Kanojen maastamuutto?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Trubadurix

Kanojen maastamuutto?

Viesti Kirjoittaja Trubadurix »

Olin täällä jäsenenä (aika pitkäänkin LadyShaman tai Shamaani ) mutta kirjautuminen ei vanhoilla tunnareilla onnistunut. Mutta, pääasia että pääsin jollain lailla mukaan uudelleen kyselemään......

Eli onko jollakin toisella kokemuksia/tietoa/huhuja omien tipujen (alle kymmenen Piikkiöläistä tällä hetkellä) maastaviennistä muuton mukana rajan yli Ruotsiin. Pieneen rajakylään muuttaessa, kahden kovaäänisen kukon kanssa, salailu ei nyt ainakaan tule kysymykseen. :-"

Eviran sivuilla olevat ohjeet ovat kovin ammattimaiseen toimintaan suunnattuja ja siitähän nyt ei ole kysymys.

Ansu
Suwitsu

Re: Kanojen maastamuutto?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ei kai ne säännöt eroa elävien kanojen kohdalla mitenkään oli sitten ammattilainen tai harrastaja. Kannattaa soittaa suoraan Eviraan.
Trubadurix

Viesti Kirjoittaja Trubadurix »

Määrän suhteen (alle 20) oli Eviran sivulla erotettu toimenpiteitä, mutta esim vaadittu viejäksi kirjautuminen ei näissä eroissa minulle selvinnyt...
Viivi81

Viesti Kirjoittaja Viivi81 »

Evira on kyllä siitä hassu laitos, ettei sieltä selkokielistä vastausta saa mihinkään. Olen kysynyt monenmoista, mm. lampaiden korvamerkinnästä, ja aikoinaan siitä, saavatko kanat, mullit ja lampaat elää samassa tilassa (jälkimmäiseen eivät edes osanneet vastata, lopulta piti hakea vastaus läänineläinlääkäriltä). Vastauksena tulee samaa byrokratiatekstiä kopioituna mitä niiden opuksissakin lukee, ei ne siellä tähän mennessä ole omin sanoin osanneet vastata. :smt019
piitteli

Viesti Kirjoittaja piitteli »

Ei kai Evira määritä sitä mitkä säännökset koskevat Ruotsia, eli itse etsisin ohjeita http://www.jordbruksverket.se/ Ruotsin vastaavan instanssin sivuilta. Ainakin koirien kanssa liikkuessa on tuolta pitänyt viimeiset säädökset käydä lukemassa.
Vastaa Viestiin