Viirun nahkamunat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Amanita77
tipu
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Elo 2011, 16:49
Paikkakunta: Ilmajoki

Viirun nahkamunat

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Meillä yksi viirukana alkanut munia joka päivä nahkamunia... Mitään ruokaa en ole muuttanut, kalkkia saa ruuan mukana jatkuvasti.
Säikähtänyt ei ole(tietääkseni) ja muutenkin kun viikon sisällä joka päivä tullut kuorta vailla oleva muna... Olisiko kalkin imeytymisongelma vaiko jotain muuta?
Muuten käyttäytyy ihan normaalisti ja laumassa kaikki ok sovussa.
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
minkuliini

Re: Viirun nahkamunat

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Juu minuakin kiinnostaa näin aloittelevana viiru harrastajana nuo nahkamunat. Minulla tilanne on Se että kaksi nuorta kana viirua ovat samassa häkissä. Toinen on nyt 10 vko ja toinen 8vko ikäinen. Häkkiin ilmestyy päivittäin yksi iso kunnollinen viiriäisen muna, eli varmastikkin vanhempi kana munii jo. Tänään löysin hiekka-astiasta pienemmän nahkamunan! Onko nyt niin että nuorempikin kana aloittaa munintansa, mutta Eka muna tuli nahkaisena? Kalkkia näillä on tarjolla koko ajan ja munituspunahelttaa. Vihreää saavat myös. Tajuaako nuoret kanaset itse syödä kalkkia, vai pitääkö sitä sekoittaa aluksi niiden ruokaan? Olen kyllä jostain kuullut että on normaalia että ekat munat tulee nahkamunina... Onko totta?
Vastaa Viestiin