Kuinka olette arvioineet nuoren kukon luonnetta? Millä perusteella olette jättäneet "parhaan"?
Arka vai rohkea? Porukan vahvin vai keskiverto?
Tyrnäväläisissä näyttää olevan ainakin liiankin "rohkeita" ja päällekäyviä kukkoaja, niitä ei haluttaisi säilyttää.
Kuinka arvioida nuoren kukon luonnetta?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Iloisten Munatalo
Re: Kuinka arvioida nuoren kukon luonnetta?
Sosiaalinen ja säyseä mutta tarpeeksi rohkea kumminkin, osaa väistyä pääkukon tieltä, kohtelee tipuja hyvin ... eikä hyöki amis vaiheessa kanojen päälle kuin yleinen syyttäjä ... näillä perusteilla meillä. 
-
vempula
Milloin kukko alkaa kukkoilemaan?
Onko kukoilla "murkkuikää" eli missä vaiheessa ne alkaa kukkoilemaan jos siihen on taipumusta? Tuolla olikin keskustelu kukoista ja niiden hyökkäilyistä mutta mielen kiintoisena haluaisin myös tietää minkä ikäisenä kukko pojat ovat alkaneet pomottelemaan. Meillä on todella kiltti Akseli kukko mutta on vielä kovin nuori (reilu 1/2v) joten odotettavissa saattaa olla tietenkin jotain äksöniäkin. Akseli huolehtii kanat ruualle, alkajaiseksi syöttää jokaiselle kanalle alkupalat ja sitten kun kaikki kanaset syö niin Akseli aloittaa vasta itse syömisen. Iltasella Akseli vie neitonsa nukkumaa( yksi kana luulee olevansa metsäkana lintu ja menee läheiseen kuuseen 2m korkeuteen nukkumaan) Mutta muista Akseli pitää huolen.Yöt ovat omassa kopissaan, päivät irti pihalla. Nyt pakkasten saavuttua ulkoilu jää vähemmäksi.
Kertaakaan Akseli ei ole uhkaillut ketään, vielä. Siivoukset, munan keruu ym.sujuu yhteisymmärryksessä. Mut mitä on odotettavissa..
Kertaakaan Akseli ei ole uhkaillut ketään, vielä. Siivoukset, munan keruu ym.sujuu yhteisymmärryksessä. Mut mitä on odotettavissa..
-
Maatikko
Re: Milloin kukko alkaa kukkoilemaan?
Meidän Sirkku oli kuin ihmisen ajatus, kunnes muutamaa päivää ennen yksivuotissynttäreitään tuli jaloille. 
-
Nuki
Re: Milloin kukko alkaa kukkoilemaan?
Ei kaikille kukoille välttämättä tule murkkuikää, mun viisi muuta kukkoa (kiukku-Salmari poislukien) ovat olleet aina tosi ystävällisiä ihmisille. Mutta Akseli kuulostaa kyllä superkukolta kun on noin kiltti kanoillekin! Mun itsekkäät rohmut on vasta n. vuotiaina tajunneet kohteliaisuuden ja kosiskelun merkityksen. Paitsi taas Salmari, joka on kyllä ollut kanoille kiltti aina.