saralele kirjoitti:Kaikissa kuudessa näkyi elämää
Saralelen ja kanasten haudonnat
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
tinttuli
Re: Haudontaa mini advancella
-
wilma-juulia
Minäkin tilasin mini advancen ja ensimmäiset munat ovat hautumassa laitoin 31.3 ja nyt ovat siis olleet hautumassa 8vrk punnitsin ne kun laitoin koneeseen ja laitoin ly.ijykynällä numerot että tiedän kuka on kuka .paino oli laskenut kaikilla munilla 3-4g vain yhden2g läpivalaisua en ole koittanut pitäis kai olla tosi kirkas valo vai miten te toiset sen teette.Nämä pitäis siis kuoriutua ennen pääsiäistä jos onnistuu.T wilma
-
vardenji
Led taskulamppu on mulla riittäny kunhan ei oo vanhat patterit. 
-
saralele
mul on rainbow leditaskulamppu s-marketista, sillä näkyy ainaki tosi hyvin. Laitoin vaan munan lampun päälle pimeessä ja hyvin näky läpi.
-
wilma-juulia
No nyt minäkin jo jotain näin mutta ei taida nämä munat tipuiksi kehittyä ,ovat kyllä haettu talosta jossa on kukko ja olivat tuoreita.Mutta epäluulo valtasi mieleni kun valaisin niitä en minä näe mitään verisuonistoa melkein kaikissa on suurin osa tummaa aluetta ja vain murto osa josta valo menee läpi ovat ruskeita munia.Mitenkä ne säädöt olis hyvä kananmunille se kääntöaika pisimmillään 3tuntia entä se aika sekunneissa kuinka kauan kääntää mitä olette käyttänyt.Wilma
-
max3
Meilläkin ruskea kuorisia, eikä läpi näe! just voi nähdä verenkiertoa ilmatilan vierestä, mut ihan turha yrittää hämiksiä katsella (viiriäistenkin munista näkee 10x paremmin). 
-
saralele
Mulla on kolmessa tunnissa kääntöväli, ja 8 sekuntia niin kääntyvät suunnilleen 180 astetta. Testasin sen niin että piirsin merkin munaan ja kokeilin mikä aika on sopiva.
-
Maatikko
^Täällä laitettiin kanssa tänään taas Advance hurisemaan. Mä laitoin vähän nopeamman kääntövälin kuin sulla saralele: 120 min, kääntöaika 8.
(Viimeksi oli 45/8 ja kuoriutui viisi tipua. Kokeillaan nyt vaihteeksi vähän harvemmalla välillä.)
(Viimeksi oli 45/8 ja kuoriutui viisi tipua. Kokeillaan nyt vaihteeksi vähän harvemmalla välillä.)
-
saralele
Nyt on piiperoisille (mikäli sieltä jotain tulee, pessimisti ei pety) laitettu ensiasunto
Sellanen kirkasta muovia oleva laatikko (semmonen tavallinen säilytyslaatikko), on aika pieni mutta eihän niitä tipuja ole kuin korkeintaan kuusi. Pohjalla purua, lamppu lämmittämässä, tiiliskivi painona ja ruoka-alustana. Lamppu on normaali lukulamppu, just lämpötilan testaus menossa..
-
Gainsay
Minillä meilläkin haudotaan.Onks se liian tiheä tuo kääntö,jos on 45 minuutissa?Eihän se koko munaa käännä kuitenkaan.Sopivan lampun puutteessa mekin eletään jännityksessä.
Vielä 9 päivää...
Vielä 9 päivää...
-
Maatikko
^Kuten sanottu, mulla oli viimeksi 45 min. ja kuudesta hedelmöittyneestä munasta kuoriutui viisi tipua. Ei siis varmaankaan ollut liian tiheä kääntö.
-
max3
Mulla on viiruilla ollut kääntö puolentunnin välein ja todella hyvillä prosenteilla kuoriutuneet.
-
saralele
Toi kone on meidän makuuhuoneessa, sais varmaan isäntä
kohtauksen jos kolmen viikon ajan joka yö 45min välein kuuluis piippaus ja kauhee surina. Ku hän käy kuitenki töissä 
-
max3
-
Gainsay
Ei se kyllä mulla ainakaan piippa(tai sitten en enää kuule sitäkään)Tasanen hurina vaan kuuluu,kun munat kääntyy.Mulla on takkahuoneessa.