kanojen "luovutusikä"

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Paulikki

kanojen "luovutusikä"

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

Mikä on kanojen luovutusikä? Toisinsanoen minkäikäisiä ovat tipuset, joita on myynnissä, jotta pärjäisivät omillaan. Tulevia hankintoja ajatellen...
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Jos tarkoitat omillaan pärjäämistä että pärjääkö ilman lämpölamppua, niin silloin rajana vois pitää kunnon höyhennystä ja ehkä viikko lisää, periaatteessa kanatipu on itsenäinen heti kuoriuduttuaan, eli osaa syödä ja juoda ja nukkua, ja oppii kanan tavoille, kunhan on lämmin paikka eli lämpölamppu käy keinoemosta.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kanaemo vieroittaa poikasensa mun kokemuksen mukaan 6 - 12 viikon iässä, joten sitähän voinee myös pitää suuntaa antavana. Itse olen myynyt nuorimmat 7-8 viikon ikäisinä.

Ihan tiputkin tosiaan pärjäävät, kun lämmöstä on huolehdittu.
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Mie olin ostavinaan kanoi siin alle 3kk:sina ja siin kävi niin et kaik oli kukkoja, joten nyt kun itselläni on kuusi tipua ja tulevat just 3 kk, niin nyt alkaa hahmottua kumpia ovat, eli en enään osta "sikaa säkissä" :smt001 sekä annan pois kun nämä varmistuvat kumpia ovat ettei tule ottajalle pettymystä. :smt009
Sehän siin on et toisista kyl näkyy heti kumpia ovat, mut toisist ei sitten millään kun vasta harja on enempi kasvanut.
Meillä vielä ovat kaksoset tiput tiukasti emossa vaikka ovat muuten itsenäisiä, mutta nelosista emo vieroitti jo kolme viikkoa sitten eli ikää oli 2kk:n.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä olen nuorimmillaan luovuttanut kolmeviikkoisina (muistaakseni, tai vähän päälle), silloin nään jo tipuista sukupuolet ja niillä on jo höyhenys millä ne tarkenee hyvin kesäkelillä ilman lämpölamppua. Siis näitä konehaudottuja, ei tarvii riistää emolta ennenkuin emo itse vieroittaa.
Vastaa Viestiin