Kaneli hautoo!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
tupis
Kaneli hautoo!!
Mun Ilmismuorini, Kaneli, hautoo
Tää on eka kerta meillä ja arvatkaa, kuka on iiiihan täpinöissään
Eilen Kaneli-rouva oli koko päivän kuin tulisilla hiilillä ja vähän kävi mielessä, että näinköhän sitä alkaa haudotuttaa
Ja tänään päivällä se oli jo pesässä. Enhän mä siinä vaiheessa vielä mitään aatellut, mutta kun nyt illalla isäntä tuli kanalasta ja kun kyselin siltä, tuliko munia, niin vastaus oli, että Kaneli oli pesässä. Siinä samassa mä sitten tajusin, mistä nyt tuulee
Ja äkkiä juoksin itekkin kattomaan ja siellähän se oli lättynä pesässä
Toisessa pesässä oli yks muna ja sujautin sen saman tien Kanelin alle ja olin näkevinäni kaks munaa siellä ennestään eli nyt siellä on ainakin kolme. En viitsinyt enempää häiritä rouvaa, että oisin tarkastanut, oliko lisääkin, mutta eiköhän se jossain vaiheessa selviä
Apua, mua jännittääääää
Saankohan mä nukuttua seuraavaan kolmeen viikkoon

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Kaneli hautoo!!
Tsempitystä Kanelin haudontaan! Perjantaina munitut munat voit vielä lykätä sen alle ja kannattaa merkitä haudottavat munat siltä varalta, että joku muu kana käy munimassa hautojan pesään. Helppo poistaa sitten merkkaamattomat munat päivittäin.
-
pinka
Onnea haudontaan! Varmasti on jännää
Mä toivoisin että noi meidän kanat kans rupeis hautomaan .Tiput olis niin ihania.
-
kanamummo
Hiano homma! Jättipeukutus, ja Kaneli kyl varmasti osaa lapset hoitaa maalimaan !! 
-
tupis
Onneks tää meidän eka hautoja on Kaneli, "vanha"-rouva, joka on jo kaks (ko? kanamummo??) pesuetta hautonut
Helpottaa mun jännitystä, ku tietää, että rouva osaa hommansa
Kunhan vain ite malttais ootta rauhassa
Eilen, kun menin aamupäivästä kanalaan, siellä oli Pipari parkkeerannut itsensä Kanelin kylkeen ja kävi munimassa samaan pesään
Kaneli nappasi munan allensa ihan tyytyväisenä
Nostin kanaa ja siellä oli kuusi kaunista munaa rouvan alla eli sinne oli käynyt joku muukin pyöräyttämässä munansa
Ja viereisessä pesässä oli yks muna, ni pistin senkin vielä alle, joten 7 munaa siellä nyt muhii! Sitten eristettiin pesän alue, ettei muut pääse häiritsemään hautojaa tai munimaan lisää munia pesään! Ja kyllä oli Piparilla kauhea vaiva oven takana, koko ajan kiersi ja pyöri ja hääri, että hänenki ois pitänyt päästä sinne Kanelin haudontapuolelle.
Mutta siellä rouva nyt saa ihan omassa rauhassaan hautoa muniaan ja toivottavasti sieltä jotain kuoriutuisikin
Eilen, kun menin aamupäivästä kanalaan, siellä oli Pipari parkkeerannut itsensä Kanelin kylkeen ja kävi munimassa samaan pesään
Mutta siellä rouva nyt saa ihan omassa rauhassaan hautoa muniaan ja toivottavasti sieltä jotain kuoriutuisikin
-
sisu65
Onnea haudontaa. Meillä pitäisi alkaa pikku hiljaa kuoriutumaan jo niitä tipuja.
-
kanamummo
Joo, Kaneli on tehny täällä kahet tiput. Hyvin on hommansa hoitanu kummallakin kertaa!
-
tupis
Nyt kuuluu jo piipitys munista
Ihan tässä alkaa jo jännitys kipristellä mahan pohjassa
Huomenna tulee 21 vrk:ta hautomisen aloituksesta
Tyhmänä nyt vielä kysyn sellasta, että tartteeko tipuille laittaa lämpölamppua ees varmuuden vuoksi vai luotanko siihen, että emo huolehtiiko tipuista?
Tyhmänä nyt vielä kysyn sellasta, että tartteeko tipuille laittaa lämpölamppua ees varmuuden vuoksi vai luotanko siihen, että emo huolehtiiko tipuista?
-
tupis
Ekat kaks tipua kuoriutunut
Vaalea ja tumma tipu
Ja ainaski kolmannessaki munassa kovasti säröjä! Enempää en oo uskaltanu kurkkia, ettei vaan tapahdu mitään kamalaa
Nuo kaks tipusta vähän jo siiven alta näyttikin itseään. Kyllä tää on jännää 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Ihanaa! Paljon onnea pikkuisista! Että osaa ollakin tuo vaalea tipu varsin tärkeän näköinen emon alta kurkistellessaan 
-
tupis
Kiitos onnitteluista Hilta
Tänään saatu laskettua ainakin viisi tipusta
En oo kauheesti uskaltanut nostella emoa, ettei suutu mulle, mutta neljä tummaa tipua ja yksi keltainen sieltä siiven alta on ainakin kurkistellut
Pianhan sen näkee, montako on lopullinen saldo. On tämä eka haudonta vain tosi jännittävä kokemus
Ja tipit on iiiiiihania 
Tänään saatu laskettua ainakin viisi tipusta