Tapahtumia IloMunan pesässä

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
onnikas

Re: Tapahtumia IloMunan pesässä

Viesti Kirjoittaja onnikas »

onnittelut tipuista!! :smt049 :smt049
Tupu

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Voi ei, mitä ihania söpöläisiä! :smt055 Onnea kovasti!

Muutes, siitä lajittelujätteestä mitä haitte, oliko siinä erässä nyt paljon hernettä? Seuraavan kerran kun menette tästä ohi, niin poiketkaahan meilläkin. :smt045
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Tupu, ei niin paljoa kuin teidän tuomassa mutta kumminkin ihan hyvää laatua :smt045
Ja kiitos kutsusta :)
Iloisten Munatalo

Meillä siipisulat kasvaa kovaa vauhtia. Tarkoittaako se nyt sitä että ne olisivat kanoja? Pliis. pliis [-o<
Tässä uusin video, klikkaa kuvaa käynnistääksesi.
On ne vaan söpöstelijöitä :smt055
Kuva
Päre

Viesti Kirjoittaja Päre »

Onnea tipusista! Raitava on mun suosikki :)
Aleksandra
nandu

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voi mikä ihana video :smt007 ! Ja ihanat tipujen äänet, sydämeni sulaa :smt060 ... Todella pirteän oloisia tipuja! Täällä on selvästi vaara saada tartunta taudista nimeltä tipukuume :smt045 . Jokin aika sitten kirjoitin jossain täälllä muniksessa, että en halua (vielä) tipuja vaan munia, mutta NYT EN MALTA ODOTTAA, että saisin minäkin kokea tuon ihmeen!

Huomasin videossa lämpömittarin. Minkälainen lisälämmitys sinulla on tipuilla? Mikä on lämpötila?
Iloisten Munatalo

Kuva
Flora :smt003
Kuva
Martti :smt005
Kuva
Oik. Flora vas. Dora

Kuva
Emon antama elämän oppitunti vol I -Kuinka ruokatapoja tulee noudattaa-
* Salli -Martti - Flora - Dora * Tyttären poikani Sisu on nimennyt tiput suosikki sarjojensa mukaan :smt045
Veikkauksia otetaan vastaan, mun mielestä kaikki on kanoja :smt005
Iloisten Munatalo

Aleksandra kirjoitti: Huomasin videossa lämpömittarin. Minkälainen lisälämmitys sinulla on tipuilla? Mikä on lämpötila?
Mulla on lämpölamppu tossa häkin yllä ja se on pitänyt ihan huippu hyvin lämpötilan tuossa 15-17 asteen huikkeilla, se on ollut päällä vain iltaisin öisin ja päivällä ovat olleet emon lämmön varassa ellei ole ollut viileä ja ovi ulos auki muille kulkijoille.

Hyvin reippaita ovat ja terveenoloisia tipuja. Emo hoitaa hyvin. Nyt vain olen hieman sekavin mielentiloin kun pian pitäisi kuoriutua uusi poikue tulevana viikonloppuna ja koitin noita jo päästää muiden joukkoon niin muut rynnivät ja kanat nokkaisevat ja tappelevat emon kanssa :smt017 miten tästä selvitään? Detelina on ihan sekaisin, se ensin hautoi ja ei hautonut ja taas hautoi ja nyt se ryösti Rosan munat alleen viime yönä ja ajoi Rosan pois pesästä. :shock: Tänään se sitten yritti omia itselleen Lemonín tipujakin ; plo-plotti niille ja hyökkäsi häkkiin kun avasin oven. NO siitähän sitten syntyi hyppy-tappelua senkun kuvut kumisivat. Ja poistin häirikön omaan pesäänsä takasin ja verkotin :smt014 ja käskin pysymään siellä ryövättyjen muniensa päällä! Nyt olen ihan ymmällä miten toimin kun seuraavat tiput tulevat? Tila lämpölampun alla olevassa häkissä ( suursnautserinhäkki) ei riitä kahdelle emolle tipuineen... :smt009
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hihii...Kanaemon hoivissa olevat tiput eivät tarvitse lämpölamppua eli jos ekan tipueen yhdistäminen parveen ei onnistu ennen uusien tipujen kuoriutumista, niin laittelet niille uusille vaan toisen häkin. Ja kolmannelle tipueelle kolmannen häkin jne. :smt003 Joskus kanaemot suostuvat yhteishuoltajuuteen, vaikka eivät olisi hautoneetkaan samassa pesässä eli tipueiden yhdistämistäkin voi koettaa.
Iloisten Munatalo

Kiitos Hilta, siis lammpuko pois päältä? Ja minä kun olen ollut niin varovainen etteivät vaan kylmety ja kupsahda pois :oops: Pitääkin sitten mennä käväseen kanalassa ja säästää sähköä talven varalle :-"
Häkkejä mulla on kyllä vielä parikin plakkarissa, tosin vähän pienempiä mutta kumminkin :smt047
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Meidän tirppa viilettää mamman kanssa ulkona pihalla :smt005 Ei ne äipän kanssa kylmety
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Lillemorin haudonta lähestyy LA ja tänään tarkistuksella oli yksi munista haljennut ja poikanen kuollut kuoreensa :smt010 Ilmeisesti kuivunut kalvoonsa ja tukehtunut. Sen verran avasin että varmistin. Haju oli kyllä melkoisen :puke: varmistava. Toivottavasti se saa nyt edes yhden niistä muista munista. Miten emo sitten jos haudonta epäonnistuu kokonaan? Etsiikö poikasiaan vaiko sitkeästi vaan yrittää jatkaa haudontaansa? :smt017
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä nostan pesästä ulos vaikka monta kertaa päivässä, muutamassa päivässä ovat lopettaneet. Tai sitten olen eristänyt omaan koppiin jossa ei ole pesää eikä muuta hyvää paikkaa missä hautoa. Mutta älä vielä luovuta, kyllä sieltä voi hyvinkin vielä tipuja tulla :smt023
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Iloisten Munatalo

Kiitos kannustuksesta ja neuvoista jälleen kerran :smt023
Iloisten Munatalo

Läpivalaisin Lillemorin munat, yksi oli kehittymätön ja poistin sen, kahdessa heilutaan sisällä :smt048 toivotaan että ne jaksavat tulla terveinä ulos kuoristaan.
Vastaa Viestiin