Apua, nopeasti !
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Hellan lettas
Re: Apua, nopeasti !
mäki kattelin noita tauteja eviran sivulta eilen,ja se ib.ei kyllä ihan mun mielestä tähän natsannu? Joku muu kyllä natsasi,mutta kun en oo läääkäri,en ala arvuuttelemaankaan mitään.ja varmasti kanalla on kova paineen tunne päässä,koska on noin turvonneen oloinen,ja varsin nopeasti tuntuu neste kertyvän ja ,kun aattelee että lisää tulee,eikä se pääse mistään pois
Ehkä kannattaa nyt sinne elukkalääkäriin olla yhteydessä mitä tuolle voisi tehdä.Surku nyt kaunista kanaa,mutta minkäs teet,kun sairaus tulee. 
-
Zulia
Minusta tuntuu myös että tämä ei ole IB-tauti, sillä muut eivät oireile yhtään.
Kaunotar eristettiin ja on nyt tarkkailussa siis, hyvin syö ja käy juomassakin silloin tällöin (?)
Silmä ei ole enää niin paha mutta turvotus ei ole laskenut... Seuraillaan !
Mutta kiitos vielä avustanne ja tiedon jakamisestanne, tuskin itse tietäisin puoliakaan noista asioista..
Toki tiedän paljon mutta en noin paljoa kuin kokeneet
Kaunotar eristettiin ja on nyt tarkkailussa siis, hyvin syö ja käy juomassakin silloin tällöin (?)
Silmä ei ole enää niin paha mutta turvotus ei ole laskenut... Seuraillaan !
Mutta kiitos vielä avustanne ja tiedon jakamisestanne, tuskin itse tietäisin puoliakaan noista asioista..
Toki tiedän paljon mutta en noin paljoa kuin kokeneet
-
sannikki
Kysymällä ja lukemallahan sitä opitaan
miekään en edes tienny mikä marek on ennenkuin ensimmäinen kana siihen sairastui
siitä innostuneena olenkin selailli kaiken mahdollisen sairauksista, jotta on jotain haisua kun oireita tulee ja olen ajatellut asian niin että KUN tulee, eikä JOS tulee... Toivotaan ettei olisi mikään tauti vaan esim vamma silmässä, noi pienen pienet hörriäiset joita illan tullen on ja puree kovaa, eiheuttaa mulle julmat paukamat ja punotuksen, miksei sitten kanallekin jos silmän reunaan pistää. Jos nyt kuitenkin tulee jotain uutta niin kannattaa olla tarkka ja tutkituttaa, nuo juuri mihin silmän vuotaminen ja turvotus pään alueella sopii, on pahoja tauteja eikä leikin asia, toki ovat myös todella harvinaisia!
Kanojen kanssa on syytä valmistaa itsensä siihen että niitä sairastuu ja kuoleekin ja joutuu lopettamaan, yleensä ne kauneimmat ja varsinkin kanat, kukot mennä porskuttaa
Kanojen kanssa on syytä valmistaa itsensä siihen että niitä sairastuu ja kuoleekin ja joutuu lopettamaan, yleensä ne kauneimmat ja varsinkin kanat, kukot mennä porskuttaa
-
Suwitsu
IB voi kanassa olla ihan oireettomana (ja yleensä onkin). Joku yksilö sitten jostain syystä oirehtii, ei kaikki oireile lainkaan.
-
tinttuli
Re: Apua nopeasti !
Kupliva silmävuoto kanalla liittyy lähes poikkeuksetta keuhkosairauksiin. Turvotus voi olla merkki mukaan tulleesta bakteerista, esm. silmän sidekudoksen tulehduksesta. IB etenee parvessa nopeasti oireilla tai ilman. Monet muut tartunnat voivat edetä hyvinkin hitaasti. On myös mahdollista, että uusi muualta tullut kanasi, on ollut terve ja tartunta on omasta parvestasi. Kaikki aivastelu ja "vilustumis"oireet kannattaa kirjata ylös. Myöhemmin tiedoista voi olla iso apu, jos jokin menee pieleen. Yleisesti ottaen kanat ovat normaalihoidolla perusterveitä ja pitkäikäisiä. Virukset ovat kuitenkin arvaamattomia ja voivat ilmaantua kaikista varotoimista huolimatta. Zulialle kiitos erittäin hyvistä kuvista.
-
vehmasvilla
jos saat selville mikä tauti on kerro se.minun orppinuorikolla oli samalaista.viikko sitten lopetettiin.tänään huomasin toisellakin akavaa samaa oiretta.voi kurja mikä neuvoksi
-
mik
Jos useampi menee, niin sit viimeistään kannattaa lähettää Eviraan. Ei se tietenkään sitä kanaa ehdi auttamaan, mut ainakin saa selville, et mikä kyseessä.
-
Hellan lettas
Onko kanan simmu jo parempi? TUrvotus laskenut? PAranemisia... 
-
Zulia
-
Hellan lettas
Ompa upeesti parantunut,,tuosta vois äkkiä nyt päätellä,että se oli bakteeriperäistä sitten.Keitetyllä vedellä huuhtelu varmasti pitkään tai"jonkinaikaa" ei varmaan tekis huonoa! Hienoa,että parani ja valtakunnassa kaikki hyvin.Voihan sitä tulla kaiken moista,pääasia,että paranemaan päin. 
-
Zulia
NiinHellan lettas kirjoitti:Ompa upeesti parantunut,,tuosta vois äkkiä nyt päätellä,että se oli bakteeriperäistä sitten.Keitetyllä vedellä huuhtelu varmasti pitkään tai"jonkinaikaa" ei varmaan tekis huonoa! Hienoa,että parani ja valtakunnassa kaikki hyvin.Voihan sitä tulla kaiken moista,pääasia,että paranemaan päin.
Kiitos kaikille kovasti, ja toivotaan nyt että parantuu arpia jättämättä