Laihtunut kana
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Chicco
Laihtunut kana
Meillä on 2-vuotias kana laihtunut viime aikoina ja on ollut kakkakin löysällä. On myös vähentänyt munimista huomattavasti. Tänään oli pitkästä aikaa muninut. Sitä ennen monen päivän tauko, vaikka normaalisti muninut 5 munaa viikossa. Mietin että mitä vois asialle tehdä? Vai onkohan tämä vain jokin ohimenevä vaihe kun ovat saaneet tuorettakin ruokaa jota tämä ahnehtii aina innoissaan. Samaa ruokaa saa kuitenkin muutkin, eikä kenelläkään muulla ole mitään oireita.
-
tanja
Re: Laihtunut kana
Ootko kattonu ettei sillä ole loisia? Ja onko rouva madotettu? Mun paras munija on tällä hetkellä ihan puliperse, kun on sulkasato. Tänä kesänä on huonoin muninta, kun ikinä. Talvellakin sain ainakin tripla määrän joka päivä.
Voihan se olla jotain vakavampaakin, kun ei kanat osaa sanoa että sattuu. Pidetään peukkuja että paranee.
Mä syötän aina vuohenmaito viiliä kanoille, jos joku näyttää nuupahtaneelta. Tiä sitte auttaako se mutta ainakin tuntuu että teen jotain niin itellä helpottaa olo
Voihan se olla jotain vakavampaakin, kun ei kanat osaa sanoa että sattuu. Pidetään peukkuja että paranee.
Mä syötän aina vuohenmaito viiliä kanoille, jos joku näyttää nuupahtaneelta. Tiä sitte auttaako se mutta ainakin tuntuu että teen jotain niin itellä helpottaa olo
-
Chicco
Re: Laihtunut kana
Pitääkin tarkistaa loistilanne. Madotuksestakaan ei mitään tietoa, koska kanat tulivat meille vasta kuukausi sitten. Onko kanoilla tarvetta madottaa kaksi kertaa vuodessa kuten koirille ja kissoille suositellaan, vai miten?