Sairastunut Irmeli röyhtäilee kakan hajua ?!?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Piheli

Sairastunut Irmeli röyhtäilee kakan hajua ?!?

Viesti Kirjoittaja Piheli »

Jättikotsi Irmelillä 9kk on seuraavia oireita:

- sotkuinen pyllyn alusta, mutta pylly kuitenkin puhdas.
- apaattinen, väsynyt
- juo, mutta ei syö
- RÖYHTÄILEE kakan hajuisia röhtäyksiä.
- kun juo (siis niellessä) kuuluu ikäänkuin suoliääniä
- on mielestäni aikas pienikokoinen ei kuitenkaan mikään langanlaiha.

Itselleni tuli mieleen, että olisiko kyseessä suolitukos tms.

Onko teillä ollut moisia oireita ja mitähän pitäisi Irmeli-raukan kanssa tehdä??
Helepotus

Re: Sairastunut Irmeli röyhtäilee kakan hajua ?!?

Viesti Kirjoittaja Helepotus »

Mulla oli kerran suolitukoksia parillakin kanalla ja oireet kyllä valitettavasti kuulostaa tutulta :( Omilleni yritin parafiiniöljyä antaa, mutta tulos ei ollut hyvä :( Pariksi päivää aina helpotti ja sitten oire uusiutui. Tietysti riippuu vähän mikä sen suolen on tukkinut. Kivut on todella kovat jos on suolitukos, joten ensimmäisen tilanteen selvittyä lopetin toisenkin samoista oireista kärsineen.
Piheli

Voi ei! Tuota juuri pelkäsin!! Voi Irmeli-parkaa! :smt022

Taidan siis lähteä ostamaan parafiiniöljyä ja kokeilla sitä vielä kuitenkin.
Paljonkohan sitä kerraallaan voi antaa??
HeiniS

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Minä laitoin ensin 2ml molempiin päihin ja sitten vielä 3ml lisää ell ohjeen mukaan. 2-3 krt/pv 5ml pyrstöön ja nokkaan. Ei kyllä auttanut meidän tapauksessa.
Piheli

Kiitos vinkeistä!

Olen nyt lutrannut öljyn kanssa oikein olan takaa. Ja täytyy sanoa, että pyllypuoli oli rutkasti paljon helpommin hoidettavissa kuin nokka!! Miten ihmeessä kanan nokan saa auki?!?
Irmeli-reppanan pää on saanut nyt parafiinikäsittelyn....
Helepotus

Viesti Kirjoittaja Helepotus »

Useita kertoja päivässä 3-5 milliä minäkin käytin. Kukolla helpotti aina hetkeksi, mutta kana laihtui ihan silmissä. Siitä löytyy kyllä täältäkin asiaa kun vaan muistasin missä... Kokeileppa hakea suolitukos turpeen syömisestä tai pelkkä suolitukos.

Nokkaan laitan aineen niin, että kana on mun oikeaa kylkeä vasten (pidän käsivarrella sitä paikoillaan) ja lepää mun jalan päällä jonka olen nostanut esim saavin päälle koholleen. Ruisku oikeassa kädessä ja vasemmalla kädellä raotan nokkaa niin että käsi tulee kanan pään takaa ja peukalo ja etusormi on nokan molemmin puolin :) Olipas vaikeasti selitetty!
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

asento tuo,mitä helepotus kuvaili ja se ruiskun pää,kanan alanokkaan. Niin meillä ainakin avaavat suunsa,siis kun se pruutta on siinä alanokan päässä,, :smt017 ompa vaikia selittää... :smt017 :smt017 vitamiinia tässä viimetteeksi pruuttaillut..
Piheli

Kiitos teille! Hienosti selitetty asentokuvaus! Sain kuin sainkin öljyn oikeaan osoitteeseen.
Nyt ei auta muu kuin seurailla vointia ja öljytellä...
Piheli

Uskokaa tai älkää, mutta irmeli on ollut paljon paremmassa kunnossa tänään! Syö, juo ja kuopsuttaa :smt041
Olen antanut parafiinia molempiin päihin ja lisäksi vesiperäruiskeita. Sitä itseään on lentänyt välillä ihan kaaressa... :pukeleft:
Toivottavasti ollaan voiton puolella ja vaiva ei jäisi ikuiseksi riesaksi.

Kiitos on teidän :smt055
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Hienoa kuulla! Mukava aina lukea näitä selviytymistarinoita, itekin mieluusti hoitaisin lintujani mutta aina pelottaa, et vaiva on kuitenkin kuolemaksi ja hoitaminen vaan pitkittää kärsimyksiä. Joskus näinkin :smt001
Muoks, Siis hoitaisin pidempään ja enemmän sairauden sattuessa, ettei tosta nyt saa sitä käsitystä etten mä hoida niitä ollenkaan :smt003
Vastaa Viestiin