Omituinen viiriäisenmuna

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Sally12

Omituinen viiriäisenmuna

Viesti Kirjoittaja Sally12 »

Viiriäiseni ovat hurjasti talven munineet.On tullut aika tasaisenkokoisia ja muotoisia kunnes eräällä kerralla oli iso yllätys.Iso muna.Ajattellin jo kanaparan pyllyä :shock:
Aikani säilyteltyäni munaa näytillä,päätin sitten avata sen.Yllätys olikin melkoinen,kun sen sisällä oli toinen kuorellinen normimuna!
Kuinkahan lienee yleistä tällainen?
Kiyry87

Re: Omituinen viiriäisenmuna

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Mä olen nähnyt parikin videota joissa on kanalta tullut sellainen. Ei siis viirulta.
Joten kyllä niitä silloin tällöin tulee varmaan muillekkiin linnuille.
Sally12

Re: Omituinen viiriäisenmuna

Viesti Kirjoittaja Sally12 »

Tuonne blogiini laitoin kuvia kummasta munasta :smt001

http://sallynlintukoti.blogspot.fi/
Kiyry87

Re: Omituinen viiriäisenmuna

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

WOW, siinä ollut viirukana kovilla :shock:
Mä arvasin että siellä oli toinen muna sisällä :smt005
piiparinen

Re: Omituinen viiriäisenmuna

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

meille tuli kans vähän aikaa sitten tuollainen jättimuna, mutta se oli muuten vaan jätti :smt040
on siinäkin ollu tekeminen... :smt045
Jasmin

Apua! Viiriäinen muni oudon alien munan.

Viesti Kirjoittaja Jasmin »

Menin eilen aamulla viemään ruokaa ja vaihtamaan veden viiriäisille, niin huomasin että meidän Hertta viiriäinen näytti jotenkin apealta eikä sille oikein ruoka maistunu ja se käveli hassusti. Tarkkailin sitä pitkin päivää ja huomasin että sen pyllyssä oli jotain kökköö. Aattelin sit et pyyhkäsen sen pyllyn vessapaperilla. Noh, kun olin sen pyllyn pyyhkiny niin huomasin et se jotenki punottaa, sitten se meni kökkimään vaan apeana nurkkaan. Yhtäkkiä sen pyllystä rupes tulee jotain nestettä ja sit ne muut viiriäiset meni ihan onnessaan nokkimaan sen pyllyä ja syömään sitä limaa. Kaiken huppu oli se että sen pylly rupes paisumaan ja näytti ihan siltä et se koko lintu repee ja räjähtää, mutta mikä kaikkein järkyttävintä sieltä "syntyi" omituinen ISO vihreä ryppyinen alien muna!!! :shock: Soitin eläinlääkärille, mutta se ei osannu sanoa mistä tommonen voi johtua. Nyt Hertta on jo vähän pirteämpi, sukii sulkiaan ja syö, mutta on vielä vähän väsyneen olonen. Tietääkö kukaan mistä tämmönen voi johtua? Muut viirut ovat pirteitä ja munineet normaalisti.
Räpylä

Re: Apua! Viiriäinen muni oudon alien munan.

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Siis jos se teki vaan nahkamunan :smt001
Vastaa Viestiin