Tipuja odetellessa

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

snuigu

Tipuja odetellessa

Viesti Kirjoittaja snuigu »

Meillä olisi tämän päivän aikana 21 vrk täysi toisella kanalla, hautovia on siis kaksi.
Intopiukkana jo tipuja odotellaan, kuoriutuisi jo!

Tässä joku päivä sitten munia tarkastellessani huomasin munien päällä kipittävän täin/väiveen? Hopusti listin sen ja aloin vasta sitten miettimään että niin mikähän se sitten oli?!
No nyt on kuitenkin myrkyt tilattu, taidan samalla myrkyttää kaikki muutkin eläimet sisältä ja ulkoa, hyi olkoon :smt003
Vuohetkin taitavat saada nyt axilurit ja lähempänä kilistelyjä kaikki saavat vielä ulkoloishäädön.

Tulee ittelle aina semmonen olo et pitää lyyä kaikki vaatteet pyykin ja mennä suihkuun kun löytyy jotain ulkoloisia :smt003
snuigu

Re: Tipuja odetellessa

Yöllä meille oli kuoriutunut ensimmäinen tipu :smt049 Päivemmällä voisi lisäillä kuviakin, kun tirppa oon kunnolla kuivunut :smt003
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onnea tipuista, sylintäydeltä :smt049 Voikohan kanoilla olla täitä?
snuigu

No pitäis kattoa joku kuva jostakin ja tarkistaa, eikö niissä voi kanatäitä olla? Semmonen vaalea ötökkä..
lina

Viesti Kirjoittaja lina »

Onnea tipusta! Kuvia odotellessa :-)
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Mua rupes heti kutittaa
snuigu

Kuva
Täältä pesee! Ihania pieniä tyrniksiä :) Mitähän nuo oikeat värinimitykset lie? Mutta nyt on kuoriutunut ruskea, kolme keltasta ja ihana musta-valkonen joka näyttää ihan pingviiniltä :smt003 :smt005
lina

Viesti Kirjoittaja lina »

Ihanat :smt060
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Sulosia pikkusia :smt054

Mun kauhee kokemukseni kanapunkeista viime kesältä pistää aina ekana pelkäämään niitä jos joku pieni olento mönkii kanalassa :smt009 Vaikeita päästä eroon... Toivottavasti on vaan täi!
tinttu

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Oi tuitelitui mitä pikkupotpotteja :smt007 Minäkin sitten uskaltauduin laittamaan Ruusan alle parit munat ja nyt jännittää. Ei mintään kokemusta tipusista aiemmin... Mutta että on kyl sulosia nuo!!! :smt049
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

UI :smt049 Söpöjä tipuja, ihanan värisiä! :smt050
snuigu

On ne ahneita pikku tipuja, heti kun menee ruuan kanssa sinne, niin jo siellä ensimmäinen kurkistaa emon alta että jokos sitä evästä saapi?? :smt005
Mutta mutta.. mitenkähän kävi toisen hautomisen kanssa, kun oli eksynyt väärään pesään päivän aikana.. Munat oli jo kylmettynytkin, kuinka kauan ne voi olla hautomatta ettei mene pilhaan? :smt009 :oops:
snuigu

Nyt aamulla läpivalaisin "kylmettyneitä" munia ja oli niissä vielä elämää :smt003 Toiseenkin pesään oli kuoriutunut yksi tipu lisää, harmaavalkoinen :D
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

snuigu kirjoitti:On ne ahneita pikku tipuja, heti kun menee ruuan kanssa sinne, niin jo siellä ensimmäinen kurkistaa emon alta että jokos sitä evästä saapi?? :smt005
Mutta mutta.. mitenkähän kävi toisen hautomisen kanssa, kun oli eksynyt väärään pesään päivän aikana.. Munat oli jo kylmettynytkin, kuinka kauan ne voi olla hautomatta ettei mene pilhaan? :smt009 :oops:
Mulle oli kanss tänään käyny samoin viikon on hautonut ja oli puruihin munat haudannu .Nostin sen takasin niin siihen lysähti takaisin.Mä kanss samaa kyselen?
snuigu

Meillä oli varmaan aika kauan hautomatta, kun olivat ihan kylmiä jo munat (voiko olla aamusta iltaan???), silti näyttivät olevan elossa? :smt041
Vastaa Viestiin