Nuori kochin hautoo tyhjää pesää...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
kochin-fani
Nuori kochin hautoo tyhjää pesää...
Mulla on nuori jättikoch-kana, joka hautoo tyhjää...
Sen alla ei ole yhtään munia, ja se hautoo vaan. Eikä välitä yhtään vaikka kukot tulee polkemaan tms. Otamme siltä aina munat alta, sillä talvella meillä ei ole tipuille tarpeeksi tilaa... Voiko kanalta mennä haudontavietti, jos se ei saa hautoa kun se haluaa? Epäilen että ei, mutta toisaalta taas kyllä
Ja kun tämä koch on todennäköisesti ainoa hautova tällä hetkellä, niin että kun ei ole hautomakonettakaan (eikä tipuja ole tullut vuoteen), en haluaisi että viimeinenkin mahdollisuus saada tirppoja menee hukkaan.
-
miisu
Re: Nuori kochin hautoo tyhjää pesää...
Meillä on kuule ihan samaa meininkiä, meillä vaan vuorotellen ja yhtäaikaa tällä hetkellää 4 eri kanaa yrittää hautoa...
Ja ihan tyhjiä pesiäkin kun munat on pois otettu. Millen sain helposti suostuteltua pois aikeistaa, sitten silkin suht helposti, sitten aloitti faverolle ja toinen silkki minkä kanssa tappelin monta monituista päivää....
No sitten aloitti taas ensimmäinen silkki uudestaan tyhjää pesää hautomaan, eli kyllä se kana vielä uudestaankin rupeaa hautomaan vaikka ei saisi hautoa
Halusit tai ei.... En itsekkään tässä vaiheessa talvea ja kun pakkanen paukkuu niin niitä tipuja halua. Varmaan annan periksi kun tulee helmikuu
kevättä kohti jo sitten...
Isoin ongelma on se kun yrittää saada sen kanan luopumaan ajatuksesta. Joutuu tukkimaan sen kanan lemppari pesän ja kantamaan kanaa toiselle puolelle kanalaa, keksimään sille tekemistä. Itse olen ainakin yöksi kantanut orrelle että jos yön aikana unohtuisi
Toimii vähän kanasta riippuen.
Eihän se ole kanan terveydelle hyväksi jos vaan on siinä hautomahulluudessaan pitkiä aikoja. Taitaa meillä pari kanaa saada munat alleen helmikuun alussa
No sitten aloitti taas ensimmäinen silkki uudestaan tyhjää pesää hautomaan, eli kyllä se kana vielä uudestaankin rupeaa hautomaan vaikka ei saisi hautoa
Isoin ongelma on se kun yrittää saada sen kanan luopumaan ajatuksesta. Joutuu tukkimaan sen kanan lemppari pesän ja kantamaan kanaa toiselle puolelle kanalaa, keksimään sille tekemistä. Itse olen ainakin yöksi kantanut orrelle että jos yön aikana unohtuisi
Eihän se ole kanan terveydelle hyväksi jos vaan on siinä hautomahulluudessaan pitkiä aikoja. Taitaa meillä pari kanaa saada munat alleen helmikuun alussa
-
Nuki
Kochin-fani, tuskin vaikuttaa hautomahalukkuuteen jatkossa, on se sen verran vahva vietti
Mullahan yks käppänä kuukahti viime kesänä kun hautoi tyhjää koko kesän, nyt vahingosta viisastuneena lykkään jokaiselle hautomahullulle pari munaa alle kun kuumeilu taas alkaa ja toivon että tiput pitää hautomahalut poissa koko loppukesän. Ja etten nyt kuulostais sydämettömältä julmurilta, niin yritin kyllä saada hautomista loppumaan ja hetkittäin se aina onnistuikin. Lopulta kyllästyin, en arvannut että tyhjän hautomisella olis noin surulliset seuraukset.
-
kochin-fani
Oho 
Mutta pitää kokeilla vaikka laittaa orrelle, josko tulis toisenlaiset mietteet. Ja vaikka poikasilleen ei tilasta olisikaan puute, niin kyllä ne möhköfanttikukot tappais ne tirpat ennemmin tai myöhemmin
Mutta pitää kokeilla vaikka laittaa orrelle, josko tulis toisenlaiset mietteet. Ja vaikka poikasilleen ei tilasta olisikaan puute, niin kyllä ne möhköfanttikukot tappais ne tirpat ennemmin tai myöhemmin