Naapurin koira kävi :(
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
kite
Naapurin koira kävi :(
Tuloksena kaikki silkit tapettu ja 4 aikuista orppia (3 kanaa ja kukko).. korvausvaatimus esitetty, ilmoitti että ei ole rahaa..
Olisko kenelläkään mitään lohduttavaa sanottavaa... Silmät kivan punaiset jo..
Olisko kenelläkään mitään lohduttavaa sanottavaa... Silmät kivan punaiset jo..
-
rilla
Re: Naapurin koira kävi :(
En osaa lohduttaa...Itsekin itkenyt joskus koiran tappamien perään.
Jäikö sulle yhtään?
Jäikö sulle yhtään?
-
miukki
Otan osaa, harmillinen tilanne
Kannattaa ottaa yhteys poliisiin, meillä kävi samanlainen tilanne. Ovat velvollisia maksamaan koska koiraa ei saa pitää vapaana. Me saatiin sillä tavalla rahat takasin:)
-
kite
Rilla: muita rotuja jäi ja onneksi pari orppikanaa oli pelastautunut kanalaan..
Poliisit kävi ja ottivat kuvat raadoista, mutta tottakai suosittivat sopimaan koiran omistajan kanssa asian.
Hän kävi juuri hakemassa koiran ja sanoi, et minkäs teet ku ei oo rahaa, millä korvata...
Jos jollakulla olis silkkejä, niin täällä olis kiinnostusta...
Poliisit kävi ja ottivat kuvat raadoista, mutta tottakai suosittivat sopimaan koiran omistajan kanssa asian.
Hän kävi juuri hakemassa koiran ja sanoi, et minkäs teet ku ei oo rahaa, millä korvata...
Jos jollakulla olis silkkejä, niin täällä olis kiinnostusta...
-
kite
Miten sitä uskaltaa kanoja enää pihalla pitää, edes häkeissä, kun niistäkin oli yksi rikottu...
Vinkkejä ratkaisuista? Koska nuo omat koiruudet ei näköjään päiväsaikaan näitä onnistu puolustamaan..
Vinkkejä ratkaisuista? Koska nuo omat koiruudet ei näköjään päiväsaikaan näitä onnistu puolustamaan..
-
epi
Voi hö.
Naapuri on korvausvelvollinen, oli rahaa tai ei! Suomalaiset on siitä jänniä että jos toinen vetoaa omaan huonoon tilanteeseensa, niin sitte ollaan vaan että voi voi ja kärsitään omaan piikkiin. Niin sen ei pitäisi mennä.
Meillä kävi viime vuonna naapurin koirat syömässä puput ulkohäkistä (kaksi kerrosta koiraverkkoa ja silti tuli läpi), soitin poliisit, poliisit antoi koirien omistajille sakot ja koirien omistajat lupasi korvata puput, korjata häkin ja haudata puput.. ja ne oli opiskelijapoikia ne.
Jos ei muuten, ehdota sitten vaikka osamaksua tai että ostaa sinulle ison kasan siitosmunia.. mutta jos naapuri ei korvaa mitään, niin ei sillä kyllä ole motivaatiota pitää koiraa kiinni yhtään paremmin kun nytkään..
ja jos ei sitten muu auta, niin ota yhteys uudestaan poliisiin, niiden tehtävä on hommata korvaukset. totta kai ne kehottaa keskenään sopimaan ettei tule oikeusjuttua eikä naapurille muita ongelmia, kuten eläintenpitokieltoa ja rikosrekisteriä..
Meillä kävi viime vuonna naapurin koirat syömässä puput ulkohäkistä (kaksi kerrosta koiraverkkoa ja silti tuli läpi), soitin poliisit, poliisit antoi koirien omistajille sakot ja koirien omistajat lupasi korvata puput, korjata häkin ja haudata puput.. ja ne oli opiskelijapoikia ne.
Jos ei muuten, ehdota sitten vaikka osamaksua tai että ostaa sinulle ison kasan siitosmunia.. mutta jos naapuri ei korvaa mitään, niin ei sillä kyllä ole motivaatiota pitää koiraa kiinni yhtään paremmin kun nytkään..
ja jos ei sitten muu auta, niin ota yhteys uudestaan poliisiin, niiden tehtävä on hommata korvaukset. totta kai ne kehottaa keskenään sopimaan ettei tule oikeusjuttua eikä naapurille muita ongelmia, kuten eläintenpitokieltoa ja rikosrekisteriä..
-
juujuu
Kyllä minunkin mielestä koiran omistajan olisi korvattava Eihän tässä nyt ole kyseessä mitkään pehmolelut Mene puhumaan ja yritä saada jotain sopimusta aikaseksi Onhan jo lintujen rahallinen arvo sen verran ettei sitä ihan olankohautuksella voi ohittaa vaikka ei rahaa olisikaan
Jos laskisit jotain summaa minkä arvoiset linnut olivat ja menisit asiasta keskustelemaan ...oikeuteenhan ei asiasta kannata lähteä kun pahimmassa tapauksessa joudut itse maksamaan kaikki kulut jos toisella ei ole sitä rahaa...
Toivottavasti saat edes jonkinmoisen maksun koiran omistajalta Pidän peukkuja että johonkin sopimukseen päädytte
Jos laskisit jotain summaa minkä arvoiset linnut olivat ja menisit asiasta keskustelemaan ...oikeuteenhan ei asiasta kannata lähteä kun pahimmassa tapauksessa joudut itse maksamaan kaikki kulut jos toisella ei ole sitä rahaa...
Toivottavasti saat edes jonkinmoisen maksun koiran omistajalta Pidän peukkuja että johonkin sopimukseen päädytte
-
sannikki
rikosilmoitus vaan kehiin, yritit sopia joten poliisi hoitakoon, jos et saa korvauksia niin ainakin idiootti saa sakot. Minun mielestä, jos ottaa lemmikin on oltava varaa hoitaa se, korvata mahdolliset vahingot jne. Ja seuraavaksi ammut sen koiran jos tulee pihaan, sit vaan valitat että ei ole rahaa korvata
sakon uhalla saattaa innostua vielä maksamaan.
-
Viiru&Pesonen
Ei ole rahaa korvata kanoja mutta on rahaa pitää koiraa
Varmaan syö jotain itsekin ja käyttää puhelinta tms... jospa se myis sen koiran ja sais siitä jonkin euron...
Varmaan syö jotain itsekin ja käyttää puhelinta tms... jospa se myis sen koiran ja sais siitä jonkin euron...
-
Anelma
Meillä naapurissa koira, joka käy ihmisten päälle ja purru ainakin 3 kertaa jo. Lapsien ja aikuisten kimppuun. Sitä pidetään päivittäin vapaana. Kaksi kertaa jo poliisit soitettu paikalle ja ne on ihan voimattomia tollasessa.
Että arvatkaa vaan onko meidän kanat vapaana vai tarhassa! 
-
kite
Orpeissa olikin 4 kanaa, kukko löytyi henkihieverissä ja sokissa suulista pienen pienestä kolosta. Mutta isompia muita vaurioita ei näkynyt (mitä nyt sulat puuttuu), joten vein sen sisälle toipumaan. Ehkä se ...
Mutta siis ilmotin summan jonka itse olen kanoistani maksanut ja siihen hän sanoi, että ei ole varaa.
Lupasi kyllä hankkia uusia tilalle (ja kuljettaakin niitä, jos kauempaa löytyy), mutta miten niihin sitten on varaa??
Ystävällinen toki kovasti hän on.
Ehkä kun pahin hysteria tästä hellittää, saatan jotain jättää vaatimattakin, mutta juuri nyt on vielä kamala tunne noiden takia.
Ja mä kun olen liian usein törmännyt noihin "varattomiin", joilta ei saa perittyä yhtään mitään, niin...
V&P : koirasta tuskin saa juurikaan euroja... Ei ihan nuori ja tavat puuttuu ja perus monirotuversio.
Varmaankin tosin ihan mukavasti elää ja lapsensa elättää ja eläimet ruokkii, mutta mutta..
Anelma: täällä poliisista ainakin sanoivat, että ellei muuten hoidu tämä karkailu, niin he lopettaa koiran..
Mutta siis ilmotin summan jonka itse olen kanoistani maksanut ja siihen hän sanoi, että ei ole varaa.
Lupasi kyllä hankkia uusia tilalle (ja kuljettaakin niitä, jos kauempaa löytyy), mutta miten niihin sitten on varaa??
Ystävällinen toki kovasti hän on.
Ehkä kun pahin hysteria tästä hellittää, saatan jotain jättää vaatimattakin, mutta juuri nyt on vielä kamala tunne noiden takia.
Ja mä kun olen liian usein törmännyt noihin "varattomiin", joilta ei saa perittyä yhtään mitään, niin...
V&P : koirasta tuskin saa juurikaan euroja... Ei ihan nuori ja tavat puuttuu ja perus monirotuversio.
Varmaankin tosin ihan mukavasti elää ja lapsensa elättää ja eläimet ruokkii, mutta mutta..
Anelma: täällä poliisista ainakin sanoivat, että ellei muuten hoidu tämä karkailu, niin he lopettaa koiran..
-
kite
Ja ei se häkki auta, jos koira menee siitä läpi...
Opinpa taas, että tavan kanaverkko on ihan "turha keksintö" 
-
Xaus
Surku.
Meillä omat koirat pitää vieraat elukat poissa, mut silti laitoin oman mielenrauhan vuoksi minkkiverkolla kanalan tarhan. Kalliiksihan se tuli, mut ei kaduta...
Meillä omat koirat pitää vieraat elukat poissa, mut silti laitoin oman mielenrauhan vuoksi minkkiverkolla kanalan tarhan. Kalliiksihan se tuli, mut ei kaduta...
-
Kiyry87
Ite koiran omistajana sanon että jos se ei pysty muka korvaamaan kanojasi
niin ei sillä ole varaa koiraakaan pitää.
Ja laki tietääkseni velvoittaa omistajaa korvaamaan eläimensä oli se mikä tahansa aiheuttamat vahingot.
Jos asiallista korvausta ei tule kanoista niin soitto poliisille ehdottomasti.
Tämä on mun mielipide.
Jos mun koirat tekis tuollaista niin hoitaisin maksun vaikka parissa osassa jos ei kerralla olisi varaa.
Toivottasti toivutte siellä järkytyksestä, tällainen on kamalaa. Koittakaa jaksaa
niin ei sillä ole varaa koiraakaan pitää.
Ja laki tietääkseni velvoittaa omistajaa korvaamaan eläimensä oli se mikä tahansa aiheuttamat vahingot.
Jos asiallista korvausta ei tule kanoista niin soitto poliisille ehdottomasti.
Tämä on mun mielipide.
Jos mun koirat tekis tuollaista niin hoitaisin maksun vaikka parissa osassa jos ei kerralla olisi varaa.
Toivottasti toivutte siellä järkytyksestä, tällainen on kamalaa. Koittakaa jaksaa