Hellän haudonta

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

piiparinen

Re: Hellän haudonta

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

ja sanokee nyt joku jottain... :smt012 :smt003
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

veikaten voitat :smt005 Olisko tuo ihan keltainen kana :smt003
pirpeliini

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

No mie veikkaan sitten sitä tummempi siipistä keltaista kukoksi :smt005 Mitäs tästä voittaa jos veikkaa oikein :smt040
piiparinen

olisko vapaavalintainen kukko! :smt044 . niitähän meillä kellään ei varmaan ylimääräisenä löydykkään :smt042
noh ei tosi..kyl minä yritän suada ees yhen piettyä ite Signe suap luvan opetella tulemaan toimeen...jos kaikki favet on kukkoja niin pittää minun tästä haudonnasta suaha jottain...olen niin kauan faveista haaveillu :smt009 .vaikka kukko.
vaan mitäpä mieltä kansa on näistä tummista jässiköistä...? on ihan emun näköisiä kavereita :smt040
piiparinen

noh aika näyttää mitä ne sit on...kiitos raksulle ja pirpeliinille veikkauksista. :smt045edes työ luette näitä mun jorinoita. olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla siitä et keltaisista toinen kukko, toinen kana. mut nuo tummat ei sano kyl mitään. aika näyttää
:smt001
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kovin kukkomaiselle näyttää tämä tipue. Vain tuota keltasiipistä uskaltaisin toivoa kanaksi.
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Voi vihna mitä munia siihen sitten sattuikaan, en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, kun olin muka niin tarkka näitä valkatessani :smt017
Anyway se tummasiipinen keltainen karvajalka on faverolle-kukko ja väittäisin että se toinen keltainen on kana.
Nuo identtiset kaksoset saattavat hyvinkin olla plymari-risteytyksiä, näkyykö jo raitaa?
piiparinen

ei niissä kyl raitaa näy sulkapeitteessä...vaan jalat on ihan eri näköiset kun sillä fave-pojalla :smt017 oliks sul viel muita vaihtoehtoja kun tyrnis tai plymari?? :smt003 :smt003
piiparinen

tässäpä taas uutta kuvasaastetta Hellän lapsukaisista.

Kuva

sulkapeite alkaa muuttaa muotoaan

Kuva

Kuva

Kuva

näillä tummilla on siis sellaiset hyvin isot sulat ulommissa varpaissa...mitä lie sit tarkoittaneekin..erilaisia ovat kyl kun muut :smt005 . ihania ne ovat kaikki :smt050

Kuva

Kuva
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Epäilyni heräävät nyt jättikochiniin, mutten koskaan tajunnut kyllä että se munisi hautoessaan :smt017 :shock:
ja siis hautoi ihan tosissaan .. :oops:
piiparinen

heh heh..no mukava tietee mitä kavereita nää on. minäkin tutkailin itse jostain täältä noita miltä mikäkin tipu näyttää pienenä, ja se kochi tuli mieleen..vai mikä nyt olikaan :smt040 . ei plymarit näyttäny kenelläkään tuolta pienenä... :smt003
tosi kauniit on nuo jalat kyllä noilla tummilla poikasilla.. :smt007 .vähän ovat sellaisia "kuikeloita" muuten...kun tuo sulkapeite on muuttumassa.. :smt001. noh, muutama viikko viel eteenpäin ja ollaan varmasti sit suht perillä niiden rodusta vai mitä? :smt003
piiparinen

niin nuo jättikoch-faverollet on siis kukkoja kuitenkin molemmat...vai mitä? :smt017 :smt001
piiparinen

Hellä muutti sit katraansa kans Paulan kans asumaan. Paula ei ollu moksiskaan tipusista,vaan Hellä tuntuu olevan suojelevainen eikä anna Paulan tulla yhtään lähelle sitä tai tipuja. Paulan piti tulla aina turvaan minun selän taakse :smt003 .
noh, jospa se yhteiselo siitä....Paula on ollut alakuloinen kun se jäi yksin...Signe muutti sunnuntaina uuteen kotiin, hyvä että koti löytyi ja poika pääs paimentamaan omaa laumaansa. :smt001 . vähän haikeahan se olo oli sen jälkeen, mutta meille on onneks kasvamassa uusi terhakka faverolle kukko.
piiparinen

tuasen päivitystä Hellän katraasta.... tummat "brontosaurukset" (minusta ne näyttää ihan esihistoriallisilta dinolinnuilta :smt005 )on ilmeisimmin sit niitä jättikoch-faverolleja :smt017

Kuva

Kuva

Kuva
piiparinen

hei pitäisikö jättikocheil tai tässä tapaukses risteymillä näkyä se harjan kasvu miten varhaisessa iässä?
kun ei näillä mein "dinosauruksilla" ole minkään asteista harjaa vieläkään...yhtä pieni on jos ei pienempikin kun tuolla tyrnis/favekanalla...?? :smt017 . vaan kaikkihan ne kukoks on tunnistanut, enkä ala vastaan väittämään...mietin vaan...jos ne kehittyy hitaammin kun muut... fave kukolla on jo pikkuinen kukonharjan alku. kaveri karkas isojen puolelle yks aamu...olipa siinä kiinni ottamista...vilhakoita kavereita :smt040 .
Favekukko ja tyrnis/favekana sai nimet tänään... Emma ja Enzo :smt003
Vastaa Viestiin