meillä haudotaan :) apuva.. TIPUTIPUTIPU!!!!!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Kiitos kiitos!

Kuoriutuneita olikin sitten yhteensä 11 (yksi muna jäi kuoriutumatta).
Suurin osa on mustan kirjavia ja yksi päivän myöhässä mukaan sujautettu kultabrahmakin on näköjään kuoriutunut! Kiva kiva :smt001

Tässä näkyy muut, paitsi juuri brahma on kulmassa mytyssä:
Kuva
Shot with Canon DIGITAL IXUS 700 at 2007-07-09

Ja tässä on se kuvasta puuttuva brahma (eipä yhtään tullut heti mun suosikkitipua :smt007 ):
Kuva

Ja tämän lupasin Oskarille jättää, jos on kana:
Kuva

Oskari kuulemma rakastaa mustia tipuja (sille olikova pala, kun sen musta Suosikki-kana oli raadeltu...joskin selvisi onneksi hengissä, on nyt vaan aika rähjäinen ja pyrstössäkin on vain muutama töpö jäljellä..):
Kuva

Kanaemo muutti lastensa kanssa kääpiöperheen viereen:
Kuva
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Paljon onnea tipuista! Söpö tuo kultabrahma :smt007 Miksi meillä kuoriutuu ainavaan näitä keltasia tipuja?
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Paljon onnea, älyttömän suloisia! :smt001
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Nättejä, Onnea! :smt007
(Mä voisin varata ton Oskarin meille vävypojaksi.. :smt003 ..)
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt007 Ihania, meillä on Oskarin kanssa sama maku, Meilläkin on samanvärinen tipu Pigu-pingviini ja minä täällä odottelen innolla minkälainen on sitten tuo sulkapeite isona, nyt kun on tuo naama keltanen ja rinnus.
Voi teidän Suosikki kanaa, tiedätkö yhtään kuka oli noin ruman tempun tehnyt?
Volmari

Basu: tehosiko suhun tuo "eläinrakas, multaa kynsien alla ja likainen lippis, paita, sekä koko ukko-look"? :smt005

Hakalaan: epäilemme joko supia tai kettua. Ne on täällä nyt aika röyhkeitä (miltei yhtä innokkaita kuin rotat, harakat ja varikset) ja kanaa oli retuutettu sen verran pitkin ja poikin pihamaata, että ei oikein haukka, kiss atai koira oikein sovi tekijäksi. Juuri joku ketun kokoinen voisi olla syyllinen. Ja raahaus oli päättynyt riikinkukkojen tarhan nurkille. Luulen, että siinä oli jo isot linnut sikähtämisellään säikäyttäneet saalistajankin ja näin Suosikin henkikulta säilyi.

Tämä siis meidän oma salapoliisipäätelmä.
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Ihania tipusia. Ne sitten kasvaa liian nopeasti isoiksi. "Vauvavaihe" meilläkin jo ohi.
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kauniita, tuo kultabrahma on tosi sulonen. :smt001
Basu

Volmari, jos tuohon Oskarin lookiin lisätään pitkät, aina takussa olevat hiukset, saadaan meidän Tuuli :smt001 Eilen illalla se haisikin ihan kanalta :smt005
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Volmari ja Basu kuinka te oikein hoidatte lapsianne? Kyllä meidän kolme poikaa ovat aina ihan puhtaita ja housunpolvet pysyvät ehjinä, eikä vaatteissa ole tahroja. Heidät on sentään kasvatettu! Jalkapalloakin pelaavat vain kävellen, ettei valkoisiin kesähousujen polviin tule vihreää, jos vahingossa kävisi sellainen ihme, että nämä mielettömän rauhalliset ja tasapainoiset lapset vähän kupsahtaisi... Roope kysyi vierestä, että miksi kirjotat äiti puppua? Sanoin sille että HYSSSS.
Volmari

Siis meillähän ei lapsia pestä kuin juhannuksena ja jouluna!
Ja samalla vaihdetaan sitten puhtaat lakanat.

Kuva
Basu

Pakko oli laittaa Volmarille treffi-ilmoitus kuvalla :smt003

Kuva
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Sööttejä tipusia :smt007 etenkin tuo brahma-tipu :smt050 ps. se on varmaankin mulle, eiks niin :hello1: hautookos brahma vielä :smt002
Volmari

Basu: JOO, KYLLÄ KÄY! :smt007 Sovitaankos jo tuo hääpäivä heille valmiiksi :smt005 Suloinen neiti!

Justiina: brahma hautoo edelleen sitkeästi, mutta nyt pelottaa jo huominen valmiiksi, kun harakkavahti ja -häätäjä Alli-possu lähti tänään ja mies ei ole vielä löytänyt vanhoja cd-levyjä karkoittimeksi ovelle. Pelkään nimittäin, että röyhkeät linnut tulee juuri, kun Claudia käy jaloittelemassa ja vie munat siltä... :smt009 En viitsisi sitä karsinaankaan teljetä, kun on yksi ylimääräinen vuohi hoidossa, niin tarvitsevat kuitenkin koko tallin tilan, jos alkaa satamaan, että mahtuvat sopuisasati. Yyh, täytyisköhän mun raahata vanha marsujen ulkohäkki sen ympärille turvaksi. Olikin hyvä idea, niin taidan tehdä ja siihen tukeva kansi, niin ei haittaa, vaikka vuohet pomppisi päällä. Kun kerta nytkin hautoo vuohilla olevan vanhan pöydän alla. Hö, siihenhän mä voin verkon vetää ympärille. Näin se idea kehittyy kirjoittaessa!

Ja tuosta ekasta brahmatipusta en oikein tiiä, että raaskinko luopua....Tietty jos olis kukko, mutta muuten. Tuumataan.
Ja Claudian alla on muuten ne kaksi munaa niin kultabrahman munia. Kun ei itte muninut, hauto vaan tyhjää pesää, kun harakat vei kaikki säännöllisesti.
Wilhelmina

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Meillä pamahti harakka eilen navetan yläikkunan läpi. Ikkuna on ollut säröllään, mutta harakka lensi siitä läpi niin että paukahti. Toivoin sen löytyvän tuupertuneena pihasta, mutta se ryökäle oli selvinnyt kolauksesta.

Ärsyttäviä lintuja. Meillä kävi variskin munavarkaissa :smt071
Vastaa Viestiin