Vihreä muna maatiaiskanalassa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Vihreä muna maatiaiskanalassa
Hihii! Kyllä "alhoissa" voi olla sulkajalkaisia yksilöitä, koska semmoisia on MTT:n toimesta säilytysohjelmaan otettu.
-
Helepotus
Mullekin kyllä iski nyt niin uteliaisuus... Ja kauhistus! Ei kai säilyttäjältä voi tulla sulkajalkaisia ja vihreitä munivia kanoja alhona mitenkään??? Sellaista alhoa kun ei aika varmasti ole olemassakaan. Harmittaa kyllä että sellaisia on alhoina myyty! Hyviä kanoja varmasti, mutta alhoja eivät missään tapauksessa!
-
Suvianne
Eikö ne ollu ihan jotain muita kuin alhoja? Kenellä on sulkajalkaisia alhoja, kun en ole kuullutkaan??HiltaHelikopteri kirjoitti:Hihii! Kyllä "alhoissa" voi olla sulkajalkaisia yksilöitä, koska semmoisia on MTT:n toimesta säilytysohjelmaan otettu.
Tuskin nekään kuitenkaan vihreitä munia myy
-
Suvianne
Olen kokeillut haulla ettiä, mutta löydän keskustelua vain ilmajokisten ja tyrnisten sulkajaloista...HiltaHelikopteri kirjoitti:Hihii! Kyllä "alhoissa" voi olla sulkajalkaisia yksilöitä, koska semmoisia on MTT:n toimesta säilytysohjelmaan otettu.
Missä on Alhojen sulkajalat?? Haluaisin lukea ko. keskustelun
-
Suvianne
-
Ushva
Hahhah, mulla on yhtä hyvä muisti ku Suviannella näköjään. En muistanu itsekään tuota ketjua enää. Aloin lukemaan ja kun Suviannen kommentti tuli niin aloin ihmettelemään että eikö se muistanu tätä vaikka on itse kommentoinutkin. Kunnes, hups, tuli oma kommenttini vastaan samaisessa ketjussa. Olen siis lukenut paljonkin sellaista (ja kommentoinut!) mistä en muista yhtään mitään muutaman vuoden päästä. En muista vaikka nyt luin uudestaan koko ketjun.
Henk. koht. oon sitä mieltä että vihreät munat ja karvajalat ei kuulu alhoihin. Itse en ainakaan tällaisia omaan parveeni hyväksyisi.
Mielipiteeni ilonan "valokuvalla säilytysohjelmaan"-alhoista ja säilytysohjelman joistakin säännöistä ja toimista olen esittänyt jo niin moneen kertaan että ei varmaan tarvitse jatkaa sitä aihetta.
Henk. koht. oon sitä mieltä että vihreät munat ja karvajalat ei kuulu alhoihin. Itse en ainakaan tällaisia omaan parveeni hyväksyisi.
Mielipiteeni ilonan "valokuvalla säilytysohjelmaan"-alhoista ja säilytysohjelman joistakin säännöistä ja toimista olen esittänyt jo niin moneen kertaan että ei varmaan tarvitse jatkaa sitä aihetta.
-
Suvianne
Pitää tästä lähtien kysellä tarkaan alkuperät kun uutta varta etsii. Pelkkä säilyttäjästatus ei riitä enää
-
Suvianne
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... ona#p32134
Tuossapa jotain keskustelua lisää, pitää lukea tuokin jos jotain oppis..
tuonnekki ketjuun olen muka jotain käyny viisasteleen... Pitäs hävitä nää viestit muutaman vuoden jälkeen.. ärsyttää lukia nuita omia juttuja kun ei edes muista mitä joskus kirjottanu ja mun mielipiteetkin kerinny vaihtua noin 5 kertaa...
Tuossapa jotain keskustelua lisää, pitää lukea tuokin jos jotain oppis..
tuonnekki ketjuun olen muka jotain käyny viisasteleen... Pitäs hävitä nää viestit muutaman vuoden jälkeen.. ärsyttää lukia nuita omia juttuja kun ei edes muista mitä joskus kirjottanu ja mun mielipiteetkin kerinny vaihtua noin 5 kertaa...
-
Muusa
Onks nää alhonperän navetan kanat tuota Ilonan kantaa jota koskevia juttuja tähän topiciin on linkitelty?
-
Suvianne
Minä en tiiä yhtään. Nuo on vaan ainoat sulkajalka alhot joika löyän täältä muniksesta tai googlen kautta.
Jos joku tietää muita juttuja niin linkittäkää ihmeessä. Kiinnostaa kyllä kovasti nämä jutut.
Kukaan ei ainakaan FB ryhmässä ole sulkajalka alhoihin törmänny.
Mutta vielä enemmän olen huolissaan jos säilyttäjän alho munii vihreitä munia. Olis todella kiva saada vastaukset nuihin tarkentaviin kysymyksiin, että onko ne sekottunu kuitenkin sen jälkeen kun on säilyttäjältä lähtenyt.
Minusta ainakin alkaa tuntua, että uudet säännöt tais tulla todella tarpeeseen jos vihreitä munia alkaa ilmestyä säilyttäjän kanoista??
Jos joku tietää muita juttuja niin linkittäkää ihmeessä. Kiinnostaa kyllä kovasti nämä jutut.
Kukaan ei ainakaan FB ryhmässä ole sulkajalka alhoihin törmänny.
Mutta vielä enemmän olen huolissaan jos säilyttäjän alho munii vihreitä munia. Olis todella kiva saada vastaukset nuihin tarkentaviin kysymyksiin, että onko ne sekottunu kuitenkin sen jälkeen kun on säilyttäjältä lähtenyt.
Minusta ainakin alkaa tuntua, että uudet säännöt tais tulla todella tarpeeseen jos vihreitä munia alkaa ilmestyä säilyttäjän kanoista??
-
juujuu
Toisilla käy sitten tuuri
toivoin että oma sekarotuinen kana joka on vihreästä munasta tullut munis vihreitä munia Mutta ei
tulee vaan julmettoman kokoisia pitkällä suipolla päällä olevia munia jotka on vaalean ruskehtavia
Ihan sama minkärotuinen kana on jos siitä tykkää eikä välttämättä halua puhdasrotuisia ihan pakosti
Toi muna on kyllä tosi erillainen väritykseltään Kukahan kanoistasi sen on muninut ..
tulee vaan julmettoman kokoisia pitkällä suipolla päällä olevia munia jotka on vaalean ruskehtavia
Ihan sama minkärotuinen kana on jos siitä tykkää eikä välttämättä halua puhdasrotuisia ihan pakosti
Toi muna on kyllä tosi erillainen väritykseltään Kukahan kanoistasi sen on muninut ..
-
hen-na
Aikoinaan lomitin yhellä tilalla ja sinne otettiin justiin sillon kanoja. Suomen maatiaisia.. ei hajuakaan mitä kantaa ne oli.. Mutta sieltä putkahteli välillä vihreä muna (ei nuin tumma kuin kuvassa, mut selkeästi vihreä sävytteinen) No se emäntä soitti eräälle erittäin pätevälle ja pidetylle eläinlääkärille, että onko ne jotain myrkky munia, kun vihreitä ovat
.. Niin eläinlääkäri vastasi, että suomalaiset maatiaiset ei muni vihreitä ja jos munii niin niihin on sekottunu jotakin norjalaista kantaa taikka rotua.
Mutta mulla itselläni ei kokemusta taikka kantaa asiaan.. Tälläisen väittämän olen itse kuullut ja siihen en sillon juuri noteerannut, kun itse vielä sillon inhosin kanoja
Jäi vain mieleen..
Mutta mulla itselläni ei kokemusta taikka kantaa asiaan.. Tälläisen väittämän olen itse kuullut ja siihen en sillon juuri noteerannut, kun itse vielä sillon inhosin kanoja
-
Suvianne
No ei ne minustakaan muni vihreitä? Mutta ite tiiän vaan alhoista.
Onkos täällä virallisesti vihreitä munivia maattareita?
Onkos täällä virallisesti vihreitä munivia maattareita?
-
Sarkki
Noniin, nyt löyty ketju joka voisi koskea hieman myös minua.
Olen siis tänä keväänä ostanut alho nuorikkoja alhon säilyttäjältä ja nyt tällä viikolla yksi alhoista pyöräytti ensimmäisen munansa joka oli vihertävä. Ajattelin, että se oli varmaan värivirheellinen muna että ehkä toinen on jo tavallisen näköinen. No, parin päivän päästä tuli toinen muna samaiselta kanalta joka oli myös saman värinen ja vihertävä. Että täällä näyttää olevan alho joka munii vihertäviä munia. Muna ei ole todellakaan noin vihreä mitä ketjun ensimmäisessä viestissä oleva muna, mutta kumminkin selkeästi vihertävä. Kana vaikuttaa kyllä ulkoisesti ihan täysin alholta...
Jos säilyttäjältäkin voi saada sekarotuisia kanoja niin en oikeasti enään tiedä ketä uskoa ja keneltä ostaa kanat. Tää olis sitten tänä vuonna jo toinen kerta kun mulle myydään kanoja puhtaina, mutta isomman tarkastelun alla onkin paljastunut kanat sekrotuisiksi. Huoh, ei tämä kanaharrastus ole kyllä lainkaan ottanut tuulta purjeisiinsa kun tuntuu että jatkuvasti tulee jotain vastoinkäymisiä.
Olen siis tänä keväänä ostanut alho nuorikkoja alhon säilyttäjältä ja nyt tällä viikolla yksi alhoista pyöräytti ensimmäisen munansa joka oli vihertävä. Ajattelin, että se oli varmaan värivirheellinen muna että ehkä toinen on jo tavallisen näköinen. No, parin päivän päästä tuli toinen muna samaiselta kanalta joka oli myös saman värinen ja vihertävä. Että täällä näyttää olevan alho joka munii vihertäviä munia. Muna ei ole todellakaan noin vihreä mitä ketjun ensimmäisessä viestissä oleva muna, mutta kumminkin selkeästi vihertävä. Kana vaikuttaa kyllä ulkoisesti ihan täysin alholta...
Jos säilyttäjältäkin voi saada sekarotuisia kanoja niin en oikeasti enään tiedä ketä uskoa ja keneltä ostaa kanat. Tää olis sitten tänä vuonna jo toinen kerta kun mulle myydään kanoja puhtaina, mutta isomman tarkastelun alla onkin paljastunut kanat sekrotuisiksi. Huoh, ei tämä kanaharrastus ole kyllä lainkaan ottanut tuulta purjeisiinsa kun tuntuu että jatkuvasti tulee jotain vastoinkäymisiä.
-
Ada
Keneltä säilyttäjältä ne sun kanat ovat?
Onkohan mahdollista ettei säilyttäjäkään tiedä omistavansa "sekarotuisia alhoja"?