miisu : jos siitä ekasta tulee joku niin palautan sen toisen pikimiten takaisin omistajalleen Nämä munaset ovat avunanto hätään Ja jos ei ekasta tule mitään (niinkuin nyt uumoilen) niin hautokoon sitä toista sitten sen ajan mitä pitääkin Tulee vaan to o o si myöhänen syksytipu
mikähän vaivaa kanaa APUA
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
juujuu
Re: mikähän vaivaa kanaa APUA
milk: aijassoo ,...hmm..
minä tiedä kun olen ihan vihreä asian suhteen Ehkä sieltä ei sitten tule muutakuin mätä muna
miisu : jos siitä ekasta tulee joku niin palautan sen toisen pikimiten takaisin omistajalleen Nämä munaset ovat avunanto hätään Ja jos ei ekasta tule mitään (niinkuin nyt uumoilen) niin hautokoon sitä toista sitten sen ajan mitä pitääkin Tulee vaan to o o si myöhänen syksytipu
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Tämähän ei ole enää edes epäily sairaudesta, joten siirrän ketjun haudonta-alueelle.
Ajankohdassa ei ole mitään vikaa, koska kanat hautovat ja hoitavat tipuja keskitalvellakin ilman ongelmia, kun kanalassa on muutaman asteen plussan puolella. Toki kesäaikaan on tipuille mukavasti tarjolla luonnonantimia ja aurinkoa. juujuu:ta kyllä kannustettiin jo reilu kk sitten hommaamaan munia kanan alle, mutta parempi edes myöhään...
Ajankohdassa ei ole mitään vikaa, koska kanat hautovat ja hoitavat tipuja keskitalvellakin ilman ongelmia, kun kanalassa on muutaman asteen plussan puolella. Toki kesäaikaan on tipuille mukavasti tarjolla luonnonantimia ja aurinkoa. juujuu:ta kyllä kannustettiin jo reilu kk sitten hommaamaan munia kanan alle, mutta parempi edes myöhään...
-
juujuu
Kiitos vaan HiltaHelikopteri
Niinpä mua kehotettiin ja oikein rautalangasta asia väännettiin että täällä ymmärrettiin
sen verran jo lahopää
Mutta mulle myös kerrottiin että vois mennä ohikin mokoma hautomahuuma Mutta eipä tuo mennyt vaan hallaa tehnyt varmaan
kanan kunnollekkin
Mutta näin sitä tyhmempikin oppii kantapään kautta mutta eläimethän siinä (ikävä kyllä ) aina kärsivät eniten
Toivoa sopii että tämä hautova kananen selviää tästä mun mokasta hengissä
Niinpä mua kehotettiin ja oikein rautalangasta asia väännettiin että täällä ymmärrettiin
Mutta mulle myös kerrottiin että vois mennä ohikin mokoma hautomahuuma Mutta eipä tuo mennyt vaan hallaa tehnyt varmaan
kanan kunnollekkin
Mutta näin sitä tyhmempikin oppii kantapään kautta mutta eläimethän siinä (ikävä kyllä ) aina kärsivät eniten
Toivoa sopii että tämä hautova kananen selviää tästä mun mokasta hengissä
-
miisu
Noo, kyllähän se kananen varmasti siitä kun katot että syöpi joka päivä
Häntä pystyyn!
Se on kuule kun uusi kana kun tiput kuoriutuu
Se on kuule kun uusi kana kun tiput kuoriutuu
-
juujuu
Toinen munista joutu roskiin
se oli sitten mätämuna
Mutta vihreässä munassa on verisuonta jos oikein osasin katsoa eli siinä sitten luultavasti jotain eloa
Kauheata, muhun iski hirveä O D O T U S ja odottavan aika on P I I I tkä...... Vihreä muna on tiitiäisen rotua
Mutta vihreässä munassa on verisuonta jos oikein osasin katsoa eli siinä sitten luultavasti jotain eloa
Kauheata, muhun iski hirveä O D O T U S ja odottavan aika on P I I I tkä...... Vihreä muna on tiitiäisen rotua
-
miisu
No sittenhän siitä toivottavasti vielä tipu tulee! Meillä on kolmessa munassa selkeät alkiot kehittymässä! Toivottavasti tulevat eläväksi asti myös
Meillä on kunnon sekarotunen lössi tulossa noista tipusista.
Joo, tää odotus on tuskallista. Vielä olisi puoltoista viikkoa jäljellä, eikä malttais yhtään odottaa
Pitäs lähtee johonki reissuun siksi aikaa niin sais ajan kulumaan!
Joo, tää odotus on tuskallista. Vielä olisi puoltoista viikkoa jäljellä, eikä malttais yhtään odottaa
-
juujuu
miisu kirjoitti:Olikos ne jo valmiiks osittain haudottuja vai lähtikö laskuri alusta alkaen liikkeelle?
Meillä on "laskettu aika" kahden viikon päästäJännää!
Jokos on tipuja tullut
-
miisu
Eiii vielä tipuja! Torstaina tulee täyteen se 21 päivää, eli tässä nyt jokunen päivä ois jännättävä
Kaikissa neljässä munassa on tiput, mutta vaan kahdessa näkyi varmaa liikettä! Eli elämää kuitenkin on, ja toivottavasti sieltä uloskin joku pääsee
Ei jaksaisi odottaa...
Mites teillä?
Mites teillä?
-
juujuu
No ,läpivalaisin tuon ainokaisen munan tänään mutta en oikein saanut selvää oliko eloa
Tuolta läpivalaisu linkistä kävin tsiikaamassa että mitä pitäis olla tähän pv.määrän aikaan näkymä ja kyllä sinnepäin oli näkymät
tässä kotimunassakin eli luultavasti on vielä tipu tulossa ...luulen,ehkä...
Läpivalasen vielä ens viikolla joku pv niin voin
ehkä nähdä jotain enemmän tai sitten en ...en arvaa hirveesti käsitellä,käänellä munaa ettei mahd. asukkaan pää mene ihan pyörälle
ja synny joku älyvapaa yksilö
Laitappa sitten heti tietoa kun tupsahtavat syystipuset maailmaan
Tuolta läpivalaisu linkistä kävin tsiikaamassa että mitä pitäis olla tähän pv.määrän aikaan näkymä ja kyllä sinnepäin oli näkymät
tässä kotimunassakin eli luultavasti on vielä tipu tulossa ...luulen,ehkä...
ehkä nähdä jotain enemmän tai sitten en ...en arvaa hirveesti käsitellä,käänellä munaa ettei mahd. asukkaan pää mene ihan pyörälle
ja synny joku älyvapaa yksilö
Laitappa sitten heti tietoa kun tupsahtavat syystipuset maailmaan
-
pipsukka
Minä läpivalaisin toissa iltana munan, ja yritin toista ,Jossa oli särö ja kuului piipitys, niin vein emän alle nopeasti. Toissa yönä oli kuoriutunut tipu. Tänään kävin vähän väliä katsomassa toisen kanan munaa, särö oli ja suureni. Piipitys kuului ja pieni nakutus, kun rikkoi munaa. Pidin munaa kädessä ja emo ei ollut moksiskaan.Nyt illalla, kun kävin laittamassa ovessa olevan luukun kiinni(joka menee ulkotarhaan) kävin katsomassa mikä tilanne, siellä oli kuoriutunut tipu. Emohan itse pyörittää munia, en usko, että ne miksikään menee, jos läpi valaiset. Mä olen ainakin oppinut valtavasti tässä reilun kolmen viikon aikana. Mulla on nyt Kolmeviikkoiset vitoset, viikon vanhat kaksoset ja toissa yönä kuoriutunut ja nyt illalla kuoriutunut. Neljällä emolla 9tipua yhteensä. Yhtään tyhjää munaa ei ole ollut. Yksi kehittyi loppuun saakka, mutta emo jätti pesän, niin oli kuollut sisään. Oli 6 tipua jo. Yhdellä oli 4munaa alla, tiputin yhden kun läpivalaisin, ja meni rikki, 6pv haudottu tipu sisällä. Yksi oli kuollut sisään ja jo mätä. Ja kutosista yksi menehtyi kaksi viikkoisena, niskat nurin. En tiedä mitä on sattunut.Näillä viimisillä oli vain 1 muna alla ja molemmat tiput kuoriutuneet.Eli 13 munaa
yht. ja nyt 9 tipua. 
-
miisu
Hah, täytyy myöntää että hieman nauratti tuo "pää pyörälle" kommentti, itsekin joskus mietin että pitää varovasti käännellä ettei mene tipu ihan sekasin
Se läpivalaisu oli minullakin ennen aika vaikeaa, mutta sitten kokeilin toista lamppua ja johan rupesi näkymään! Mutta itsellänikin on niissä munissa ne kaksi sellaista joista ei kunnolla näy tipun liikkeet jne, ja toisista näkyy sitten tosi hyvin. Just taitaa se kuoren väri ja paksuus vaikuttaa... Mutta jos munasta ei näy oikein mitään muuta kun tummaa ja ilmatila, niin sillonhan siellä yleensä tipu on kyllä.
Joo, täältä tulee heti tiedotteet kun alkaa ensimmäiset piipitykset kuulumaan! Tosin älyttömästi harmittaa että meikäläinen on keskiviikosta torstaihin toisella paikkakunnalla, soitan varmaan tilannetiedotuksia puolen tunnin välein kotiväelle
Kovasti toivotaan että kuoriutuisivat tiput ajallaan torstai-iltana niin ei olisi huolta
Etuajassahan ne mokomat kuitenkin ovat, puoliksi kääpiöitä nimittäin...
Vau Pipsukka! Teillä on sitten kunnon tipu armeija siellä! Voi että käy kateeta, toivottavasti meillä edes joku pääsee elävänä uloskin
Ei uskalla liikaa vielä toivoa että kaikista tipu tulisi. Niille tosiaan pystyy vaikka mitä sattumaan ennen sitä.
Se läpivalaisu oli minullakin ennen aika vaikeaa, mutta sitten kokeilin toista lamppua ja johan rupesi näkymään! Mutta itsellänikin on niissä munissa ne kaksi sellaista joista ei kunnolla näy tipun liikkeet jne, ja toisista näkyy sitten tosi hyvin. Just taitaa se kuoren väri ja paksuus vaikuttaa... Mutta jos munasta ei näy oikein mitään muuta kun tummaa ja ilmatila, niin sillonhan siellä yleensä tipu on kyllä.
Joo, täältä tulee heti tiedotteet kun alkaa ensimmäiset piipitykset kuulumaan! Tosin älyttömästi harmittaa että meikäläinen on keskiviikosta torstaihin toisella paikkakunnalla, soitan varmaan tilannetiedotuksia puolen tunnin välein kotiväelle
Vau Pipsukka! Teillä on sitten kunnon tipu armeija siellä! Voi että käy kateeta, toivottavasti meillä edes joku pääsee elävänä uloskin
-
miisu
Meillä on tiput vielä ihan kuorissaan, ei ole kukaan ulos putkahtanut! Eihän sitä tiedä vaikka jos huomen illalla
Torstaina toivottavasti pitäisi ainaski jo kuoriutua jos eivät myöhässä ole . Apuva. Iik.
Joo siinä vaiheessa kun tiput on kuvattavissa niin pitää varmaan laittaa vaikka tonne kuvagalleriaan ihan oma ketju, niitä kuvia otetaan ja paljon!!

Joo siinä vaiheessa kun tiput on kuvattavissa niin pitää varmaan laittaa vaikka tonne kuvagalleriaan ihan oma ketju, niitä kuvia otetaan ja paljon!!
-
juujuu
Enään en lähde ainokaista munaa(mme) läpivalaisemaan ,meinasin tiputtaa koko munan tänään kun ajattelin vähän kurkistaa
Ja kaiken kukkuraksi ei siellä edes mitään näkynyt taisiis kun kädet vapisi sattuneen tapauksen vuoksi ihan sikana
enkä saanut kohdistettua valoa kunnolla
Annan olla ja toivon että tipu tulee vaikka en sitä tsiikailekkaan lampulla
Olet onnekas miisu kun ei tarvi tontilla jännittää ja käydä joka hetki kuuntelemassa että kuuluuko piipitys jo
Sä vaan tulet kotiin ja siellä sua odottaa onnellinen perhe tapahtuma
Onneksi olkoon Zulia sulla varmaan on kovat piipitykset siellä
Ja kaiken kukkuraksi ei siellä edes mitään näkynyt taisiis kun kädet vapisi sattuneen tapauksen vuoksi ihan sikana
Annan olla ja toivon että tipu tulee vaikka en sitä tsiikailekkaan lampulla
Olet onnekas miisu kun ei tarvi tontilla jännittää ja käydä joka hetki kuuntelemassa että kuuluuko piipitys jo
Onneksi olkoon Zulia sulla varmaan on kovat piipitykset siellä