt pitää täyttää pitopaikkalomake ja eläintenpitäjälomake. Kyseiset lappuset on tulostettavissa eviran sivuilta ja sitten ne lähetetään maaseutuvirastoon. Ompas monimutkaista pikku viirulaisten hankinta :) Noh nyt sitten olen virallisesti "siipikarja tila"
marjukka

Re: viiriäisten rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja marjukka »

Jeps! Melkomoinen salapoliisityö, että Keski-Suomesta sai vastauksen asiaan! Nuo edellisessä viestissä olevat lomakkeet on täytettävä. Minulle oikein täsmennettiin, että yksikin lintu on rekisteröitävä! Mietin vain tuota, että jos haudottaa tipuja ja pistää kukkopoikia pataan parin kuukauden jälkeen, niin kappalemäärä ei tiedoissa ole ajantasainen kovinkaan pitkään, mutta kai olennaisinta on suuruusluokka ja se, että on rekisteröity yleensäottaen.
Vastaa Viestiin