mistä ulkotarhaan katto?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

*heta*

mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja *heta* »

Mitä muut on laittaneet ulkohäkin katoksi? Erilaiset metalliverkot ja umpinaiset katteet on tietty hyviä, mutta onko muilla jotain muita innovatiivisempia ratkaisuja, jotka tosissaan estää esim petolintujen hyökkäykset? Esim rastasverkosta kokemuksia?
Suwitsu

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä on aaltopeltiä enkä muuksi vaihtaisi, suojaa sateelta ja paahteelta.
*heta*

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja *heta* »

Totta :smt001

Entäs isoihin tarhoihin?
Silvia Sommarlat

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Meillä H-H:n halvinta ja kookkainta mahdollista rastasverkkoa,joka sujautettu ristitukien päälle sukkahousujen tapaan. Hyvin pysynyt, eikä TOISTAISEKSI ole päästänyt petoja tarhaan, vaikka merikotkakin yläpuolella parveilee ( pesä kuulemma lähistöllä )
suikku

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja suikku »

Meillä on jotain tavis rastasverkkoa tilapäisratkaisuna. Uuteen tarhaan tulee sitä havasta jota saa esim. Kivikankaalta. En vaan ole vieläkään saanut sitä tilattua. Rastasverkko on täynnä reikiä. Tuon havaksen pitäisi kestää. Se on sitä samaa mistä jalkapallomaalit on tehty.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Meillä on ihan metalliverkkoa kattokin. Nytkun uusitaan verkko, niin laitetaan kattoonkin taasen verkko. Talvella lumi menee osittain läpi, ja loput saa helposti harjalla harjattua pois. Ei siis ole tarhan romahtamisvaaraa, ja pitää pedot loitolla.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Suppis

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Suppis »

mulla on tota havasta 40mm reijällä ja on jotain 1mm paksua lankaa lumet pudotaa lävitte ja jos jää on helppo heilauttaa puhtaaksi talvella,
tarhojen koot 24 ja 72 neliöö ja kummassakin siis havasta. tarhan sisällä on tukikepit josta paksut rimat laidoille joiden päällä havas makaa.

toimii ja ei oo tarvinnu korjailla
Iloisten Munatalo

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ihan tavallista marketin rastasverkkoa laitettiin meille 8 x 12 m kokoa ja hyvin on pitänyt kuosinsa koko kesän, talvea tuskin tulee kestämään mutta laitetaan sitten taas uusi :smt045
tinttu

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Oon miettinyt näitä kanssa, vaikkei vielä niitä kanojakaan(saatikka kanalaa ja tarhaa) olekaan. Ite varmaan ostan sekunda valokatetta, menee lumet suit sait alas ja silti valoisa :smt001
Rusina

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Meille tulee tarhaan umpikatoksi peltiä ja valokatetta. Tarha on navetan ikkunoiden edessä joita ei saa liikaa pimentää. Tällä hetkellä siinä on kireälle pingotettu kestopeite kunnon kattotuolien päällä, on toiminut mainiosti näillä rankkasateilla ja otetaan talveksi pois.
Verkkokatoksi taitaa tulla isännän joskus ostamia kalaverkon liinoja. Ei ole ehtinyt niistä verkkoja tekemään, joten ovat joutilaita :smt002 ja tarpeeksi isoja.
vardenji

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä olen kans valokatetta ajatellu. Nyt voisin loppusyksyks laittaa sinne levittäen mun reikäsen(rotat :smt013 ) pressun väliaikaisratkasuks kun kanat ei halua mennä sisään vielä.
*heta*

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja *heta* »

Ostin paksuinta mahdollista rastasverkkoa. Lujaa on, kun kaupassa kokeilin sen venyvyyttä ja valmis 4x 10 pala. Saa nähdä millainen on asentaa ja kuinka toimii, mutta sehän selviää pian. Jos tuo oli ihan vika ostos, niin seuraavaksi kalaverkkoa! Harmi vain kun ensin ostin verkon ja sitten kävin täällä lukemassa.. :smt012

Havaksen verkkoja en löytänyt mutta tässä vastaava:
http://www.nipponverkko.fi/kauppa/produ ... g.php?c=72

Nuo verkot vaan on ihan kummallisen mallisia paloja häkin kattamiseen.. Esim.

Verkko 27mm x 1,8m x 30m 44.50 €

Verkko 27mm x 3m x 30m 53.00 €

Verkko 30mm x 3m x 30m 53.00 €

Verkko 33mm x 1,8m x 30m 42.00 €

Miten ootte saaneet niistä käyttökelppoisen kokoisia, ihan vain leikkaamalla ja punomalla yhteen?
Ja sitten on verkkoja muikuille, siioille, lohille ja ties mille, niin mikä niistä on silmäkooltaan kattoverkoksi paras? :oops:

Lisää verkko asiaa: http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=39&t=5437 :
New postby herttahelmeri » Mon Jul 27, 2009 7:06 pm
Mulla on kanatarhan kattona troolausverkko ollut jo kohta viisi vuotta.
Se on uv-suojattua ja todella säänkestävää niinkuin jo alkuperäinen käyttötarkoituskin kertoo. Sitä sai ainakin silloin ihan haluamansa kokoista palaa Tampereelta Nippon verkko Oy:stä. Tuli postiennakolla kotiin. Talvella jos oikein sattuu pyryttämään oon käynyt tönimässä harjalla suurimmat pois. Perus lumisateet läpäisee ihan itse. Suosittelen. :smt002

... ei vain löytynyt enää valikoimista :smt017


http://virtuoosi.pkky.fi/materiaalit/te ... l#anchor72
Kotkottaja

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Mulla on ulkotarhan kattona läpinäkyvää "kasvihuonemuovia". Eipä ole kallis ratkaisu, pitää sadetta ja päästää valoa. Oli helppo laittaa nitoojalla kiinni. Talven jälkeen jouduin yhdestä nurkasta korjaamaan, mutta muuten kesti talven hyvin.
suikku

Re: mistä ulkotarhaan katto?

Viesti Kirjoittaja suikku »

http://shop.kivikangas.fi/PublishedServ ... roupID=963

Tuolla on ainakin havasta. En tiedä saako oikean kokoista palaa, mutta ajattelin yrittää.
Vastaa Viestiin