Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rusina

Re: Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kyllä on niin ihmeellisen värisiä viirutipuja, että mää oon ihan myyty! :drunken:
Haaleanvaaleanruskea tipu, jossa on selvä sininen vivahde ja kultainen tipu, jolla on siniset raidat jne. Voisko mulla sittenkin olla hopeageeniä tuossa porukassa tai jotain muuta ihmeellisyyttä ????? En laitakkaan vielä viirujen porukoita uusiksi, pakko haudottaa lisää näitä ihanuuksia!
Pari mattimyöhäistä yrittää vielä munista ulos, joten kuvaussessio saa edelleen odottaa... kun vain mä jaksaisin malttaa :smt040 .

Katselin uudestaan tarkemmin myös noita vuodenvaihteessa syntyneitä viirunuoriani ja niissäkin on parilla aika jännää siniharmaata väritystä. Toinen niistä on riistanvärisen kuviolla ja toinen taas tasaisen kanelinruskea, mutta siniharmailla höyhenten reunoilla. :smt007 . Täytyy varmaan lähteä pyöritteleen käsissä niiden vanhempia, jos selviäisi mikä niistä periyttää tuota uutta väriä.....
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Hopealta kuulostaa! :smt003
Silvia Sommarlat

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Sylintäydeltä onnea tipusaaliista! :smt041
Rusina

On niin juilinut :smt010 , etten ole aikaisemmin viitsinyt edes kuvia laittaa. Se mun siniraitainen viirutipuni oli kippuravarvas eikä jaksanut elää. Ja se toinen vaaleansinertävä otti ja tukehtui ilmeisesti ruuanmuruseen. Siihen asti oli tosi energinen ja eläväinen kaveri. Aina ei mene kuten toivoisi. No nättejä ovat jäljelle jääneet :smt050 .

Tässä tuo onneton kippuravarvas. (Mun kameran väritasapaino ei ole ihan kohdallaan, tiput ovat huomattavasti sinisempiä kuin kuvassa näyttää.)
Kuva

Tässä yksi hengissä oleva. Kaunis siniharmaa tipu, toivottavasti väri pysyy.
Kuva

Viimeinen kananmunien haudonta meni ihan persiilleen. Tais pakkaset olla liikaa sikiöille. Yhtään elävää ei tullut. Nyt seuraava haudontasatsi vaikuttaa paremmalta, toivottavasti onnistuvat. Piikkiöläisiä, ilmajokisia ja c legbareja olis tulossa. Ja pari pikkuankkaa :smt055 .
Uusimmat koneeseen tungetut munat ovat araucanoja, brahmoja, ilmajokisia ja viiriäisiä. Kohta on joka paikka täynnä tipuja :smt005 . Jos kaikki sujuu hyvin.

Rokit, ilmajokiset ja chabot sain vihdoin jaettua suunnittelemiini siitosryhmiin. Araucanat, cream legbarit ja piikkiöläiset ovat olleet porukoissaan jo pitempään. Joten kohtapuolin pitäisi kaikilta saada haudontakelpoisia munia :smt004 . Ei kellään olis myynnissä ISOA täysautomaattihautomakonetta HALVALLA??!! :smt044
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

On kyllä nätin värisiä. :smt007 Toivottavasti seuraavat haudonnat sujuvat paremmin. :smt045
max3

:smt007 Lisää kuvia tuon harmaan kehityksestä jatkossa. Näyttää hiukan samalle kuin mun suklaa-hopea kanat pieninä.
Rusina

Muutama tuore kuva mun pikkuviiruista :smt049 .

Tämä on edellisen kuvan harmaa tipunen :smt045 .
Kuva

Sitten pari muuta harmahtavaa kaveria.
KuvaKuva

Ja yksi kultainen "haalistettu" tipu. Nätti tämäkin.
Kuva

Ilmajokiskukko Taavi von Binkkulan ekat tiput kuoriutuivat. Haudonta meni vähän pepulleen liian kosteuden vuoksi, mutta tuli kuitenkin muutama söpöläinen. Tässäpä yksi niistä :smt001 .
Kuva

Ja tämmöinenkin räpyläveikko tupsahti munasta, meidän poikien suosikki. Harmi, että on ainut lajiaan. täytyy varmaan hankkia kaveri :smt017 .
Kuva
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oi joi noita harmaita :smt007 Tilaukseen!!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Oi mikä tuo alimmainen pikku plättänokka on?? :smt055
pinka

Viesti Kirjoittaja pinka »

Ihania tipusia teillä!! Alimmainen lättänokka on kyllä kaikista paras :smt007
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Harmi kun olet niin pitkällä; olisin voinut ostaa tuon yksinäisen ankanpoikasen meille, meillä kun kuoriutui vain kaksi ankantipua...-niin ja ymmärrän hyvin ettei varmaan ole myynnissäkään -taitaa olla tuo söpöliini teidän perheen ´silmätikku` :smt043
Rusina

Siimis, jos noita harmaita alkaa siunaantumaan enemmänkin, niin saat semmoisia :smt045 . Mitenkäs muuten ne täältä lähteneet ovat kotiutuneet?

Mumma, toi on ihan tavis ankkalapsi. Jostain eksyi pari semmoista munaa koneeseen :smt005. Toinen meni kesken, oli pahasti epämuodostunut. Tämä kaveri on oikein virkeä tupsupää ja kuvittelee olevansa viiriäinen. Sai nääs ensimmäisenä semmoisia kaverikseen ja taisi leimautua niihin :oops: .
On se kyllä ihana, mutta melko sotkupekka viirukavereihinsa verrattuna!
max3

Ihania. :smt007 Mun kanat on ollut tuollaisia ekan kuvan värisiä (suklaa-hopea sanottiin enkkusivustolla) ja yks oli sellainen kolmannen kuvan värinen (kaneli-hopea oli sen "tuomio", mut se kukko meni multa vaihdossa).
Rusina

Max, nuo sun värimääritelmät sopivat hyvin noiden tipuväreihin. Tuo kaneli-hopea on muuten sävyltään selvästi tummempi kuin nuo kaksi muuta. Riista-hopeisia on useampikin, mutta niissäkin on aika isoja tummuuseroja. Jännää! Minkäs näköinen max, on kulta-hopea? Onko ero normikultaan pohjavärissä vai kuviossa? Oisko se mulle tullut kukko sitä väriä??? :smt016
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Näkeeks viiruista jo heti pienenä sen värin? Mun viirun munille kävi muuten just niin kun sä Rusina sanoit, yks kaunis aamu piipitti viiruja koneessa :O. Paljon niitä meni haaskuun ja tyrnisten munat melki kaikki pilalle, ankkoja nyt tässä sitten vielä jännitän, kiitos siis sen koneen. Loppuvaiheessa jo aloin kyllä vähän päästä jyvälle miten sen sais paremmin pysymään mutta ei oo kyllä meikäläisen kone toi kun on hiukka laho pää :oops: . Uusi rcom tuossa nyt sitten hyrrää ja oon tosi tyytyväinen :smt023 . Niin, niistä väreistä, meille kun tuli sellasia kelta-musta raitasia, sit jotain vähän vaaleempia millä on lähes valkonen massu, yks valkonen jossa on vähän jotain pistettä ja raitaa tai siis.. jotain :D Pitäs ehkä laittaa kunnon kuvia tonne omaan topiciin :D
Vastaa Viestiin