Teistä varmaan joku tietää minun pulmalliseen kysymykseen vastauksen.
Omistan kolme kalkkunaa siis kaksi akkaa ja ison Huugo-pojan
Onko niin, että kalkut ovat yksiavioisia vai voiko niillä olla monta akkaa????
....koska Huugo on tosi herrasmies vaimojen kanssa.... mutta toinen vaimopa haastaa koko ajan riitaa ja käy Huugo pojan nahkalle...
Siis on koko ajan tappelemassa verissä päin.
Olipa aika hassusti aseteltu kysymys mutta jos joku viitsii vastata mikä on vikana kun yhteiselämä parvessa ei suju
Siis minkä ikäisiä sun kalkut ovat? Aattelin vaan jos ovat vielä nuoria, niin oletko varma, että on kaksi akkaa? Voisko kuitenkin olla kaksi ukkoa.
Kyllä mulla ainakin kalkkuakat ovat hyvin sovussa keskenään ja ukonsa kanssa.
niin nää kalkut ovat toisella vuodella ja kun on kaksi munaa päivässä ja näöltään eroavat Huugopojasta niin
kyllä nää pienemmät tyypit ovat akkoja.
Tai voikohan se olla vain mustis kun ukko polkee enemmän tuota toista.
Kyllähän kalkuilla voi hyvinkin olla haaremi, mutta muistelen nimimerkki Ninnun kertoneen että hällä nimenomaan akat ottaa välillä yhteen. Jännä vaan, että sulla akka hyökkää siippansa kimppuun. Mulla on tosin vähän vastaavaa, nyt on yks ukko ja kaks akkaa, joista toinen pronssi ja toinen butti. Butti ei piittaa ukosta ollenkaan (tiedä sitten paranisko tilanne kevään ja heräävien hormonien myötä) ja syksyllä ja talvella se hääti ukkoja kimpustaan kovin ottein. Sitten hankin pojille samanrotuisen kaverin (tosin nyt piti etsiä toiselle ukolle uusi koti kun kasvavat pojat ei enää mahtuneet samaan kanalaan) jota nykyisen herra saa polkea. Butti hengaa mukana, mutta ukko ei enää tuhlaa kosiskeluyrityksiään siihen vaan piirittää pelkästään tätä anteliaampaa pronssineitoa.
Kyllikki-butti ei tosin enää hyökkäile kenenkään kimppuun, pelkäsin alkuun että se voisi kiusata puolet pienempää Hilja-pronssia, mutta kun nokkimisjärjestys tuli hyvin helpolla selväksi, Kylli tuntuu vaan olevan mielissään että sai yli-innokkaan kosijan pois kimpustaan.
Milloin tää kana alkoi hyökkäillä Huugon kimppuun?
aina silloin tällöin on kalkkulassa ollut yhteen ottoja juuri Ingritin ja Huugon kaa
mutta tässä pariviikkoa on mennyt siihen että aina saa olla paikkaamassa jompaa kumpaa.
Rakensin jo viimeviikolla Ingritille oman häkin, että asustellaan nyt sit erillään kun ei osata olla parvessa.
Tänään ne huuhaili pitkin pihaa kaikki kolme ei mitään toraa....mutt sit Ingrit alkoi kalkattaa ja suoraan Huugon iholle.
ja kukkotanssi oli valmis. Huugo antoi samalla mitalla takasi.
Inkulta aukes vaihteeks silmäkulma ja taas asutaan omissa häkeissä.
Siis pitääkö se toinen akka sellasta kalkattavaa ääntä? Mä en oo kuullu kun vaan ukkojen pitävän sellasta Tanssiiko se toinen akka tai pörhenteleeko itseään?
juuh....
siis se kalkuttaa ja pörhentää höyhenensä.......joskus sen tulee kiire munimaan ja sit kun muna on tehty niin sama peli jatkuu...pörhentää hyppii Huugon rintamuksiin
hakkaa sitä nokalla ja taas on iholla.
Se toinen akka ei paljoo välitä tappelusta vain joskus ojentaa Ingrittiä( siis sitä tappelupukaria) nokkien mutta ei hypi rinnuksille.
Mie sanoin että Ingrit ei tiiä onko se lintu vai kala mutt hullu se ainakin on
niin niin yks asia kerrallaan kun muokkasin tekstiä....siis nää kaikki kolme on butteja.
Onpas hämärä kalkku! Meiän kalkut pitää sellasta "kruu, kruu" ääntä kun ovat kiukkuisia, mutta vaan ukkojen oon kuullut molottavan. Voisko Ingritillä olla joku hormonihäikkä vaikka muniikin?
...no varmaan sen on jonkin asteinen hormonihärö.....tai sit muuten vaan vinksahtanut....yöllä Ingrit oli tehnyt kaksi munaa
iso muna oli aivan normaali... niinkuin pitääkin... mutta mutta... siin samassa pesässä oli munan vieressä toinen muna jossa oli vain valkuainen nahkakuoressa
Onko Ingrit raukka sairas???