Hautomahulluja

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Mmeillä on alho kana hautonut tyhjää pesää viikon, kumpihan ennen luovuttaa kana vai minä (laitan siitosmunia pesään, en tahtoisi talvea vasten pikku tipuja) :-k
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Hermohybridini jaksoi hautoa kaksi viikkoa ja sitten riitti, ulos pesästä ja pari päivää normaalia eloa laumassa ja nyt taas se halavattu lösöttää pesässä yhden muovimunan päällä :smt017 Mitä näidenkin kanssa nyt sitten tekee...
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mun kuudesta kanasta (seitsemäs lopetettiin jalkavian vuoksi) kahdella on poikaset, kolme hautoo ja yks ei ole enää tänä kesänä muninut.
Nyt kyllä jätän itselleni useamman kanan, jos sitten ens syksyllä olis muutakin sakkia kuin hautovia/tipillisiä kanoja.
Potuttaa, ku todennäköisesti joutuu olemaan koko loppu vuoden kaupanmunien varassa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mullakin on ihmeellinen uutinen: kukaan ei haudo! :smt103

Toki siis kuudella kanalla on alle 3 kk ikäisiä tipuja ja kolme näistä emokanoista ei muni vielä. Pari kanaahan otti nokkiinsa, kun katkaisin niiden kimppahaudonnan ja eivät vielä muni sen jäljiltä. Ja yksi kuknahan ei mulla muni käytännössä lainkaan. Ja silti tulee melkein aski päivässä munia! Ratkaisu on siis: tarpeeksi kanoja! :smt005
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Luovutin ja vaihdoin pesään uudet oljet, kana meni heti pesään ja rupesi hautomaan ainokaista munaa (joka löytyi vuohien heinä kasasta)! Vien illalla lisää munia haudottavaksi, kaksi kanaa onneksi vielä munii. Kaksi kanaa hoiti kesällä tiput, ovat nyt muninta tauolla ja sulkasadossa. Kaksi kana tipua on kasvamassa ja kukko poikia ois vaikka muille jakaa! :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Wuohettaren pinna kesti siis nelisen tuntia :smt040
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No no.. Kyllähän se kesti viikon + neljä tuntia! Alkoi varmaan olla epätoivoinen olo siinä vaiheessa, kun jo pohti luovuttamista..
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

:smt005 Näinpä tietenkin! Mulla sen verran huono matikkapää, että laskin vain noi tunnit!:smt005
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

:smt005 Vein lisäksi kolme munaa, jospa ne riittäisi hautoma intoiselle (pahoin pelkään että hautoma kuume tarttuu vielä muniviin kanoihin)! :smt009
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

No on teillä ongelmat :smt005
Mulla hautoo vasta 3. kana keväästä lukien. Ensin keväällä maattari, sitten brahma ja nyt kääpiökotch. Munia tulee ihan liikaa, että sais jokunen muukin innostua hautomisesta, mutta hyvä että edes joku silloin tällöin innostuu pesässä makoilemaan :smt007
Vastaa Viestiin