tipuja katosi

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
pekko

tipuja katosi

Viesti Kirjoittaja pekko »

Voi ei.Kanalassa käydessäni huomasin ainakin 3 tipun kadonneen jäljettömiin :smt009 3 jäljellä siis kuudesta :smt010 Mihinkähän on voineet joutua :smt009 Emo suojelee niin kovasti,että muut kanat ei tuu lähellekään pesää,joten tuskin ovat muut laumasta niitä tappaneet?
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Surullista :smt009 Veikkaan, että rotta on käynyt vierailulla :smt013
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No rottahan se on kyläillyt pentele!
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla myös katosi mun ihan ekat tipuseni silloin aikoinaan juuri yöllä :smt010

Uskon myös, että rotta oli asialla :smt011

Meillä tapaus johti siihen, että revin navetasta seinälaudat ja villatkin irti seinistä, kun olin varma, että ovat jossain, soitin jopa näkijälle, tietääkö mun tipuista. Ja porasin viikon tipujeni perään.....että näin vaatimattomasti suhdauduin menetykseeni :smt002
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Veikkaisin kanssa rottaa. Kaverilta katosi juuri kaninpoikaset kuin tuhka tuuleen. Rotanjäljet sitten oli pihalla.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Rottaa minäkin. Varsinkin jos on yöllä. meillä yöllä kanat ovat niin suvaitsevaisia, että kiljukaulakin saa tulla orrelle ja yleensäkkin ovat silloin rauhallisia. En millään usko, että kana olisi yöllä niin salakavala, että menisi emolta tipuja tappamaan. lähinnä se ahdistelu on päivällä, kun ne vähän ärsyttää...
Meillä vei yhtenä vuonna kärppä lintuja pihasta, että voishan se olla kärppäkin.
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

No hyi helv..voiskohan olla rotta :smt012 Emo kyllä antaa kyytiä kaneille ja muille jotka yrittää tipuihin koskea.Luulisin,että yrittäisi myös rotan päälle käydä...tietenkin jäisi silloin toiseksi.Rottia en ole täällä ainakaan nähnyt lähimpään kahteen vuoteen (sen jälkeen,kun tuli kissat taloon) :smt017 Kärppä ei varmaan tohon meidän aittaan edes mistään pääsisi...tai mistäs noista tietää :smt017
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Tiiäkkö se olikin lumikko joka meillä oli. Miehen kanssa keskusteltiin ja sehän se oli!!
Ja lumikkohan kyllä pääsee mistä hiiri...
Meillä se lumikko saalisti pikkulintuja, niin sillä aattelin veiskö tipun. En tiedä kuinka röyhkeitä ne on... Mutta jos emo on säikähtänyt ja noussu ylös ja tiput siinä erkaantunu??

No rotta on kyllä mielessä.

Ja mies meinas, että kärppä mahtuu rotankolosta!! En tiiä ollenkaan. Kyllähän kissatkin änkää päänsä mentävästä reiästä, mikä on ollut joskus todella pieni...
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Meillä kans on lumikoita, ja kyllä se kärppä menee pienestäreiästä. Linnut säikkyy kunlumikko mennä vilahtaa joskus iltamyöhällä tarhalla minua karkuun.Mutta rotta on kyllä ilkeä, sille vois linnunpoika kelvata hyvin. Onko sulla Pekko kissaa siellä kanalassa? Mulla on yks luottokissa. Sen kanssa ollaan sovittu ettei lintuja popsita, ja se on lintujen kanssa aina öitä sillon tällön, on pysyneet siimahännät loitolla.
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Juu,tontilla ei ole rottia näkynyt enään vuosiin,kun otettiin 5 kissaa.Laitoin illalla kaksi kissoista kanalaan siinä toivossa,että pysyisivät rotat ja muut pedot poissa mikäli taas mielivät aterialle hämärällä...mutta kuinkas kävikään.Meitin ankat sutena kissojen kimppuun ja kisat istuivat pörheenä orrella :smt005 Sieltä sitten loikkasivat mamman syliin ja hännät jäykkänä ovesta ulos :smt003 Se siitäkin keinosta sitten.Tipuja enää kaksi jäljellä :smt010
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Saisitko emoa ja tipuja erotettua hetkeksi tiheämmän verkon taakse? Tai jotain? :smt017

Uskon, että rotta käy saalistamassa tipuja niin kauan kun niitä riittää :smt012

Meillä tuon oman tipukadotuksen jälkeen nikkarointiin kahden neliön häkki, jossa orret ym. tehtiin kaikista tiheimmästä verkosta mitä löytyi. Säästynyt ainakin jatkossa kaikki tiput. Olen päästänyt emoa ja tipuja toki poiskin häkistä, kunhan tiput hieman kasvaneet ja kun kokoa riittävästi laittanut taas muiden joukkoon.
Vastaa Viestiin