Viirujen väreistä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Voipi olla et on ollut jossain jo juttua näistä, mutta en löytänyt ainakaan tähän kysymykseeni vastausta...

Eli mulla on tummanpunaruskea kana, ja katoin kuvahaulla japaninviiruista kuvia, sieltä löytyi just sama väri ja se oli nimetty tibetan.
Sitten mulla on ruskea kukko joka on taas ihan eri sävyinen kun tää kana, siihen löysin väriksi rosetta golden range.
Elikkäs onko tämä "suklaa"-nimitys ihan suomenkielinen ja vastaakohan se nyt sitten tätä rosettaa vaiko tibetan-väriä??? :?:
Vai liittyykö nää värit jotenkin siihen onko väistyvä väri(vai miten se nyt sanottiin)... :smt017
Kuvia en osaa laittaa tänne:/
Tipusista yhden väri on myös mysteeri, toki varmaankin muuttuu vielä(3 vk:n ikäinen).
Se on tosi tumma muuten, mut vaaleita "raitoja ja viivoja" höyhenissä, rinnan puolella enemmän. Mutta pohjaväriltään pikemminkin tummanharmaan-rusehtava :-k
Sisaruksensa ovat muut villin värisiä(kaikki vissiin kanoja kun pilkut rinnassa) ja yksi selkeä ruskea(kukon värinen, rosetta??)
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Jaa, ei vastausta keltään :(
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
max3

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en jaksa alkaa etsiä kuvia, mut olisko kyseessä suklaa, kaneli ja mahdollisesti kaneli-hopea... (tummimmasta vaaleimpaan)

Kuvien kanssa vastauksia tulisi varmaan enemmän (täällä ja täällä on ihan hyvät kuvien lisäys ohjeet)

Ja tässä vielä kiva linkki japskien väreistä. :smt002
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Kiitos kuvien laittovinkistä.:)
Täytyy kokeilla laittaa kuvia...
Kaneli ei ole ainaskaan kummankaan aikuisen viirun väri.
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Kuva
Tässä kana, sillä ei valkoista/vaaleaa ku parta ja pikkupilkku kaulassa.
Kuva
Kukko, selkeästi ruskeampi ja löytyy vaaleita raitoja.Ruosteen sävyjä päässä ja rinnassa...
Kuva
Samainen kukko, tässä väri parempi kuin e. o. kuvassa. Eli olisko kukko ainaski se suklaa??
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
max3

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja max3 »

Kaneli (range)
Kuva

suklaa-hopea
Kuva

villi-hopea
Kuva

suklaa
Kuva


Sun ylempi on suklaa-tuxedo (kirjava). Toinen vois olla hyvin tumma kaneli, mut veikkaisin kuitenkin suklaata...
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Niis sitten ilmeisesti on vaan niin paljon sävyeroja...
Siitä tipusta ei kyllä osaa oikein vielä sanoa, luulen että suklaaksi sekin siitä vielä muuttuu :)
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
Tammearu

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja Tammearu »

Minulle tuli viirujen lisäksi kolme täysin vaalean keltaista. Mainiota porukkaa ja niin erilaisia kanatipuihin verrattuna. Tavattoman touhukkaita.
minkuliini

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Kauniita nuo punertavan ruskeat "chilit" !!! Kaipaisin lisää hyviä kuvia erikoisemman värisistä virkuista!!! :smt041
piiparinen

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

tässä nyt on mein yks tulokkaista eikä varmaan kovin erikoinen väritys...mutta kaipaisinkin teiltä viiruexperteiltä silti tiedon et mikä väri tää on? :smt003
minusta se on kaunis..Kaisla on hää nimeltään...ei tää suklaakaan ole...ja riistan värinen on mulla sellainen juovikas eri suuntaan. tällä menee nää ns. poikkiraidat ja on siis kauttaaltaan tuollainen.
max3 ja muut asiantuntijat teiltähän tää tulee kun apteekin hyllyltä?

Kuva
piiparinen

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

eikö kukkaan osaa sanoa tämän neitokaisen väritystä? :smt017
max3

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja max3 »

On se suklaa, jos katsot mun viimeksi linkkaamaa kuvaa, niin sillä samanlainen raidoitus kyljessä.
piiparinen

Re: Viirujen väreistä

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

okei...niitä on sit näköjään erilaisia suklaansävyjä.. :smt001 tässä vielä molemmat mein suklaat.kuva ei ole niin hyvä, luonnossa ovat hyvin erivärisiä.toinen on siis tosi tummanpuhuva.mut molemmat siis luokitellaan suklaiksi ilmeisesti...tällaisia poikkiraitasävyisiä ei ollu siinä porukassa kun tää ainut mistä ostin ja pisti niin silmään kun oli erinäköinen kun muut. kuvittelin kai et on jotenkin erikoinen... :-"

Kuva
Vastaa Viestiin