Kesäkanala

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Emo

Kesäkanala

Viesti Kirjoittaja Emo »

Meillä on n. 1100 tontti taajamassa ja sille haluaisin muutaman kanan. Nyt pyydänkin neuvoja...millainen asumus,kuinka suuri ja mitä pitää huomioida? Olen siis aivan urvelo :smt017 Mieheni mielestä hullu :smt021 lapsenlapsien mielestä ihana mummi :smt054
kochin-fani

Re: Kesäkanala

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Minä tein viime kesänä tällaisen kesäkanalan kertakäyttölavoista:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... 8&start=60

...niin ja muista tarkistaa ne luvat taajama-alueella :smt023
Jeevis

Viesti Kirjoittaja Jeevis »

Jos rakentaa kesäkanoille kesäasumuksen, jonka ei siis tarvitse talvella palvella, niin miten paljon suojaa siinä pitäisi olla? Riittääkö katto ja vaikka yksi tai kaksi umpiseinää? Jos tekisi tukevan tarhan nurmelle, niin paljonko tarvitaan korkeutta?
HeiniS

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Kyllä lähtökohtaisesti vähintään kolme seinää eläinsuojassa pitäisi olla tuulen suojaksi. Ja miten saat kahteen seinään kunnolla orsiakaan, saati hämärän pesäpaikan... Minä laittaisin samalla vaivalla kolme seinää vaikka kulmaraudoilla. Aidan korkeus riippuu mitä rotua aikoo. Isot rodut kun ei juuri lentele, mutta ilman kattoverkkoa keskikokoiset tiput pystyy pyrähtelemään korkeallekin (2-3m?).
Jeevis

Viesti Kirjoittaja Jeevis »

Ehdottomasti kattoverkko tulee, tai ihan pelti- tai valokate.
HeiniS

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Siinä tapausessa korkeutta oman pituuden mukaan, ettei tarvi kontata munia hakemaan ja siivoamaan :smt040
Vastaa Viestiin