Noh, EL:nkin kanta oli, et niin lakihan näin sanoo, mut...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Mä esitin ihan saman kysymyksen. Ja sain vastauksen, et ainakin lääkinnässä kuuluu tuotantoeläimiin. Ota näistä sit selvää. Siinä voi vain pahimmassa tapauksessa olla tosi pississä, jos eksyy joku virkaintoinen eläinsuojeluvalvoja paikalle, ja kanat on muiden eläimien kanssa...sokeripussi kirjoitti:Eiks hevoset mene harraste eläimiinTuntuu että noita lakeja on niin monta kun on niitä jotka niitä tulkitsee
Eläintenpitotiloissa ei saa maitoa tuottavien eläinten kanssa samoissa tiloissa pitää sikoja eikä siipikarjaa.
Ulko- ja sisäloiset tulee luonnollisesti hoitaa säännöllisesti kaikista eläimistä.Eläinsuojelulaki
Eläinten pitopaikka 1§
Yleiset vaatimukset Pitopaikka ei saa vahingoittaa eläintä eikä vaarantaa sen terveyttä.
Jos ilmanlaatu pysyy hyvänä ja loiset häädetään säännöllisesti, tuskin mikään laki asiaan puuttuu. Ja kuten kaikki tietävät, Suomessa salmonellatilanne on varmaankin maailman paras, joten siitä ei kannata panikoida sen kummemmin. Tilanteen hyvä pitäminen edellyttää kuitenkin normaalia puhtautta ja järjen käyttöä.HEVOSTEN PIDOLLE ASETETTAVAT ELÄINSUOJELUVAATIMUKSET Eläinsuojan ilman haitalliset kaasut ja epäpuhtaudet eivät ylitä seuraavia raja-arvoja:
ammoniakki 10 ppm*
hiilidioksidi 3000 ppm*
rikkivety 0,5 ppm*
orgaaninen pöly 10 mg/m3
* ppm = aineen pitoisuus miljoonasosina ilmaistuna.
Eläinsuojan ilman suhteellinen kosteus on 50 - 80 %.
Tallin sisälämpötila on vähintään +5°C.
Eläinsuojeluvalvoja ei minun tietääkseni ole virkasuhteessa tai viranomainen, eikä hänellä ole oikeutta antaa määräyksiä epäkohtien korjaamiseksi. Asiantunteva valvoja osaa neuvoa ja opastaa eläinten pidossa, eikä ole mikään pelottava mörkö. Edesmennyt Anja Eerikäinen toisin sai isonkin ukon housunpuntit tutisemaan.max3 kirjoitti: Mä esitin ihan saman kysymyksen. Ja sain vastauksen, et ainakin lääkinnässä kuuluu tuotantoeläimiin. Ota näistä sit selvää. Siinä voi vain pahimmassa tapauksessa olla tosi pississä, jos eksyy joku virkaintoinen eläinsuojeluvalvoja paikalle, ja kanat on muiden eläimien kanssa...