Luomumunat kaupassa bluffia?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Suwitsu

Re: Luomumunat kaupassa bluffia?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Noi tehotytöt on jalostettu munimaan, ei kasvattamaan lihaksia. Tuskin saat niille oikein minkäänlaisia rintapaloja vaikka millä niitä syöttäisit.
Korpela

Viesti Kirjoittaja Korpela »

mmm. Niin kai sitte :( Ne on vaan niin hirveen laihoja.
Vaiks reippaita ja ihania tepsuttelijoita.
Jos en voi lihottaa niitä niin ainakin ne saa ne iloiset eläkepäivät.

Tietääkö joku mistä turun läheltä sais sitä luomu rehua? ja mitä siinä on?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Viljallahan ne possut ja ihmiset lihotetaan. Ei voilla ;)

Mutta minäkin olen ihan varma, että tuskin lihovat...
Niillä kun ei se lihas vaan kasva.
Jos lihovat, niin tulee vain sisälle rasvaa, mutta lihas tuskin paljoa isommaksi.
Vaikka kyllähän ne tulee liikkuessaan lihaksikkaammaksi kuin häkkiserkkunsa.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Suvianne kirjoitti:Viljallahan ne possut ja ihmiset lihotetaan. Ei voilla ;)
Keitetyn perunan oon huomannut niin mainioksi lihotusrehuksi etten ihmettele yhtään miten karppiruokavaliolla laihtuu :smt003
Suvianne

:smt005 :smt005
Eikös ole aika jännä paradoksi tässä!
Puhutaan kuinka possut on niin samalaisia ja niillä tehdään kokeita.
Ja silti niitä lihotetaan viljalla ja potulla ja meille se on terveellistä :smt005

Lemmikki koirat kärsii diabeteksestä nykyään ja jopa lemmikkiapinat!!
Ja mitäs niille on syötetty...
Viljaa, pottua ja sokeria ja taas lisää viljaa...
Korpela

Suurensin tänään kana-aitauksen 3 kertaan niin isoksi kun se alunperin oli koska mulle tuli muutama kana enemmän mitä piti koska osa odottaa uuteen kotiin siirtoa ja sit siel oli muutama mitä en vaan voinut jättää häkkeihin. Niin et jos joku viel haluais kesän aikana pari kanaa lisää niin mulla vois olla.
Kattellaan ensin että alkavat uudestaan munimaan ja että puhdistuvat hiukan. Ne on yhtä lukuunottamatta keltaisia :/
Mutta siis että kyllä tolla kuopimisella luulis lihasten kasvavan. Ne kaivaa kuoppia :smt045 mun pihalle! Sit tossa rinteessä on pieni penger ja sieltä kivien välistä ne kaivaa mullat veks. Nyt sit vien viel perunaa niille :smt001
Mun pupsit on kohta eteläsuomen kauneimpia kanoja :smt055 :smt055

JA mun pitäis alottaa karppaus :smt019
Suppis

Viesti Kirjoittaja Suppis »

tjaah.. sen verran teidän keskusteluun väliin kommentoin että minulla on tuossa kanalassa kanan alla 2 siwanluomumunaa joissa on kummassakin tipit sisällä .. tää on siis vahinko tipue.. alunperin ostin munat yllyttämään haudontaan ja niin aloittikin sain siitosmunat viikossa ja siirsin emon niiden päälle toiseen koppiin ja hää hyväksy homman ja unohdin kiireessä ottaa ne luomut pois pesästä ja tietenkin toinen kana katsoi tilaisuuden tuleen ja aloitti samoille lämpimille haudonnan .. seuraavana päivänä poistin 10 munaa ja jätin 2 ja tilasin uudet siitosmunat.
jossain vaiheessa kun läpivalaisin siitosmunia niin huvikseni valaisin myös ne luomut :shock: ja siellä oli tosiaan tipit tulossa ja niin muuten ois ollut 9 niissä poistetussakin munassa.. että siellä kanalassa on ainahi ollu kukko ja ilmeisen hyvä ruokinta kun noin hyvin kehittyminen alkoi.

nyt tässä jännään että mitä niistä mitälieluomumunista tulee .. nooh ehkä parin päivän sisällä..

aika sekavasti kirjotettu :smt002
Korpela

Oho, muksut ei ikinä suostuis syömään kananmunia jos ne tietäis et siel on pieni kanavauva sisällä :D
Kerrothan sitten mitä sieltä tulee?

Onko teidän kukon nimi oikeesti tukkapölly?
Jos niin voisitko kertoa tarinan nimen saannista?
Suppis

:smt003 vanhin poika keksi 3 vuotiaana kun se ihmetteli että mitä se kukko kurmuuttaa noita kanoja ja tukistaa tukasta.. meillä on myös noissa sekarotusissa sellasia joilla on tupsu päässä ja kukko jaa kivan otteen siitä..
ja siitä se tuli sen nimi on Tukkapölly :smt003
Korpela

Suppis kirjoitti::smt003 vanhin poika keksi 3 vuotiaana kun se ihmetteli että mitä se kukko kurmuuttaa noita kanoja ja tukistaa tukasta.. meillä on myös noissa sekarotusissa sellasia joilla on tupsu päässä ja kukko jaa kivan otteen siitä..
ja siitä se tuli sen nimi on Tukkapölly :smt003

:smt003 IHANA!
Tammearu

Viesti Kirjoittaja Tammearu »

Korpela kirjoitti:Oho, muksut ei ikinä suostuis syömään kananmunia jos ne tietäis et siel on pieni kanavauva sisällä :D
No sitä pitää muksuille kaikki omat ennakkoluulonsa kertoa ja purkaa. Tuolla tyylillä kaiketi kuolisin maatilallani ruuan viereen nälkään.
Poikkeus vahvistaa säännön. Tarkoitan siis kaupan luomumunista ja kukon polkemista munista. Tosin se on sama kuin Suomessa lukee monen mättölän seinässä GRILLI. Sitä ei ole niistä missään. Ulkomailla asuneena aina ihmettelen sitä valehtelua Suomessa. :smt018
Suvianne

Onkait se grilli nimellä, se valurautanen "vohvelirauta" millä ne pihvit paistaa??
Eikös sitä sanota grilliksi myös?
Suppis

Yksi kuoriutui, toinen oli lopettanut kehityksen loppumetreillä :smt012 mikä lie ollut.
mutta se ainokainen on ihan vaalean keltainen jolla ruskeampaa päälaella, reipas ja virkeä tipetti on ja emon hoivassa asustaa.

saapa nähä kumpi siittä tulee.. :smt003
Korpela

Tammearu kirjoitti:
Korpela kirjoitti:Oho, muksut ei ikinä suostuis syömään kananmunia jos ne tietäis et siel on pieni kanavauva sisällä :D
No sitä pitää muksuille kaikki omat ennakkoluulonsa kertoa ja purkaa. Tuolla tyylillä kaiketi kuolisin maatilallani ruuan viereen nälkään.
Poikkeus vahvistaa säännön. Tarkoitan siis kaupan luomumunista ja kukon polkemista munista. Tosin se on sama kuin Suomessa lukee monen mättölän seinässä GRILLI. Sitä ei ole niistä missään. Ulkomailla asuneena aina ihmettelen sitä valehtelua Suomessa. :smt018
Mun on pakko tunnustaa, ettää meni vähän nyt ohi enkä siis ihan tajunnut. siis tota ennakko luulojen opettamista muksuille. Eikä tällä tyylillä kuolla kyllä nälkään, ruuan laatua kyllä yritetään parantaa... Mutta jokainen saa tietty olla mitä mieltä haluaa :smt001
Suppis kirjoitti:Yksi kuoriutui, toinen oli lopettanut kehityksen loppumetreillä :smt012 mikä lie ollut.
mutta se ainokainen on ihan vaalean keltainen jolla ruskeampaa päälaella, reipas ja virkeä tipetti on ja emon hoivassa asustaa.

saapa nähä kumpi siittä tulee.. :smt003
Saatkos laitettua kuvia? Olis ihana nähdä millanen luomutipu sieltä tuli.
JA onnea vaan :smt001
Tupuna

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Nostan tätä vanhaa ketjua.. :)

Olen miettinyt, että miten on sulkasadon laita kanaloissa?
Saako luomukanat pitää munintauon?
Muistan lukeneeni että muilla kanoilla pidettäisiin valoilla sulkasato poissa.
Vastaa Viestiin