Apua aloittelijalle!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Panda
Apua aloittelijalle!!
Tipuja kuoriutuu kanan alta,mutta minulla ei ole mahdollisuutta erottaa kanaa tipuineen muusta porukasta. Alun alkaeen se oli suunnitelmissa mutta tilanne on muuttunut eikä sopivaa tilaa ole. Pitäisikö minun antaa kanan hoitaa poikaset muun porukan seassa vai otanko poikaset sisälle hoitoon? Saako kana siitä ihan kauheita traumoja? 
-
sannikki
Re: Apua aloittelijalle!!
Etkö saa aidattua kanalan nurkasta pientä tilaa emolle tipuineen? Kinkkinen tilanne, oon ainakin lukenut että muut saattavat nokkia tiput hengiltä...
-
Tarmokas
Riippuu varmaan siitäkin, missä asemassa äitikana on parvessa. Meillä viimeiset kakarat on edelleen kuin euroopan omistajia
isojen joukossa, kun äippä sattui olemaan se number one.
Edelliset sai paljon enemmän pöllytystä, vaikka laitoin ne yhteen aika isoina vasta
. Silloinkin laitoin marsuhäkin yläosan piilopaikaksi. Eivät olisi ihan pikkuisina varmaan selvinneet hengissä tai kuka tietää...
Suosittelen kyllä erottamista aluksi.
Edelliset sai paljon enemmän pöllytystä, vaikka laitoin ne yhteen aika isoina vasta
Suosittelen kyllä erottamista aluksi.
-
Iloisten Munatalo
Onko sulla koiran häkkiä? Meillä se toimi hienosti ensikotina 
-
Panda
Hyvä idea tuo koiran häkki. Meillä on yksi melko iso, sellainen metallihäkki. Siihen pitäisi vaan saada jotain tiheämpisilmäistä verkkoa tms. alareunaan ettei tiput pääse sieltä pois. Pitää rueta suunnittelemaan. Ja kiireesti...
-
kaakatin
Riippuu kyllä kanoista, mulla tiput ovat samassa tilassa muiden kanojen kanssa. Mun alhot ja silkit antavat tipujen olla rauhassa, ainoo ongelma on että isot kanat tuppaavat syömään tipujen ruuat. Yleensä laitan päivän pari kuoriutumisen jälkeen emon tipuineen pieneen verkkohäkkiin kanalan lattialle. Häkin ovi on auki jotenpesueella on mahdollisuus lähteä sieltä pois. Yleensä perhe ei viihdy kovin kauaa häkissä, nämä joulutiput olivat häkissä varmaa puoli vuorokautta, sen jälkeen ovat olleet muiden joukossa. Huomenna kuoriutuu alhoja, niillekin häkin laitan, mutta tuskin nekään siellä kauaa ovat.
On se mukavaa kun on sopuisaa sakkia.
On se mukavaa kun on sopuisaa sakkia.
-
Tuulia
Kyllä minäkin tein niin että en tehnyt mitään, eli tyylillä katsotaan miten käy. ja niin siinä kävi että kääpiö-kotsit 2 kukkoa ja 3 kanaa hoitivat tiput sekä silkit 4 kukkoa ja 5 kanaa, en muista roduista tiedä mutta nämä rodut ainakin on aika säyseää sakkia.
-
Kiyry87
Meillä tiput on haudottu ja kasvaneet koko porukan seassa ilman mitään ongelmia. Siis 2-3 neliön kesä-asunnossa
purujen päällä emo hautoi ja vieressä orrella muut nukkui. Ei mitään koppia siis.
Ja samassa tilassa alettiin liikkua sitten kun liikkeelle lähdettiin. Meillä on katettu ulkohäkki kanoilla.
purujen päällä emo hautoi ja vieressä orrella muut nukkui. Ei mitään koppia siis.
Ja samassa tilassa alettiin liikkua sitten kun liikkeelle lähdettiin. Meillä on katettu ulkohäkki kanoilla.
-
Zulia
Meillä on varattu pikkusille ja emolle koiranhäkki ensikodiksi, ja itse kannattaisin tuota jos ei muuta ole 
-
ninanni
meillä ainakin emo puolusti tipuaan niin ettei tarvinnut mitään eristyksiä tehdä. Paitsi että hautoi pesässä. Ja tipun ruualle sit tietty tehtiin tipun mentävä ruokailu paikka