kana kirjat?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Terhi

kana kirjat?

Viesti Kirjoittaja Terhi »

en löytänyt kun yhden topikin kirjoista ja siinäkin lopulta mentiin offtopiciin niin että hurahti :smt005

Joten alan kirjallisuutta olisin vailla ja mieluiten suomenkielisenä. olen huomannut että joissakin lontoon kielisissä on sellaista "ammattisanastoa" ettei sitä löydy edes sanakirjoista.(kokemusta iguaani kirjallisuudesta)

Aina ei jaksa konettakaan aukaista ja mieluiten kirjoista kun tykkään niin olisi kiva lukea vanhalla tyylillä ja aina olisi tietoa tyrkyllä heti kun sitä tarvii.
vinski

Viesti Kirjoittaja vinski »

Oma suosikkini on Jay Rossier - Living with chickens. Tosin tällä hetkellä vain saatavana englanniksi, mutta hyvin helppo lukuinen kirja siitä huolimatta.

Olen tästä (toistaiseksi vielä epävirallista) käännöstä tekemässä. Jossain vaiheessa varmasti tarvitsen koelukijoita tähän projektiin mukaan ;)
Moilanen

yleiskeskustelualue/kanat

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No noita vanhoja kanakirjoja olen haalinut maailmalta kymmenittäin, vanhimmat 1910...nuorimmat 1954.
Mm Otto Kallelan kirjoja, eri painoksia minulla lienee parisenkymmentä.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

JES, mun mieliaihe! Mulla on aina hirmuhinku saada heti käsiini KAIKKI uudet eläimiin liityvät kirjat.


Tässä kotimaisia, ilman mitään järjestystä:

-Leppänen-Porttila: Kanat - Suomen rodut

-Anderson: Siipikarjan taudit

-Pulliainen: Kanan historia, biologia ja tuotanto

-Rehnström: Luomukanan hoito

-Tengvall: Kanojen hoito - opas vapaiden kanojen kasvattajalle

-Niemelä: Opas pienkanalan hoitajalle

-Pystynen: Haudontaopas

-Telkänranta: Kanojen maailma


Sitten lisäksi on vielä sellasia joissa on samassa muistakin eläimistä. Niin ja vanhat kirjat puuttuu tuosta, niitä ei varmaan saa moniakaan kuin tuurilla. Jos joku tarvii noista tarkempia tietoja niin voin laittaa :smt001
Terhi

Viesti Kirjoittaja Terhi »

:smt026 :smt026 ISBN ISBN ?????

kaikista kirjoista tietty :smt007 löytyy helpommin
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Iskee laiskuus noissa ISBN:en kirjottamisessa :smt004
Terhi

Viesti Kirjoittaja Terhi »

:smt100
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:smt045 :smt045 :smt017
Tilly

Viesti Kirjoittaja Tilly »

Kerrassaan erinomainen kirja kaikille kotieläimistä, niiden hoidosta ja käyttäytymisestä kiinnostuneille:

Katarina Rehnström
Kylpevät kanat ja sarvipäälehmät
- kotieläinten hyvinvointi ja sen haasteet

Biodynaaminen yhdistys
isbn951-9442-38-3

(Erityisesti viehätyin kohdasta, jossa kerrotaan kanaemojen keskustelevan kuoriutumattomille poikasilleen jo paria päivää ennen kuoriutumista.)

Ajatuksia herättävä kirja!
pipujapapu

Viesti Kirjoittaja pipujapapu »

Meidän vanha Pikkukana (R.I.P. :smt010 ) jutteli (kukerteli ja hyrisi) munilleen aina jo ennen niiden kuoriutumista. Se lastenhoitoa seuratessa kyllä ymmärsi hyvin mistä tulee sanonta että on kuin kanaemo
Pigeon

kirjat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kyyhkyistäkin on suunnitelmissa tehdä kirja, joka käsittää uudistetun painoksen harrastuksesta. Kirjaan tulee myös kattava laji esittely.
Terhi

Viesti Kirjoittaja Terhi »

löysin kun löysinkin kun viitsin etsiä ihan itekin :smt003

http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789519768694

ja siinä samalla sivulla on linkitys siipikarjanhoito osioon muutenkin.

Kävin katsomassa myös biodynaamisen yhdistyksen sivuja, sielläkin montakin mielenkiintoista kirjaa.

kerron kun tuo kirja tulee, millainen on. Kovasti jo odotan. Muitakin vaihtoehtoja oli, sain laskua aikaiseksi jo melkein 100€ :angel9:
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Se on hyvä kirja, kannattaa odottaakin kovasti :smt001
Terhi

Viesti Kirjoittaja Terhi »

tämä kirja kanojen maailma on kivaa luettavaa, oppii muutamia asioita kertalaakista. Lukasin samantein koko teosen läpi ja nyt tahtoo lisää kana kirjoja, ei muutakuin tilailemaan :smt007
Moilanen

yleiskeskustelualue/kanat

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No en kyllä tuota ostamaani Telkänrannan kirjaa kovinkaan kaksisena pitäisi.
Kyllä esim Otto Kallelan, Tiitolan, yms kirjat, jotka ovat julkaistu ennen kuusikymmentälukua, ovat aivan toista maata asiapitoisuudeltaan.
Helena Telkänranta käyttää titteliä tieteiskirjailija, en ole alkuunkaan vakuuttunut.
Noissa 1900-vuosisadan alun ja ennen kuusikymmenluvun alun kirjoissa on esim ruokinnan suhteen tosi hyvää tietoutta.
Erkki Pulliainenkin kirjoitti melko hyvän kanakirjan, siinä on paljon opittavaa.
Vastaa Viestiin