meidän pihalla...

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

hen-na

meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

heippa kaikille!
täällä uusi kanaharrastaja, joka on nyt kohta kuukauden ajan seuraillut perheen kanssa pienen kana laumamme seikkailuja. :smt060
nyt opettelin vartavasten jakamaan iloa kanssanne. pitkään olenkin jo "salaa" seurannut tätä foorumia ja ihastellut teidän kuvia!

Kuva
meidän maatiaiskanaset. (piikkiöläisenä kantana myytiin, mutta todisteita siitä ei ole). vihtori-kukko, helmi ja venla.

Kuva
helga. hellepäivänä pihlajan varjossa päiväunilla.

Kuva
meillä kanat on pihalla vapaana aamusta iltaan, mutta yöksi pitää mennä tarhaan turvaan pedoilta!
voi..kuvassa näkynee vielä remontti rompettakin :-" olen tässä yrittänyt etsiä vanhoja peltiä katoksi, mutta vastaan ei ole tullut.
mutta pressu on aikahyvin vielä toiminut. kuhan muistaa käydä tarpeeksi usein kaatamassa vedet sen päältä pois.
Silvia Sommarlat

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Heippa Hen-na ynnä kanasensa. Tänne munikseen mahtuu vielä asian harrastajia.Tervetuloa joukkoon! :smt001
Heltta

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja Heltta »

Tervetuloa vaan, mukaan mahtuu! :smt006 Kaunis parvi kanoja ja ihanaa kun saavat noin vapaana kulkea ja torkkua puun varjossa!
Korpela

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Moi Hen-na :smt006
Minkä kokoinen toi on? Mulla on täällä vanhaa mutta käyttämätöntä valokatetta, toisesta päästä vähän vimpulaa muttakyllä mä käytin sitä meidän kanakopin toisessa päässä.
Jos et asu kovin kaukana niin voisin tuoda ne sulle jos noita on tarpeeks ja ovat tarpeeks pitkiä.
Niin jotta kerrotko missä asut ja minkä kokoinen tuo on.
Ens vikolla olen menossa mellilään, pöytyälle, mietoisiin, ja ehkä kotkaan.
helleena

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja helleena »

Voi onnea kanasiin hurahtamisesta :smt035 . Tänne joukkoon aina mahtuu ja ihanaa et suomenmaassa "kanahulluus" on lisääntyvää :smt042 . Onnea ja paljooon iloaaa omista kotkoista :smt045 . Viihtyisät olot on teidän rouvilla herroineen :smt045
Iloisten Munatalo

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Korpela kirjoitti:Ens vikolla olen menossa mellilään, pöytyälle, mietoisiin, ja ehkä kotkaan.
Mitäs se Korpela Kotkassa? :shock:
Tervetuloa Hen-na mukaan :smt006
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

kiitos kaikille. ja mukava päästä joukkoon iloiseen! :smt054

korpela:asun alajärvellä, eli "isoista" paikoista seinäjoki on lähinnä. (tämä pikku kaupunki pitää aina rinnastaa johonkin, ei tän sijaintia muuten kukaan tiedä! :smt002 ). kiitos kauniista tarjouksesta, mutta matkaa on kyllä liikaa. mietinkin valokatteen ostamista jo, mutta päätin etten ainakaan vielä tingi periaatteestani ja osta uutta.

meillä ollaan nyt tipu-raskaana! eilen tuli hautomakone ja ensimmäiset seiskaset on siellä tekeytymässä :smt054 lisäilen tuossa päivemmällä kuvia, kun kerkiän paremmin.
Korpela

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Iloisten Munatalo kirjoitti:
Korpela kirjoitti:Ens vikolla olen menossa mellilään, pöytyälle, mietoisiin, ja ehkä kotkaan.
Mitäs se Korpela Kotkassa? :shock:
Tervetuloa Hen-na mukaan :smt006
Mun kummityttö asuu haminan puolella ja ykskurssikaveri kotkassa, maretarium on ihana. Siinä kolme hyvää syytä.
Oisko kaffettelu iloisten munatalon kanalassa neljäs? :smt001
hen-na kirjoitti:kiitos kaikille. ja mukava päästä joukkoon iloiseen! :smt054

korpela:asun alajärvellä, eli "isoista" paikoista seinäjoki on lähinnä. (tämä pikku kaupunki pitää aina rinnastaa johonkin, ei tän sijaintia muuten kukaan tiedä! :smt002 ). kiitos kauniista tarjouksesta, mutta matkaa on kyllä liikaa. mietinkin valokatteen ostamista jo, mutta päätin etten ainakaan vielä tingi periaatteestani ja osta uutta.

meillä ollaan nyt tipu-raskaana! eilen tuli hautomakone ja ensimmäiset seiskaset on siellä tekeytymässä :smt054 lisäilen tuossa päivemmällä kuvia, kun kerkiän paremmin.
Mullaon toi kanahäkki tehty muuten vanhoista, mut sinkitty verkko piti käydä ostaa uutena koska sitä ei ollut enää tarpeeksi.
Toi on niin hyvä periaate. Olen koittanut pitää välillä en osta mitään uutta kuukausia mut aika huono mä siinä vielä olen.
oikeeseen suuntaan kuitenkin menossa :)
Onnea tipun odotuksesta, se kestää onneks vähän vähemmän kun 40vk :smt003
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

^ei meilläkään siis kaikkea käytettynä hankita, mutta tottakai aina sillon kun hyvä löytyy! ja rakennus tarviketta kyllä aika usein tuppaa tämmösiin harrastus jutuihin löytymään käytettynä ja kaikkia jämiä. pienellä vaivalla saa niistä hyvää ja säästää kukkoroa ja tietenkin luontoakin. :smt045
olisikin kamala odottaminen jos 40vk menisi. onneksi kanat on nopeampia! :smt005
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Kuva
noniin. eli munat on koneessa, aitio paikalla keittiössä(äiti vähän kauhisteli "keittiössä!") ja kamala jännitys päällä. "laskettuaika" on siinä 20.7 :smt043
jäämme odotamaan tuleeko mitään. kukko on ainakin olevinaan hyvin asialla! :smt002

Kuva
kanat ja vihtori aina tahtoisi meidän kanssa päiväkahville terassille, mutta emäntä ei tykkää siivota kakkoja terassin lattialta jatkuvasti!
onneksi on portti tuossa terassissa, muuten kanaset olisi kohta tuvassakin! :smt050

Kuva
navetan takaa löytyvä pieni harraste piilopaikka. valtavassa( :smt003 ) kasvihuoneessani kasvaa 3kurkun tainta, 6tomaattia ja 2paprikaa.
pelkään vaan, että jos nuo kanat lähtee seikkailemaan navetan taakse ja löytävät taimet, niin popsiikohan ne ne parempiin suihin?! :shock:
kokeilin kasvulaatikkoa! ajattelin, että siitä saataisiin mahdollisimman varhain perunaa, sipulia jne.
mutta pöh! maasta tulee nopeampaa vaikka onkin kaksi viikkoa jälkeenpäin laitettu. salaattia siitä kyllä on jo saanut. nam! :smt049
harrastaja

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ei kana tyhmä oo saattaa keksiä sun herkkusi :headbang:
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

nyt on jännät paikat!
huomenna on meidän munilla laskettuaika :smt054
päivän pari on jo kuulunut piipitystä ja munat on heilahdelleet. olen "läpivalaissut" taskulampulla ja nyt odotan, että 4 munaa seitsemästä kuoriutuisi.
tosin joskus tuntuu, että yksi tyhjäksi merkatuista munista pienesti heilahtelisi, mutta taitaa olla vain toiveajattelua.. näyttää niin tyhjältä kumminkin... :smt045
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

No joo..Olempa laiska kulkemaan kameran kanssa, mutta nyt on jo kolmas haudonta meneillään. Kaikkihan alkoi luomumuna kokeilulla joka meni pipariksi ja lisäsin neljä omien kanojen munia. Eka oli mennyt kesken ja tänään kuoriutui toinen. Nopea syntyminen oli ollut sillä aikaa, kun kirkolla oltiin ja lapsi voi hyvin ja on siirretty jo akvaariotipulaan lämpöiseen :smt054 Huomenna pitäisi kuoriutua kaksi viimeistä munaa.
Kuva

Huomenna meillä alkaa kalkkijalan hoito vanhalle kanalle :smt009 Ja jos saan tuon kamalan painavan kamerani raahattua navetalle, niin kuvaan meidän talvikanalan teille! Se rakennettiin jo kuukausi sitten ja kanatkin on siellä olleet heti valmistumisesta asti. Hyvin ovat viihtyneet :smt045
harrastaja

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Onnea tipuista!
hen-na

Re: meidän pihalla...

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Kiitos. Kaksi niitänyt siunaantui, kolmas kuoli kuoriutumis vaiheessa viime yönä.
En käsitä miksi ne suurimmaksi osaksi aina kuolevat siinä vaiheessa :smt009
Vastaa Viestiin