Tuulian kesäkanala projekti

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Carla

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Carla »

Ihana kanala!

Mä kans saan kiittää kanalaprojektiani siitä, että osaan nyt käyttää sirkeliä, naulapyssyä, kuviosahaa (olin ennen tosi hutera siinä hommassa... :smt002 ). Olen perehtynyt lukuisiin erilaisiin ruuvinkantoihin ja siihen, miten lukuisia erikokoisia torx-päitä onkaan olemassa...
Tiedän myös, mitä villoitettu seinä sisältää, miten villaa ei kannata käsitellä, miksi työhanskat on kivoja raakalautaa ympäri pihoja kanniskellessa, miten rautakaupassa myyjä alkaa puhua miehelleni, vaikka mulla on se ostoslista ja paljon paljon muuta rakentamiseen liittyvää. :smt001
Suuri kiitos kuuluu siipalleni, joka vastaili naisellisiin kysymyksiini kärsivällisesti, huumorintaju edelleen tallella. :smt049
Iloisten Munatalo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Carla kirjoitti:Ihana kanala!

Mä kans saan kiittää kanalaprojektiani siitä, että osaan nyt käyttää sirkeliä, naulapyssyä, kuviosahaa (olin ennen tosi hutera siinä hommassa... :smt002 ). Olen perehtynyt lukuisiin erilaisiin ruuvinkantoihin ja siihen, miten lukuisia erikokoisia torx-päitä onkaan olemassa...
Tiedän myös, mitä villoitettu seinä sisältää, miten villaa ei kannata käsitellä, miksi työhanskat on kivoja raakalautaa ympäri pihoja kanniskellessa, miten rautakaupassa myyjä alkaa puhua miehelleni, vaikka mulla on se ostoslista ja paljon paljon muuta rakentamiseen liittyvää. :smt001
Suuri kiitos kuuluu siipalleni, joka vastaili naisellisiin kysymyksiini kärsivällisesti, huumorintaju edelleen tallella. :smt049
Ihana viesti :smt037
Salli

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Salli »

onpa hienoja mökkejä :smt001 Kyllä naiset todellakin osaavat! :smt023
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä en ole vielä oppinut käyttämään työhanskoja.

Nimim. tikkuja sormet täynnä :smt005
thank

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja thank »

Kivan näköisiä projekteja. Inspiroivaa, mulla alkoi haluttamaan mennä vasarointiharjoituksiin takapihalle, tulis vaan aika hirveen näköstä jälkeä kun joka toisen naulan saisin iskettyä kieroon...
Pirjo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hei Tuulia! Olisi kiva nähdä kuvia miten kanala- projekti on edistynyt :smt006 ...Ja tekkuja Otto pojalle <3
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kanat ovat asuneet pikku kanaloissaan jo koko kesän, vaikka väähän listaa puuttuukin sieltä sun täältä, mutta ei kanoja ja ankkojakaan näytä haittaavan yhtään että etuseinä on vielä maalaamatta :smt005
Pirjo: Ottopoika voi hyvin, ja näyttää tytöt kiinnostavan sitä jo kovasti.
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Hyvin tuli pikku kanala sitten eristettyä vaikka itse sanonkin, 10 lintua sisällä ilman lämmitystä niin mittari näyttää +18 astetta, kaiken lisäksi ovi "falskaa" ihan tarkotuksella että ilma vaihtuisi, taitaa pehku olla syttynyt. Ulkona asteen verran pakkasen puolella.
en ihan uskonut että noin lämmintä olisi kanalassa, taitavat terkentua siellä kovemmillakin pakkasilla.

Ja ihan tarkoituksella taidan ensi kesäänä tehdä kolmannenkin pikku kanalan, kun on matala kanala niin lämpöä riittää lattiarajaan asti...... :smt023
Pia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Pia »

Iloitsin kans itse kun kanalassa näytti olevan +17 astetta, mutta sitten sainkin huomata että kosteus oli noussut aivan pilviin koska ilma ei ollut päässyt vaihtumaan tarpeeksi kun olin säätänyt tuuletusluukun minimiin. Tuuletusluukku ( 10x10 cm ) kokonaan auki ja nykyään kosteus siedettävä, mutta lämpötila maks. +13 astetta.
Vastaa Viestiin