Väsynyt kana [Apua kiitos !]
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
iloinen kana
Re: Väsynyt kana [Apua kiitos !]
Hei. Minulla oli samanlainen väsynyt kana. Huomasin että kana on väsynyt ja heltta muuttui vaaleammaksi. Epäilin kokkidiadoosi joku sellainen. Annoin kolmena päivänä peräkkäin ruuan joukkossa piimää ja kana piristyi ja väri palasi. Mutta olen menettänyt jo muutanan kanan kun ei tiedä mikä on. Kanan pylly jää kakkaiseksi silloin kun kana alkaa oireilla, minä pesin pyllyt lämpimällä vedellä. Taas toistaiseksi mennään eteen päin. Minulla on kukko ja 6 kanaa. T: Martta kanan omistaja
-
Norppaah
Meidän kana on taas tuollainen. Kakan mukana on vihreää, eli siis pissa olisi vihreää.. Mitä ihmettä.. ? Marek sillä ei ainakaan ole, kun vieläkin elää. Se liikkuu hitaasti eikä jaksa mennä toisten perässä, eikä pysyä pystyssä. Alkaa jo ärsyttämään, kun ei tiedä mikä sillä on.. Laihtunutkin vähän.
Voisi kokeilla sitä piimää ruuan kanssa...
Voisi kokeilla sitä piimää ruuan kanssa...
-
Norppaah
Noni, nyt se kana sitte kuolla kupsahti.
Löyty eilen kanalasta kuolleena.
Löyty eilen kanalasta kuolleena.
-
sannikki
Kovin kuulostaa tutulta, meillä yksi munintaa aloitteleva nuorikko oli juuri tuollainen väsy, apaattinen, pyrstö alaspäin jne jne. Se ei aloittanut munintaa vaan lopetettiin kun tila meni huonommaksi, jalat petti kun laittoi sylistä maahan, meillä syynä oli se askiitti, peräpää oli turvonnut ja täynnä nestettä. Avauksessa sitten huomattiin se neste ja sitä oli paaljon...
-
Vahtinalle
Meillä kahdella kanalla on ollut tänä kesänä hieman saman tyyppisiä oireita, eri aikoihin. Molemmat olivat yhtäkkiä vaisuja, eivätkä tulleet syömään. Toinen niistä oli hyvin poissaolevan oloinen ja antoi tutkia itseään "liian helposti". Kummallakin oli oireillessa pyrstö nuupallaan ja ne makoilivat syrjässä. Kiinnitin huomiota kummankin pyrkimykseen sukia vatsaansa, joten kokeilin molemmille ruiskulla tilkkaa parafiiniöljyä, ja molemmilla nuupotus meni muutamassa tunnissa ohi. Molemmat kanat normaalivartaloisia, ei kuihtuneita, ja kummallakin ollut oireita kaksi kertaa alkaen toukokuulta. Nyt aikaa kulunut toisella kuukausi ja toisella pari kuukautta, eikä mitään oireita ole ollut. Epäilen niiden syöneen jotakin sopimatonta, sillä toinen oli ainakin kaivautunut ahmimaan routaeristyksien styrokseja. Ajattelin, että parafiiniöljy laittaisi kakkaa sukkelammalle ja tyhjentäisi mahdollisia tukoksia.