Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Martsu

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!

Viesti Kirjoittaja Martsu »

No niin ja uutisia! :smt001
Seitsemän munaa kehittyy ihan mallikkaasti,mutta kahdeksannesta löytyi verirengas.
Jotenkin nää päivät menee niiiiiiiiiiin hitaasti,ei jaksais oottaa!! :smt044
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Mut ajattele sitä: ehdit just saamaan niistä ´pääsiäistipuja` :smt055 Nyt vaan kieli keskelle suuta ja otat iisisti -kyllä ne sieltä tulee!
Pirjo

Olen yrittänyt houkutella Hunaajaa hautomaan jo viikon ajan, mutta mimmi vaan hengailee ritarin kanssa :smt013
Laitoin ´kaupantädin munia` pesään houkuttimeksi mutta käy vain munimassa itse sinne sekaan ja lähtee heti pois... olisiko jollain jotain vinkkejä :smt017 .
Pakko laittaa munat koneeseen, kun lupasin päiväkotilaisille pääsiäistipuja! Olisin niin mieluusti halunnut luomuhaudottuja tipuja.
Pirjo

No ni -nyt on sitten munia koneessa; kaiken kaikkiaan 13 kpl (toivottavasti ei epäonnenluku). kahdeksan munaa sain kälyltäni (tyrnisneitojen munia ja kukkona Ritarin velipoika) ja viisi oman Hunajaiseni...sitten vain odotellaan -pääsiäistipuja :smt040 ...
Ja teidän: odotus tuntuu niiin pitkältä: samoihin aikoihin tosin sattuu meidän uuhien karitsointi, joten kiirusta pitää ennen pääsiäistä!
Martsu

No niin,tervetuloa kerhoon: "Odottavan aika on niin pitkä." :smt005
Pirjo

Älä muuta viserrä Martsu :smt047
tänään vasta toinen päivä -enää n. 18 päivää -HUH HUH. Vaikeinta on pitää näppinsä erossa haudontakoneesta...
Martsu

Mulla näyttää toisessa koneessa olevan päiviä 13 jäljellä,siellä siis tulossa kanasien tipuja ja viiriäisiä ja toisessa koneessa on ankat,päiviä vielä 20 jäljellä!!! :smt015
Tuntuu menevän super hitaasti tää aika! :shock:
Onneksi meitä "odottajia" on niin monia täällä,ei tarvi yksin olla! :smt005
Pirjo

Niin! Onneksi vähän helpottaa kun joku edes laittaa kuvia kuoriutuneista tipusista, niin saa isomman hädän tyydytettyä.
piiparinen

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

Martsu ja Pirjo, samassa veneessä ollaan. :smt002 odottavan on todellakin pitkä :smt005 vaikkakin meillä tuo kana hoitaa sen hautomisen silti jännitystä on ilmassa :smt001
Adeliina

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Täällä on munia nyt tutkailtu ja näyttäis että Pirjolta tulleista kuudesta ankan munasta ois viisi hedelmöittynyttä, mutta Hunajan munista ei yhdestäkään löydy elämää :smt009 vitsi, vähän harmittaa, ois ollut mielenkiintoista nähdä minkälaisia jälkeläisiä sieltä ois voinut tulla.
Noh, varmaan vilskettä riittää siitä huolimatta, koneessa myös 4 muuta ankan munaa, ja 10 rokkia ja 4 jättikotchia tulollaan :smt001

Onneksi on jo nuo pari luomutipua tuossa pyörimässä, menee odotus nyt paljon nopeammin :smt003
Pirjo

MITÄ, MITÄ -MITÄÄÄ! Nyt joutuu Ritari kovaan ja ankaraan puhutteluun :smt018 Testasin munat ennen kuin aloin kaupata -mitä ihmeen lakkoilija porukkaa mä täällä oikein ruokin! Ei se oo mies eikä mikään joka ei hommiaan hoida :smt011

...mulla on nyt koneessa Hunajan ja Ritarin munia, mutta ovat vasta kolme vuorokautta olleet enkä vielä näe onko hedelmöittyneet, jos/kun ovat niin haluatko kenties uudet tilalle...se postimaksu vaan on niin korkea-jospa uskaltaisin lähettää normi pakettina :smt017 ...
Adeliina

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Voi Ritari-parka, älä nyt kovin sille huuda, eihän kukaan mies nyt koko aikaa jaksa :smt003 en ainakaan nyt heti tarvi uusia munia, kun sit menis taas kolme viikkoa lisää hermoillessa ja odotellessa :D kiitos vaan tarjouksesta :) pitää kattoa jos jossain vaiheessa testais sit uusiksi, yhdistelmä vaan ois tosiaan mielenkiintoinen :)
Pirjo

Adeliina kirjoitti: kun sit menis taas kolme viikkoa lisää hermoillessa ja odotellessa :D
:smt043 ...juu niin täälläkin tehdään!

...kelen Covatutto :smt013 -toinen kone saaressa ja siitä nyt ei ole apua. Tuo koneen lämpötila huitelee koko ajan 35-38,3 välillä. Olen jo sitä säädellyt kolme vuorakautta melkein yötä päivää :smt010 . Mulla on digitaalinen lämpömittarin antura munien yläpinnan tuntumassa (kun se alkuperäinen mittari hajosi konetta putsatessa ja lamppu syttyy kun lämpötila näyttää 35 ja sammuu kun lämpötila näyttää 38,3. jos säädän sitä niin ettei lämpö laske noin alas niin puolestaan ylälämpötila nousee liian korkeaksi!
Kyllä mulla hermo menee tuon laitteen kanssa! Ja Hunaja ei anna merkkiäkään että alkaisi itse hoitamaan muniaan -päinvastoin Ida ankka yrittää rakennella pesää: peittelee munansa ja pyörii alvariinsa pesänsä ympärillä. Mutta enhän mä voi sille Idalle noita kanan munia antaa haudottavaksi -sehän varmaan hukuttaisi ne... :smt017

...saa nähdä tuleeko niitä pääsiäistipuja ollenkaan, ennenkuin valkotakkiset tulee ja vie mut ´hölläilemään`...
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Tässä viiden vuorokauden ikäiset polskimassa. Amme piti jo vaihtaa isonpaan, tää kasvuvauhti on niin hurja :smt001

Kuva

Kuva
Pirjo

Oiiii :smt055 -kun on hieveen ihanat ´jakaukset` kaikilla ja MÄRÄT :smt043
Vastaa Viestiin