Kauanko voi haudottuja munia syödä?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
hemuli
Kauanko voi haudottuja munia syödä?
Onko kenelläkään kokemusta siitä kuinka kauan voi kanan alla olleita munia syödä? Itselläni oli tilanne, etten päässyt hakemaan munia kolmeen päivään ja nyt on munia yli kaksikymmentä. En raskisi heittää niitä poiskaan, toisaalta jo vähänkin kehittyneen munan syönti öklöttää 
-
Nuki
Re: Kauanko voi haudottuja munia syödä?
Mulla oli kesällä sama, kolme päivää muhivat kanan alla ja paistettaessa yhdessä keltuaisessa oli verisuonia... Meni sitten koiralle. Muissa ei näkynyt mitään eikä maussakaan ollut sanomista. Kai se oli enempi semmoinen esteettinen haitta. Oon kuullut, että tuollainen "verisuonimuna" on iloisesti vatkattu vähän reippaammalla otteella pullataikinaan eikä kukaan sairastunut 
-
capeet
Eikös ne kiinassa vedä niitä melkein loppuun asti haudottuja munia keitettyinä?
Ei mut aatelkeepa kun oikeesti viattomasti keittelis kananmunia, ja kuorimisvaiheessa tulis tipu vastaan
Onko ne siis varmasti olleet kanan alla, siis ihan haudottuina tuon kolme päivää, vai muuten vaan jääneet kanalaan?
Mä en nimittäin nyt kesällä oo keränny munia kuin jonkun 3-4 päivän välein, mut meidän kanat ei oo varmasti hautonu niitä, ei ne semmosta älyä meillä..
Ei mut aatelkeepa kun oikeesti viattomasti keittelis kananmunia, ja kuorimisvaiheessa tulis tipu vastaan
Onko ne siis varmasti olleet kanan alla, siis ihan haudottuina tuon kolme päivää, vai muuten vaan jääneet kanalaan?
Mä en nimittäin nyt kesällä oo keränny munia kuin jonkun 3-4 päivän välein, mut meidän kanat ei oo varmasti hautonu niitä, ei ne semmosta älyä meillä..
-
hemuli
No meillä silkkikanat ei muuta teekään kuin makoilee munimossa, oli alla sitten munia tai ei - kuivaharjoittelua