Varastosta kanala

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

rusina85

Varastosta kanala

Viesti Kirjoittaja rusina85 »

Hei!

Ostimme syksyllä omakotitalon melkein maalta ja nyt olen innostunut vanhasta haaveestani saada pihalle ihan pieni parvi kanoja ja kukko. Eli n. 4-5 kanaa ja kukko. Olen keksinyt hyvän paikan kanalalle (kunhan auton renkaille ja ruohonleikkurille keksii jonkun muun paikan). Pihassa on siis ulkorakennuksen eteläpuoleisellä päädyllä varasto (reilu 6 neliömetriä). Siihenhän pitäisi pikkukanalan mahtua.
Kanalan viereen saisi tehtyä ulkotarhan kesäksi, josta tietenkin pääsy sisätiloihin.

Lähinnä mietinnässä on että mitä materiaalia sisätiloihin kannattaa seiniin, lattiaan ja kattoon laittaa että se on helppohoitoinen ja hyvin soveltuva ko. käyttöön. Olemme miettineet ns. maatilavaneria, tavallista havuvaneria, betonilattiaa, lautalattiaa, levylattiaa, väliseinäharkoista muurattua seinää yms... Olisi mukava tietää käytössä lisää eri materiaaleista kun lautaseinänkin saa maalattua helppohoitoisemmaksi paksulla maalilla (tämä oli muistaaksini halvin materiaali).
Xaus

Re: Varastosta kanala

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Jos nyt tekisin tilat uudestaan ja olisi rahaa reilusti :smt003 , niin laittaisin betonin lattiaan ja maatilavanerit seiniin. Pst. niitä saa nykyään valkoisinakin.
jamppa

Re: Varastosta kanala

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Juu määki laittaisin betoit lattiaan ja vanerit seiniin. Ne on molemmat helppoja pitää puhtaana.
Ja sit mä valaisin ihan suoraan johonkin nurkkaan korokkeen missä saisi pidettyä safkat ja vedet. Pysyisivät sitten puhtaampina kun ei olisi kuivikkeiden päällä suoraan...
G-mies

Re: Varastosta kanala

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Betonin päälle kannattaa vetää epoksimaalia. Sen läpi ei imeydy mikään ja on helposti desinfioitavissakin. Sitä voi vetää seinillekin.
kanamummo

Re: Varastosta kanala

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Mitäs vikaa on lautaseinässä ja kalkkimaalissa? :smt017 Vaneri on ***** kallista!
Betonilattia on kyllä hyvä, ihan jylsijöittenkin takia.
Vastaa Viestiin