Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
anninanni

Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja anninanni »

Meillä kun on ne serkun kanat tän talven hoidossa. Olen huamannut että kanat nokkivat toisiaan todella paljon. Tästä serkku vihjaskin kyllä. Eli jotkut kanat on silleen kukkojen lempikanan näkösiä. Yhbelta puuttuu höyheniä selästä ja toisella on kaljupäälaki. Luulin itse eka myös että kanat on vaan juotunut (kun serkulla on kolme kukkoakin, joista yksi tulee hoitoon vielä. Toiset joidutaan lopettamaan :smt009 ) kukkojen polkemiksi. Mutta sitten olen nähnyt että kaikkia suurempi kana Jotta polkee Nopsa Jalkaa. Ja kun siinä Jotta keikkuu selässä Tulee Kiira nokkimaan päätä. Eli tällänen kanojen salaliitto toisiaan vastaan. Sitten paljasselkäkana Tehosekoittimen selkää nokitaan, sitä nokkii kaikki serkun kanat, niin suuret kuin pienetkin.

Ja tällänenkin ihme on. Napoleon kana kluksuttaa niinkuin kukot, kun sillä on jokin namupala kanoille.

Ja sitten kun tulee se serkunkin kukko hoitoon niin mä en oikein tiiä miten asettaa kanoja ja kukkoja. Kahdessa häkissä vois meinaan olla. Kun se Jotta on ainakin, ollu niin sotaisa Esko kukkoa vastaan. Pikkusista serkun kanoista Napoleon ja Nopsa osais varmaan olla meijän Brahmojen kanssa samassa häkissä. Sitten ne isommat serkun kanat Jotta, Kari ja Kiira. Tappelee meijän Brahmojen kanssa jos ovat samassa häkissä :smt017 Tehosekoittimesta ei oikein tiiä. Ja olis kiva ehkä pitää kukot eri häkeissä, mä meinaan pelkään, jos ne sitten paljon tappelis meinaan... :smt017
anninanni

Re: Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja anninanni »

Äh, tuli näkäjään pistettyä tämä ihan väärään osastoonkiin... Tai jotain silleen, hupsista :smt002
Mimmi

Re: Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Siirsin tänne yleiskeskusteluihin. Tuolla hiukan alempana on ketju, jossa kukko polkee toisia kukkoja.. Oiskohan siitä mitään apua? :smt017
anninanni

Re: Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja anninanni »

Kiitos, kun mää menen toheloimaan. Niin jotkut osaa korjata :smt003 Virheitä
anninanni

Re: Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja anninanni »

En tiä onko tää sinne päinkään, mutta kanoilla "oletussukupuoli" on koiras. Eli jos kanan ainut munanjohdin vaurioituu siitä tulee kukkomainen. Nisäkkäillä taas toisinpäin, alkoit on ensin naaraita ja erilaistuu koiraiks.
Oliskohan jompikumpi "poika" tällainen tapaus?

Kato, tällänen löyty sieltä kukko polkee kukkoa viestiketjusta. Kopion tämän suaraan kanamummon viestistä, etten mene sotkemaan lisää... No, kiitokset tästä nyt kumminkin kanamummolle.

No emmä, tiiä kun polkia kanat kumminkin munii :smt017 Kun eiks se silloon lopeta munimisen, jos sillalailla munanjohdin vaurioituu.
kanamummo

Re: Kanat polkee kanoja ja kana kukkoja?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kyyllä. Mutta maatiaiskukon linkittämässä hyvässä tutkimuksessa (jossain tuolla) suomalaisista häkkikanaloista ja kanan käyttäytymisestäkin, tuumattiin että voipi olla homppeleitakin porukassa, ja se on ihan luonnollista. No hyppiihän lehmätkin toistensa selkään kun ne on härillään :smt002
Vastaa Viestiin