Moka, moka...Apuva!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
taikku

Moka, moka...Apuva!

Viesti Kirjoittaja taikku »

Eli mies perhana oli eilen kerännyt munat pesistä, ja vei samalla hautovan kanan munatkin (emo syömässä). Munat ehti olla ehkä n. 4 tuntia keittiössä ennekuin tulin kotiin. Kävin viemässä ne takaisin, koska emohan haluaa hautoa... ei taida niistä mitään enään tulla, vai? Pitäisikö ottaa pois, ja yrittää saada emo lopettamaan hautominen vai siirtää uudet munat alle? Tulee vaan emolle pitkä hautominen... tosin se on ekakertalainen ja en ole muutenkaan ihan varma sen touhuista, kun se saattaa olla monesti aika kauankin ulkona syömässä....
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Ei välttämättä ole käynyt kuinkaan, lykkä vaan takaisin kanan alle ja odottele.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Läpivalaista voi myös ja katsoa, miten menee.. Kyllä ne varmasti vielä on haudontakunnossa. Kauanko se siis on jo hautonut?

*Muoks* Mutta nyt, kun mies on nolona mokastaan, niin muista hyödyntää tilanne ja kysyä joidenkin muiden eläinten hankinnasta, jota olet aina halunnut.. :smt002
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Tuskinpa ne munat on moksiskaan tuosta.Mulla 2 silkkiä kun hauto samassa pesässä ne jatkuvasti sähläsi munien kanssa että jokainen muna oli vuorollaan vieritetty pesästä ulos ja aivan jääkylmänä.Olin ihan varma ettei tuu tipun tipua,mutta kyllä niitä sieltä tuli.
Ja justiinsa mulla kävi niin että hautomakone oli yön yli ilman virtaa kun iltakäännön yhteydessä olin unohtanu panna töpselin takas seinään.Aamulla kun ihmettelin miksei kuulu hurinaa koneesta,niin säikähdyksen aalto kävi lävitse ja ensimmäinen ajatus oli että olen munanmurhaaja! koneessa oli lämpöä 23 astetta.Mutta tutkittuani ne totesin kaikkien hengittävän :smt002
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Munanmurhaaja! :smt005 Voi elämä että sain semmosen naurun pärskähdyksen tuosta että piti pyyhkiä näyttö.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Mielenkiinnolla odotan mihin Taikku saa miehensä suostumaan omantunnontuskissaan. :smt005 Toivotaan kuitenkin, että tiput kuoriutuu.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Kyllähän sieltä voi vielä tulla jos kerran ovat sisällä olleet ja vain neljä tuntia.
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Vasta kirjoitin tuonne http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=4261 noita lämpötila-arvoja, miten tutkimusten mukaan on todettu sikiöiden selviävän munien jäähtymisestä. En usko olevan tuosta lyhyestä jäähtymisestä kovin suurta haittaa, sillä 32 asteen tuntumassakin kestää parhaillaan olla jopa 18 tuntia.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Toivotaan parasta, pelätään pahinta :smt003 Tipujen pitäisi kuoriutua muistaakseni reilun viikon kuluttua.
Ja se on taivahin tosi, etten enään uskalla edes ajatuksissani (tai unissani) mitään eläintä haluta. Mies hankkii kaikki, olin sitten tosissani tai vähemmän tosissani :smt005 Mutta kyllä tästä tilanteesta kaikki hyöty otetaan irti :smt002
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

taikku, mistä tuollaisia miehiä saa?! :smt005
Vastaa Viestiin