Maatiaiskana 19 viikkoa vanha ja munii!!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
SannaT

Maatiaiskana 19 viikkoa vanha ja munii!!

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Meidän yksi 19 viikkoinen tyrnäväläinen on nyt jo aloittanut munintansa! Tai niin ainakin olen vakoilusta päätellen ymmärtänyt että meidän Piki se siellä nurkassa käy munimassa.

Eikös ole vähän liian aikaista? Voiko siitä seurata jotain?

Munitusrehua ovat kyllä saaneet, mutta olen sitä "laimentanut" perunalla, lihalla ja vähän kalalla. Ja vihreää syövät myös paljon.

Kolme munaa peräkkäisinä päivinä tullut.
Muusa

Re: Maatiaiskana 19 viikkoa vanha ja munii!!

Viesti Kirjoittaja Muusa »

No on se vähän aikaista muttei siitä sen kummempaa (mun mielestä) seuraa kuin että nyt kun se aloitti noin aikaisin niin se varmaan munii semmoisia minimunia, eiksvaan, niin se sit munii semmoisia pieniä ehkä seuraavaan sulkasatoonsa asti... on meilläkin jotkut tyrnikset aloittaneet jo noin nuorina, mun mielestä tuo Sini oli vieläkin nuorempi kun se alotti - ja munii tosiaan edelleen selvästi muita pienempiä munia.
SannaT

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Ok. Juu, on n. puolet pienempiä kuin kaupan munat. Mutta kelpaa oikein hyvin :smt045

Koitan muuten saada laitettua tässä lähiaikoina niitä kuvia. Jotenkin nyt vaan kestää...
Tarmokas

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Hih, täytyy kanssa elvistellä, että meillä tämä eka "omasatsi" kanssa alkoi munia jo 17 viikkoisena. Enkä tietenkään olisi muuten tiennyt, mutta olin siirtänyt vahingossa yhden nuorikkokanan nuorikkokukkojen boksiin :smt002 . Eli poikamieskukkojen boksissa oli muna :smt017 .
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Meidän ilmajokiset alkoivat myös pyöräytellä munia 19-viikkoisina. Yksi munii nyt tavallista pienempiä, loput ihan oikean maatiaismunan kokoisia munia.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Meillä justiin Silvia-kananen alkoi vihdoin munimaan, 24 viikon iässä :smt003 ja joo, minusta se on epätavallisen myöhäinen... varsinkin kun sen kanssa samasta poikueesta oleva Sini on muninut jo "iät ja ajat", enpä merkille pistänyt koska aloitti mutta oli varmaan alle tuon 19 viikkoa. Että on sitä vaihteluväliä...
Mini

Viesti Kirjoittaja Mini »

Meillä tuli eilen eka muna ja suureksi yllätyksekseni vasta 18-viikkoselta Klaaralta! :smt041
22-viikkoiset Tyyne ja Tellervo ei sen sijaan muni vieläkään eivätkä ole mun nähden edes olleet pesässä toisin kuin tuo Klaara.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

23-viikkoisilla alhoilla ei tietoakaan munimisesta.
Mini

Viesti Kirjoittaja Mini »

Äsken Klaara muni toisen munansa, tällä kertaa hevoskarsinaan pehkuihin suurten kaakatusten saattelemana (ensimmäisensä se väänsi lantalaan paskakasaan :smt083 ). Täytynee varmaan vähän tehdä pesistä houkuttelevampia josko se alkaisi niihin munimaan, haastetta toki siinäkin että saa munia metsästää ympäriinsä. :smt003
Vastaa Viestiin