Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mik

Re: Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

Viesti Kirjoittaja mik »

Hei, sehän on valkonen! Onko sun kalkuissa buttia taustalla?
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Tosi söpö toi kalkkuvaavi :smt060
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Vari, olisko sulla laittaa kuvaa takista? Meilläkin olis vissiin tarvetta sellaiselle :smt012
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

On buttia taustalla :smt002 Kaveri kertoi kyllä asiasta joten tiesin mitä ostin. Siipiin tosin on tullu 'tuhkakirjailua'. Hiukan mustaa tahrakuviointia valkosissa sulissa :smt007 Reipas ja puhelias, mutta vähän sottapylly :smt018

http://www.chickenbreeder.co.uk/poultry%20saddles.html
Tuolla on alhaalla turkey saddle josta otin omaani mallia. Ostin kans tollasen. Siipien ali menevä remmi on pehmeetä tarraa jolle on vastakappale toisessa reunassa ja toisesta reunasta on ommeltu kiinni. Tarraremmin voi avata ja sulkea ihan helposti. Markiisikangasta. Annan haavat on siis ihan hyvin parantunee ja muutaman päivän yhdessäolon jälkeen kyljet edelleen ehjät :smt023 Satula toimii!
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Pronssikalkuna läsähti pesään yks päivä.Kaveri muni siihen aina lisä munan.Eilen siirsin kalkatin ja pesän toiseen karsinaan ettei enään muni.Pesässä oli 14 munaa saa nähä tuleeko mitään.Koneesta kyllä tullut aina muutama tirppa :smt003
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mulla alkaa just tänään kuoriutuminen kalkuilla. Jännittää ihan vietävästi, et millainen tulee but- pronssi risteytysmunasta ulos :smt003
vardenji

Millasta tipua mikillä pukkaa?

Mun tipuseni vaan kaunistuu. Sulat on valkoset, mutta niissä on ruskehtavan harmaat poikkiraidat. Jos se on akka, se jää parveen, on se sen verta nätti :smt007
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Jos se on ukko, niin muuttaaks se sit meille :smt003

Ei oo vielä tullut ku but-pronssi -risteytys ulos. Neljä muuta on koneessa, kaikki elossa ja naputtaa, yks tosin perätilassa, ts koittaa tulla terävästä päästä ulos.

Nii ja pronssin värinen on toi. Ja toiki jää meille. :smt005
magilla

Viesti Kirjoittaja magilla »

Heippa! :smt006
Ilmoittaudun mäkin kalkkuna jengiin, meille muutti eilen pronssiherra kolmen rouvansa kanssa. Nämä eivät ole mitään superkesyjä, mutta reippaita ja uteliaita. Ne asustelevat lämpöeristetyssä kopissa yöt, ja ulkotarha on 100m2, ja pääsevät vapaaksikin kun tullaan tutummiksi. Nämä ovat n. vuoden ikäisiä. Hauskoja seurata ja kilttejä, kyllä niistä vielä sylikalkkunoita tulee :smt003 . Kesällä niille pitäisi tulla seuraksi muutama butti, jotka kyllä sitten olisi tarkoitus pakastaa ennen joulua.
vardenji

mik kirjoitti:Jos se on ukko, niin muuttaaks se sit meille :smt003
Kun haet vaan :smt003 Katotaan mitä tulee, voidaan tehdä vaikkapa vaihtarit, niin veri vaihtuu :smt001 Toinen kuoriutuu torstain kieppeillä, jollei kesken mee. Usko taas koitti näyttää niin isolta ja mahtavalta, vaan kun kävelin yli vaan niin johan väisti ja kutistu ihan silmissä kun laitto ittens pieneks :smt005 Vähän se housun takapuolta maisto kun kanaa kattelin mutta läks äkkiä metrin kauemmas kun tokasin sille et NOKKASITKO SÄ MUA!!! oikein vihasella äänellä. Kaippa se viimein uskoo et mä olen pomo.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Joo, katellaan mitä tulee. Noi tiput on myyty, paitsi toi yks, joka jää kotiin. Seuraavat laitan koneeseen nyt ja Klaaran alta saattaa tulla jotain jossain vaiheessa. Montaa kalkkua ei kyl tuu...
vardenji

Täälläkin vähän huono siitos% :smt017 Alunperinhän tää olis ollu menossa mun mummulle joulupöytään, joten jos sulta löytyy teuraskalkattia syksyllä niin sekin käy ukosta vaihtarina mun puolesta. Kunhan ensin saadaan ton sukupuoli selville :smt005

Ainakin yhden pitäis tulla kuoristaan ylihuomenna ja siit sit seuraava 27.5. Jännittää mitä väriä sieltä nyt pukkaa :smt044
vardenji

Reikä munassa :smt044

Kalkkuvaavi sai nimen. Kuvailin äitille puhelimessa et on pitsisen kirjava. Se reagoi sanaan pitsi. Eli nyt on Pitsi-kalkkuna nimetty :smt005
Lyydia

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Tänään valaisin munia kun kalkatti lähti syöntireissulle. Kaikissa munissa oli elämää :smt001
vardenji

Ja täällä pieni kirjava kalkkutipu tuli aamuks. Oli kurjaa jättää se kotiin töiden ajaks, kun oli niin sulonen :smt050 Onneks on viikonloppu, saan olla kotona tipujen kanssa.
Vastaa Viestiin