Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
AnetteMilli

Re: Meille kuoriutuu ankkoja...ja kanatipuja!

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Tiedätkös mitä \:D/ kaksi viimeiseksi kuoriutunutta tipua on HOPEITA, aika kiva :smt031
Kenes jälkeläisiä heidän veikkaat olevan.. Laitan kuvan vähän myöhemmin
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

IDA -se ruottalainen on jyrännyt geeninsä läpi :smt041 :smt041 :smt060 -ha-haaa -miten mulla on sellanen tunne että et raaski kaikkia pataan laittaakaan :smt043
AnetteMilli

Tässä tulee kuva. Ja tiedän jo nyt, että tämä ei todellakaan pataan mene, sellainen erikoisuus itselleni. Ikinä en ole tälläistä nähnyt :smt007
Tahallaan jätti itsensä viimeiseksi, niin on suurempi yllätys :smt055
Kuva

Kuva näyttää vähän vääristävän, ei siis ole tuollainen kellertävä, vaan tasaisen hopea, mutta kaulassa keltaisenpaa. Toinen samanlainen mutta isommalla keltaisella alueella. Tällä on jaloissakin harmaata, eikä mustaa :smt001
Pirjo

Toi on selkeesti ruotsalaiselta periny värit, mutta saanut isänsä kaulurin :smt005 ja nokka on Pekingin mallinen mutta väritykseltään outo!
Ihana, onnea tipusista vielä kerra :smt060
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Aivan mahtava ketju, ankkakuume vain yltyy! Järkyttävä kasvuvauhti ankoilla, tiesin kyllä, että ne äkkiä kasvavat, mutta että noin äkkiä! Saapiko esittää pikaisen välikysymyksen Pirjon ketjua lainaten? Missä vaiheessa ankanmunien kääntäminen lopetetaan? Viikon päästä olisi meillä h-hetket, jos tuolta nyt jotain tulee, kertaalleen pääsi kuivumaan kone. :smt009
Pirjo

Munien kääntö suositellaan kaksi vuorokautta aikaisemmin ennenkuin ankat kuoriutuvat, mutta VIIMEISTÄÄN kun on särö kuoressa.
Pirjo

Hei MARTSU! en pystynyt lähettämään sinulle yv:tä mutta toivottavasti luet täältä vastauksen; ankan munien valaistuksessa näet viimeistään muutoksen viikon päästä siitä kun olet laittanut ne koneeseen: usein sen näkee kyllä jo viidentenäkin päivänä -mutta jos jossain munassa ei näy kehitystä niin ei heti kannata heittää kirvestä kaivoon, koska ne ovat yksilöllisiä. Muutoksen näkee selvästi: keltuainen on `kasvanut` ja jos on hyvä lamppu niin näet jopa `hämähäkki`kuvion.
AnetteMilli

joo, tosiaan, näiden kanssa ei kannata tosiaan hätäillä. Ja siitä yksilöllisyydestä, niin kuoriutuminen voi sitten olla yllättävän hidasta (verrattuna kanatipuihin) ja toiset tulla parikin päivää myöhemmin, kuin toiset. Joten rauhallisesti saa ottaa :smt001
Martsu

Viesti Kirjoittaja Martsu »

:smt006 Jeps,yhdessä on hämis näkyvissä :smt049 ,muissa ei näy vielä selvästi,
mutta odotetaan ja jännitetään! :smt003

Mitähän asetuksia mä olen taas laitellu,noh..nyt pitäis yv:t
tulla perille! :smt002
Pirjo

JEEE hienoo kun sain sinut kiinni: kun yritin lähettä yv:tä niin kone sanoi että oot kieltäny viestien vastaanotot -mutta ota jatkossa ihmeessä yhteyttä jos tulee jotain ihmettelemistä. Toivotaan että sieltä tulee kauniita söpöläisiä -täällä jännitetään ihan gypällä mukana :smt060
Martsu

Mä seilailen kännykällä täällä netissä,oon niin laiska avaamaan oikean
koneen,että oon vissii asetuksissa taas hiplannu väärään kohtaan rastin! :smt044

Kyselen kyllä,varmaan vielä kyllästymiseen saakka kaikkea..
mutta eipähän sitä muuten mitään tiedä ja opi. :smt001
Uusi asia kun kyseessä..

Tosin,yhdessä pitkässä ja kapeassa munassa on hämppis ihan
selvästi. Aiheuttaa pieniä riemunkiljahduksia..ja toivottavasti
loput seitsemänkin näyttää pian jotain itsestään,keltuaiset ainakin
on suurentunu! :smt001

Elämme jännittäviä aikoja!! :smt043
Pirjo

JEEEE- musta tulee ´tupla mummi` -odotan niiiin kovasti uutisia haudonnoista, samaten AnetteMilli kun sun lapsokaiset kasvaa niin laitahan tipukuvia tipukuumeisille :smt060
Martsu

:smt041 Mä en malttanu oottaa aamuun ja menin kaikki munat läpi,kaikissa kahdeksassa on hämpit!! :smt060
Mulla on siis läpivalaisulamppuna Brinsea OvaView,joten hyvin näkee!!!! Ihan huippua!!!! :smt023
Toivotaan,että kaikki pysyy matkassa mukana!! :smt001
Pirjo

Voi :smt013 :smt021 pirulaiset rupesivat munalakkoon :smt089
Pitääkö mun laittaa kirves ankkalan ovelle uhkaukseksi! -toivotaan että tämä on vain väliaikainen pistelakko eikä laajene työtaisteluksi!
Tästä puuttuu enää munatyöläisten ulosmarssi :smt117
AnetteMilli

hermostuivat, kun sie veit kaikki munat. Nyt ei ole mitä viedä ja siellä tyytyväisenä hihittelee :smt016
Vastaa Viestiin