Ankkojen haudonta....

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tarmokas

Ankkojen haudonta....

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

...meillä rouvat duunanneet hienon pesän tarhaan :smt023 . Munivat sinne kasan munia, ensin ei mun mielestä edes hautoneet. Makoilevat nyt siellä vuoronperään ja välillä yhdessäkin :smt057 . Mutku...minusta kuikuilevat muualla tosi paljon vrt. kanat. :smt017 . Lähtee esim. heti pesästä, jos näkee jonkun tuovan evästä muille.
Tuleekohan tuosta mitään? Mun mielestä ne munat on kyllä kylmettyneet kerran jos kaksikin. Miten teillä muilla? :smt017
Pirjo

Re: Ankkojen haudonta....

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Viime kesänä meilläkin hautova ankka lähti välillä kuikuilemaan ruuan perässä, mutta palasi kyllä aika pian syötyään takaisin pesään...en edes eristänyt pesää vastakuin loppupuolella vain siitä syystä etteivät pikkuiset jää isompien jalkoihin. Toisaalta hautomakoneessakin munia tuuletellaan vartin verran aina suihkuttelujen yhteydessä...?
...auttaisikohan teillä se eristys ja että tarjoilisit ruuan sinne pesän tienoille hautovalle erikseen.
Tarmokas

Kiitos tiedosta.
Meillä asuvat yhdessä kanojen kanssa :smt003.
Eristämistä en edes ole vielä ehtinyt ajatella, kun olen ajatellut lähinnä sitä, että miten se haudonta onnnistuu ja tuleeko edes mitään :smt017 .
Taidan laittaa niillekin oman yksiön :smt045 .Tai kaksion :smt023 .
Tarmokas

No, kyllästyivät eilen haudontaan :smt009 . otin munat koneseen, mutta tuskinpa niistä mitään tulee... se siitä sit.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Eläs nyt.. mie keräsin yhen olisko ollut ankka sillon vasta parivuotias, munat koneeseen, kun jätti pentele pesän... munat löysin vasta vuorokaus sen jälkeen kun ne ankka ne jätti, ja PUOLET kuoriutui... joka jo kuivalla maalla paritellessa on ihan hyvä tulos nuorille ankoille :smt045 .. mää en ees niitä munia siellä koneessa käännellyt ja kosteuetkin oli välillä 40%, kun olin ihan varma ettei niistä mitään tule... :oops:.. sitkeesti vaan jatkat siellä koneessa ;)

muistat vaan ootella vähän yli 28 hadontapäivää,kun toi alku on ollut epävarmaa...annat olla reilusti yli. :smt045
Tarmokas

Ketuilleen meni kaakattimien haudonnat :smt011. Vain haju jäi :smt010 .
Vastaa Viestiin