Just vasta päästin kanalan asukit ulos, ensin hakkasin tarhan verkkokattoa puolisen tuntia että
sain kaikki lumet pois. Tarhassa oli pimeä vaikka aurinko paistaa. Katolta oli tietenkin jo
lumi valunut verkon päälle eikä kunnolla pystynyt edes seisomaan kun lumi painoi verkkoa alas,
huppu vaan päähän ja päällä ja selällä verkkoa nostamaan ja toisella kädellä lunta ravistelemaan. Tuntuu
tosi kivalta kun kylmä lumi putoaa hihoista sisään . Ei kai sitä lunta enempää tule?
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Meiltä oli jo melkein kaikki lumet sulaneet ja kevät alkanut niin mitä vielä, kahten yönä tullut lisää... onneksi sulaa kuitenkin aina päivän aikana pois.
Toissapäivänä meille tuli siis ekat kanat ja kukko, ja muniakin on jo saatu Tulis nyt vaan ne lämpimät kelit takas niin sais alkaa heille ulkotarhaa rakentamaan.
kaakatin kirjoitti:Kaikkea sitä sattuu
Nuo mun parikuiset kalkkutiput ovat nyt olleet vaajaan viikon tuola kanalarakennuksessa omassa häkissään. Aamulla olin jättänyt kai luukun huonosti kiinnii ja niinpä yksi kalkku (minun suosikki Xenja)oli lentänyt häkistä eteisen puolelle eikä tietenkään päässyt takaisin. Kun menin katsomaan tipusia töiden jälkeen niin Xenja tuli ovella vastaan kovan piipatuksen kanssa. Kai se oli vähän kylmissään ja nälissään, mutta pahinta on että se oli löytänyt vihreän narunpätkän ja sillä roikkui noin 30cm narua suusta. Yritin vetää narua pois, vähän sain vedettyä, mutta kai se oli jo sinne kupuun ja mahaan osittain mennyt. Jotein ei ollut muuta tehtävissä kuin leikata naru. En tiedä tarkkaan kuinka pitkä naru on, mutta voi hyvin olla, että sitä on mennyt alas yli puolimetriä. Mahtaakohan kalkku selvitä, onko kellään kokemusta? Mitä voi tehdä? Annoin ruiskulla muutaman millin oliiviöljyä jos vähän liukastais menoa.
Kissoilla ainakin kielletään öljyn anto, sillä narun läpimenoa ei haluta nopeuttaa. Jos se jää kiinni yhdestä päästä mutta toinen pää jatkaa matkaansa kauheaa vauhtia naru kiristyy, jolloin se alkaa pahimmassa tapauksessa leikata suolta. Paras tapa on vain odottaa ja toivoa parasta, ehkä kuitupitoinen ruoka auttaisi työntämään narun ulos? Jos naru tulee ulos toista kautta mutta jää roikkumaan, siitä ei missään nimessä saa vetää vaan ulostullut osa leikataan pois sitä mukaan kun se ilmestyy.
Tässä päivän mittaan yölliset lumet suli, pistin pyykin ulos kuivumaan ja nyt sitten lakanat saa lumikäsittelyn,
uutta pukkaa jo kolmatta tuntia. Maat ja puut valkoisia, linnut kuopsuttelee iloisina tarhassa.
Eihän sitä uutta lunta tarttis tulla koko aika lisää, kyllä se vanha muutenkin lähtisi pois.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Uploaded with ImageShack.us
Näin meillä kevät edennyt vaikka nyt ollaan pakkasella .Aamulla oli melkein 7 astetta ja nyt-2Eipä taida 23.4 olla vielä kanoilla asiasiaa kesäkanalalle kun viimevuonna veimme ne silloin ja oli pääsiäisen aika
Eilinen ehdotukseni sai myotätuntoa jos vaikka kesäksi kanit matkustaavat kesähoitoon likan luo .Onhan syyskuun loppuun aikaa siellä ruokkia kun illat on kotosalla ja aamulla heittää ennen harjottelupaikkaan lähtöä ruoat eteen
Hirvittävän hyvää kuuluu. Perjantaina lähdimme poikaystäväni kanssa mökille ja poistuttiin sieltä sormukset vasemmassa nimettömässä, kihlat!
Kanalassa haisee pahalle, vaikka siivoan siellä koko ajan - kocheilla mahat ihan sekaisin, enkä keksi mistä johtuisi. Ruokinta vaihdettu kuitupitoisempaan ja vähennetty hedelmien ja vihannesten osaa ruoassa.
Epäilen että kanani syövät muniaan. Tänään repäisin ja laittelin leikkaa, liimaa, nido, solmirautalangalla-tekniikalla VIERIMISPESÄN. Että ne ovat hupaisia! Kaula pitkällä tutkimaan uutta systeemiä heti kun olin vienyt nitojan ja itseni hiukan kauemmaksi. Ja mikä möly nousikaan kun pesä oli uudenlainen eikä siellä ollutkaan heiniä! Hyvin närkästynyttä kaakatusta kukon säestyksellä. Että kehtasinkin viedä ne heinät ... ettäs kehtasitte syödä mun munat!