...minä kun vasta äskettäin kerkesin muilta remonttipuuhilta ajattelemaan navettaa. Viime talven olin täällä saaressa ja navetta oli ´kovassa` käytössä. Siellä asusteli meidän ankat (4 kpl) ja kaksi uuhta karitsoineen ja Elvis-pässi. Navettaan ei tule vettä ja kuskasin jalkapelillä mökiltäni vedet eläimille; sitten kun yhteysalus lopetti kulkemisen tammikuun lopulla elämä vasta meni jännäksi kun en ollut varma riittääkö saaressa oleva heinä + rehu vai ei. Mutta riittihän ne! Tarkoitus ei ole remontoida navettaa talvikäyttöön vaan että se olisi valmis keväällä (huhtikuussa) kun ensi talven jälkeen palaan saarelle.
No niin navetta on VANHA -en tiedä kuinka vanha (kuulemma museoviraston suojelema) kivinavetta -kivet lohkottu tältä samalta saarelta. Sisään tuloon on kertynyt kaikenlaista roinaa ja romua talven aikana

Uploaded with ImageShack.us
Romua ja roinaa on myös sisäpuolella, seinät mustat/likaiset....

On täällä joskus ollut vedetkin -vanha toimimaton vesipumppu on ihan juhlapaikalla, ikkunan alla. ja jos vesipumpun saisikin toimimaan niin epäilen kaivon ja putkiston kuntoa

Tässä aidan takana oli viime talven kaksi uuhtamme .nyt puolenmetrin pas...at talikolla kannettu parempiin paikkoihin.

syöttökaukalot on rikki ja seinäkin roikkuu lahouttaan heinävaraston puolelle

Tällaisista yllätyksistä minä en pidä; tuntuu että pitäisi purkaa perustuksiaan myöten

Navetta on täynnä pieniä erillisiä pimeitä loosseja ja emme voi sisustusta radikaalisti muuttaa jotta siitä saisi valoisamman ja järkevämmän -kai se on vaan aikoinaan tullut ne loossit tarpeen mukaan. Pässiaitauksen ympärille on kerääntynyt ´tavaroita` -aidat korjasimme hätä-hätään viime syksynä

Löysin vanhojen rojujen takaa munan -ei ole meidän ankkojen muna! Se on siis jo MUSEOMUNA

Täällä pahvien takana oli meidän ankkala -siinä on joskus ollut kanala; edellinen käyttäjä on todella uskonut pahvin voimaan...

Pahvin takana on nainen...lauloivat Turkulaispojat aikoinaan.

Pahvin takaa paljastuikin ihan hauska ristikkoseinä jonka korkeus kyllä riittää meidän ankoille

Huomenna jatketaan