Juomapullo kanoille ja tipuille

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kuutamofoxi

Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Onko jollakulla käytössä juomapulloa kanoille ja tipuille? En tarkoita nyt sellaista nipallista (vai miksikä sitä sanotaan...) vaan sellaista, kun joskus takavuosina mulla oli undulaateilla, missä on pieni "kaukalo" jossa vesi on kun pullo on käännetty ylösalaisin. (Taas tooooosi selkeä selostus :smt003 ) Ajattelin vaan, että onko niitä tarpeeksi isoja kanojen käyttöön (siis että saavat juotua) ja mistä olette niitä hankkinut. Ensimmäisenä tuli mieleen papukaijojen juomajutut - käytetäänkö papukaijoilla sellaisia? Vai saisiko laiska jostain nettikaupasta sellaisia tilattua emokanojen ja tipujen käyttöön...
Suwitsu

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä on tipuilla käytössä sellaiset ja on olleet tosi hyviä! Kaukalo on tarpeeksi pieni ettei tiput kastele siinä itseään. Meillä on kahta eri kokoa, mahtaisko olla 1 dl ja 2 dl. Ihan lemmikkitavarakaupasta olen muutamalla eurolla ostanut.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä on myös tuommoisia pulloja ja ovat toimineet mainiosti. Koiratuotteella näyttäisi olevan hyvä valikoima.
tinttuli

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Nämä ainakin toimivat hyvin http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=novAQU . Käteviä jos emo ja tiput häkissä. Tiput ei huku ja kana saa juotua, pullona olen käyttänyt 1,5 litran limsapulloa, allle laatikko, jolle tiput nousevat juomaan.
pipsa

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Opetin meitin tiput juomaan jyrsijän pullosta. Kun meni hermot kun vesiastia aina kuopsittiin täyteen ruokaa,pehkua tms...
olen vaan nostanut pullon korkeammalle kuin jyrsijöillä,niin saavat hyvin nk.kuulaan liikkumaan.
sasu

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja sasu »

Minäkin käytän jyrsijöiden pulloja. Tosin, pullojen tilalle olen vaihtanut 1,5l limupullot, ei tarvitse kokoajan olla täyttämässä...
pipsa

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja pipsa »

No niin tietysti...Mä metästin suurinta juomapulloa ja että limpsa pullo olisi käynyt..kaikki ei tule mieleen...
sasu

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja sasu »

Pipsa kaikkiin malleihin ei käy limupullo. Mulla oli kahta eri merkkistä jyrsijäpulloa, joista toiseen limupullo sopii, toiseen ei.
siimis

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla kun aikoinaan oli paljon (tooodella paljon) ihan noita jyrsimiä, niin aina oli pullonmetsästys päällä. Noi hiiret ja rotat meinaan jyrsi häkin pinnojen läpi pullot rikki. Niihin punakorkkisiin perus jyrsijänpulloihin sopi moni shampoopullo ja esim. bodyshopin pullot. Niitä sain ihan bodyshopeista, heillähän on oma pullonpalautus ja tyhjiä pulloja sain liikkeistä kyselemällä (olivat joo ihmeissään, kun kerroin mihin kierrätyskäyttöön niitä etsin :smt002 ) Mutta tässä tapauksessahan tuosta ei ole paljon iloa, kun ne pullot ei ole sen suurempia kuin alkuperäisetkään.

Minkä merkkisiin jyrsijänpulloihin sopii limupullot..? Sellaisiin en ole vielä törmännyt!

Ja mikä pullo kestäis pet-automaatissa litistymättä? Kun nykyään noi limpsapullot on tuollaisia ohuita lötköjä, nehän painuu lommolle heti kun ne kääntää ylösalaisin. Mistä sais vielä vanhoja kunnon pet-pulloja..?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4450
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Semmoiset ruskeat kotikaljapullot (oiskohan litran vetoiset) olivat ainakin vielä tuossa joulun aikaan niin kovaa muovia, etteivät lötkistele.
sasu

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja sasu »

Katsoin tuossa, niin Best Friend-merkkiseen näkyy menevän noi limupullot. Jollei niitäkin ole montaa kokoa?
siimis

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja siimis »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Semmoiset ruskeat kotikaljapullot (oiskohan litran vetoiset) olivat ainakin vielä tuossa joulun aikaan niin kovaa muovia, etteivät lötkistele.
Haluaisko joku kotikaljaa..? T. nimim. keliakia! :smt002
suikku

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja suikku »

Luin Siimiksen viimeisen rivin, ja meinasin heti tilata gluteenitonta kotikaljaa. Sitä taitaa olla vähän vaikea tehdä itse. Harmi. Täälläkin olisi yksi, joka muistaa vielä kotikaljan maun.
siimis

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja siimis »

Joo, en siis tosiaankaan osaa tehdä gluteenitonta kotikaljaa! Valitettavasti...

Toinen olis gluteeniton mämmi, jos sellaista jostain sais...

Vaan tais mennä vähän ooteeksi nyt :smt005
mik

Re: Juomapullo kanoille ja tipuille

Viesti Kirjoittaja mik »

Gluteeniton mämmi, mulle kans :smt044
(keliakkikko täälläkin)

Mut siis aiheeseen. Mulla on kanoilla tupperwaren kissojen juoma-automaatti. Muuten ihan kiva, mut liian pieni. Täytyy yrittää kehitellä jotain muuta. Toi ei varmaankaan oo ku 3-3,5 dl. Pitäis olla isompi.
Vastaa Viestiin