Loishäätö "luomusti"

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Bella

Loishäätö "luomusti"

Viesti Kirjoittaja Bella »

Onkohan kellään kokemusta tai mitään tietoa kyseisistä valmisteista ??
http://www.verm-x.com/product/poultry-d ... s-fowl.php

Varsinaista "matolääkettä" tuo ei siis ole, mutta karkottaa kuitenkin sisäloisia ja
ilmeisesti muuten yleiskuntoa nostaa ?
Toimiihan valkosipulikin esim. hevosella matojen häädössä eli
sinänsä vois jopa toimiakin...
Ei taida ainakaan vielä saada mistään kaupasta täällä,
olis mielenkiintoista kokeilla ja hienoa olis kun ei ole mitään varoaikoja munien suhteen :smt001
Pia

Re: Loishäätö "luomusti"

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tuota pitää vain syöttää koko ajan ilmoituksen mukaan... :smt017
Bella

Viesti Kirjoittaja Bella »

Annostus ohjeita joutuu hiukan pohtimaan, mutta taitaa olla 3 peräkkäistä päivää ja
tämä toistetaan 4 viikon välein :smt017

Kesällähän tuo olis kätevää heittää ruuan sekaan tai neste juomaveteen loisten
ennaltaehkäisyyn kun kanat kaivelevat kaikkea epämääräistä pitkin pihoja :smt001
iracarita

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Tuo tosiaan tulee hintaansa isommalle porukalle. Tilasin juuri Englannista homeopaattista loishäätöainetta sekä sisäloisille että punkeille. Voin kertoa kokemuksista, kunhan pääsen testaamaan. Olen lääkinnyt homeopaattisilla pillereillä vuoden verran perheemme kaksi- ja nelijalkaisia sekä siivekkäitä! :smt002
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Joko olet iracarita testannut homeopaattista loishäätöä?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä muuten lainasinn kirjastosta eläintehoitajan yrttikirjan ja se vaikuttaa hyvätlä. En ole vielä päässyt kuin vasta voiteiden teko ohjeisiin. Itse yrtit on vielä käymättä läpi. Mutta yrtteillä on kuulemani mukaan onnistuttu heppojen loishäädössä.
iracarita

Kyllä loishäädöt on tehty. Tuloksista en osaa sanoa, kun ei tirpoilla alun alkaenkaan ollut mitään näkyviä loisia. Onpahan nyt ainakin parempi mieli, että on jotain annettu. Yrteillä on vanhastaan lääkitty kaikki vaivat, joten tuskin ihan humpuukiakaan ovat. Joskus olen lukenut, että loishäätöön on käytetty piparjuuren lehtiä ja niitä olen kesäisin syöttänyt kanoille. Samoin kurpitsan siemenillä pitäisi olla sisäloisia häätävä vaikutus.

Elukat ovat siitä ihmeellisiä, että niillä on vaisto syödä sellaista mikä tekee hyvää ja vastaavasti välttää myrkyllisiä kasveja. Hevonen esimerkiksi laitumella maistelee monenlaisia kasveja. Osasta se varmasti saa tärkeitä hivenaineita, osalla ehkä on loishäätövaikutusta. Mielenkiintoista olisi kuulla onko kuusenhavuilla loisia karkottavaa vaikutusta, kun ovat niin vahvan hajuisia ja varmaan makuisiakin, mutta niitä hevonen mielellään syö. Ainakin ihanan raikas hengitys niillä tulee! :smt003
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Kuullostaa kyllä mielenkiintoiselta! :smt045 Saakohan nuita kotomaasta kun enklanti ei oikein suju?
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Ihan vain lisäilen listaan, että eikös kuusen oksat ole luonnon oma matolääke? Näin muistelen jonkun neuvoneen.. Ainakin raahasin lampaille viimetalvena ja ilolla ne maistui.. Kohta taas alkaa tulemaan, kun mehtä hommiin pääsee.. Mutta kanathan luonnollisestikkaan ei noita saa syötyä, mut keittämällä ja imeyttämällä johonkin? tai juomavetenä?! Tietääkö kukaan paremmin noista oksista?
Suvianne

Kuusenoksia meilläkin tarjotaan matolääkkenä ja yleiseen terveyteen. Pujo on kans ja sitten siis havupuun kuori. Eli niin isoja karahkoja, että saa kuorittua.

Pitääpä lukea tota yrttikirjaa siihen malliin, että löytys kanoillekki sopivaa!
Suvianne

Jos kiinnostaa niin kannattaa lainata tuo kirja se on täynnä matolääke yrttejä. Ei jaksa alkaa kopioimaan tähän. Mutta esim. humalan tähkät kannattaa kerätä tästälähtien. 1-2 per kana ja häätää loisia, sitten isohirvenjuuri jauhe 1-2tl kanalle kolmena päivänä ja teho on nimenomaan suolinkaisiin
Nämä on esimerkkejä, kirja on täynnä muutakin

eläintenhoitajan yrttiopas http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9517965761
iracarita

Omenaviinietikan väittävät myös häätävän loisia ja on ilmeisesti myös yleiskunnon kohottaja. Ihan tarkkaa annostusta en tiedä, mutta olen hieman lorauttanut juomaveteen! :smt002
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

kurpitsan siemenen ja papaijan olen kuullut sisäloishäätöihin tehoavan, mikä mulle on selittänyt kissamme vimmatun himon kurpitsansiemeniin
Suvianne

Meillä on kerran ollut kihomatoja lapsilla. Ja silloin sain vinkin saksassa asuvalta, että raaka porkkanamehu auttaa ja sitä käytetään siellä ihan kihomatojen torjuntaan.
En tiedä auttoko, mutta me kyllä juotiin sitä litratolkulla ja just papaijaa ja valkosipulia ja mäntyteetä ja karpaloa. Karpalo oli muuten mainittu oppaassakin loisiin.
Me ainakin selvisimme kerta madotuksella, kun netissä on aika karmeita juttuja, lähes ikuisesta vaivasta.
iracarita

Jos tuossa porkkanamehussa on taikaa, sitten varmaan raa'at porkkanatkin tekevät monella tavalla hyvää. Minä heittelen kanoille hepan rehuporkkanoita nokittavaksi ja parempiin suihin ovat aina kadonneet! :smt002
Vastaa Viestiin