Voi kääk..+ munat viileitä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Sani
Voi kääk..+ munat viileitä
Onkohan nyt tiput vaarassa? Eristin yhden hautovista munien kanssa munintakoppiin ja kana olikin päättänyt ryskätä itsensä sieltä ulos.. ja munat oli kylmiä kun äsken kävin.. Ja tipujen pitäis kuoriutua huomenna tai ylihuomenna.. Onko turha toivo odottaa piipitystä 
-
Iloisten Munatalo
Re: Voi kääk..
Ne kestää yllättävän paljon viilenemistä. Nyt onko emo takaisin päällä?
-
Sani
Re: Voi kääk..
Jep. itseasiassa munia oli hautomassa sussexkana ja piikkiöläinen ja menin nostamaan sussexin pois kun oli varmaan painollaan ja kömpelyydellään tainnut saada yhden munan hajalle.. nostin nyt molemmat takas.. pitäköön kimppahaudontansa..
meillä taitaa olla vähän outoja tipuja.. Edellisetkin tipuset on nyt yhteishoidossa.. piikkiöläinen hoiti loppuvaiheen haudonnan ja tipujen pesässä oloajan.. Nyt toinen sussexsi hoivaa yhdessä.. 
-
ninasorvali
Munat viileitä
Meillä on kana hautonut 19 vuorokautta ja tänään aamulla kana kalpea , harja lurpallaan ja munat ei niin kovin lämpimiä.... Onkohan kuolo tulossa ja voimat lopussa?

-
piiparinen
Re: Munat viileitä
hautominen kyllä vie voimia, mutta olisiko kana käynyt jaloittelemassa juuri ennen kun kävit kokeilemassa munia?
meillä ainakin kun käyvät seikkailemassa, niin munat on huomattavasti viileämpiä jonkin aikaa...vaan sitten ne tuas lämpiää kun kana palaa takaisin
jospa näin on käynyt sullakin,seuraa tilannetta 
meillä ainakin kun käyvät seikkailemassa, niin munat on huomattavasti viileämpiä jonkin aikaa...vaan sitten ne tuas lämpiää kun kana palaa takaisin
-
ninasorvali
Toivotaan että näin olisi
Kana kyllä söi vähän kädestä. Huolissani olen kun yö oli aika viileä ja kanalassa oli vain n 10 astetta lämpöä... Täytynee laittaa lämpölamppu tänään lämpöä yöksilisäämään 
-
rilla
En usko et hätää. Kyllä se emon oma touhu on paras. Paitsi jos kesken jättää.
Mä en laittas lämpölamppua!
Mä en laittas lämpölamppua!
-
ninasorvali
Niinhän olikin Piiparinen oikeassa
Kaksi tipua oli kuoriutunut kun tulin töistä kotiin
Nyt vielä jännätään kahdeksan munaa
Kiitos rauhottamisesta enkä asenna vielä lämpölamppua.
Nyt vielä jännätään kahdeksan munaa
Kiitos rauhottamisesta enkä asenna vielä lämpölamppua.