kidnappaus
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
monnilainen
kidnappaus
Hautomakoneeseen oli lipsahtanut maatiaisten sekaan yksi silkkikanan muna. Tipu kuoriutui pari vikkoa sitten ja on jo aloittanut sulkapuvun kasvatuksen. Silkin alla kuoritui eilen neljä tipua ja tänään katsoin kuinka suloisen keltaisia vastakuoriutuneet ovat. Otin sitten ison silkin tipun käteen ja rupesin vertaamaan kuinka väri oli valtavasti vaalentunut parissa viikossa. Äitisilkki syöksyi käteni kimpuun, nappasi ison poikasen kädestä ja tunki sen siipensä alle. Ehdin vain suu auki tuijottaa. Konetipu oli aivan ihmeissään moisesta mankeloinnista ja yritti monta kertaa pois kanan alta. Mamma sitkeästi änkesi sen pikkutirppujen kanssa alleen ja sinne sen oli jäätävä. Nyt kun kävin illalla tarkastamassa tilanteen, tipu nauroi makeasti muorin kainalosta ja huuteli, että täälläpä vasta kivaa on. Mietin oliko se adoptio, kidnappaus vai varkaus... 
-
Volmari
-
Ulla
Moi! Oikeastaan muilta roduilta ei tommosta käytöstä voisi kuvitellakkaan, niin hyviä mammoja ne ovat. Muutama vuosi sitten meidän Jade (koira) toi metsäreissulta suussaan metson munan, jonka huomasin vasta kotona. Muna oli ehjä ja laitoin sen koneeseen, neljän viikon päästä siitä kuoriutui metson poikanen. Muutamia päiviä myöhemmin kääpiö-kochinkana Aurooralle kuoriutui poikasia ja laitoin viikonvanhan metsonpoikasen Aurooran alle, joka omi sen heti omaksi poikasekseen. Harmiksi metso kuoli pariviikkoisena, syynä tietämättömyyttäni väärä ruokavalio.
-
Mimmi
-
Kiyry87
Re: kidnappaus
Vähän mahtis
Ihanaa kun se pääsi tosin hieman väkisin adoptoiduksi
On se emon ja "pikku-siskojen" kanssa kiva kasvaa. Saa mallia
miten toisten tiput viedään tyyli puhtaasti
Ihanaa kun se pääsi tosin hieman väkisin adoptoiduksi
miten toisten tiput viedään tyyli puhtaasti
-
emilia
hienosti kerrottu
vieläkin hihittelen, olen aina laittanut yksinäiset poikaset emojen alle ja aina ovat huolineet
vieläkin hihittelen, olen aina laittanut yksinäiset poikaset emojen alle ja aina ovat huolineet
-
Nuki
Ihana tarina, onneks joku nosti tän
Mulla loppukesästä kuoriutui 2 kalkkua millen alta, mutta tää huithapeli äippä väsyikin tehtäviinsä muutamassa päivässä. Lenteli vaan orrelle ja pienet kiljui kurkku suorana alhaalla. Onneks pesässä lättyili vielä käppänämix jonka kalkunmunat eivät kuoriutuneet. Heivasin munat pois ja sujautin poikaset alle. Mokka oli varsinainen leijonaemo, Anna-mille yritti välillä vielä omia tipuja takaisin, turhaan. Pikkiriikkinen Mokka kävi mun ja koirankin päälle jos oltiin liian lähellä kun tipu kiljaisi. Oli aika hauskan näköistä kun buttimix Blondi oli jo emoaan selvästi isompi, mutta yritti vielä tunkea siiven alle
Illalla kanalassa kökötti pesässä pieni Mokka ja kaks sitä isompaa kalkkuvauvaa, päät tungettuna emon siiven alle kun eivät muuten enää mahtuneet.
Mulla loppukesästä kuoriutui 2 kalkkua millen alta, mutta tää huithapeli äippä väsyikin tehtäviinsä muutamassa päivässä. Lenteli vaan orrelle ja pienet kiljui kurkku suorana alhaalla. Onneks pesässä lättyili vielä käppänämix jonka kalkunmunat eivät kuoriutuneet. Heivasin munat pois ja sujautin poikaset alle. Mokka oli varsinainen leijonaemo, Anna-mille yritti välillä vielä omia tipuja takaisin, turhaan. Pikkiriikkinen Mokka kävi mun ja koirankin päälle jos oltiin liian lähellä kun tipu kiljaisi. Oli aika hauskan näköistä kun buttimix Blondi oli jo emoaan selvästi isompi, mutta yritti vielä tunkea siiven alle
-
Iloisten Munatalo
Meillä nyt nämä viimeisimmät tiput kuoriutuivat reilun viikon välein kahdelle emolle. Toiselle 11 tipua ja toiselle tuli 4. Laitoin molemmat pesueet yhteen emoineen tipulaan ja vuorokauden sisällä muodostui yhteishuoltajuus. Ei ollut minkäänlaista voimien koitosta tms. vaan sulassa sovussa alkoivat hoitamaan. Ovat niin suloisia kun iltaisin asettuvat aivan rintarinnan siivet lomittain ja siten kaikki 15 tipua mahtuu lämpimään molempien vatsojen alle ja siipien suojaan
Eli eräänlainen kidnappaus tämäkin