kanalassa vierailee orava

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

marja-leena68

kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

Niin monena aamuna olen tavannu oravan syömässä kanalassa jyviä :smt012 ,taikka sitte hätyyttelemässä poikasia.Voiko orava viedä tipusia?Tänään sitte orava pääsi hengestään (eihän niitä ampua saa,mutta mä varjelen mun kanoja vaikka henkeen ja vereen)...tuskin se nyt ainoo orava tält paikalta olikaan....Mutta ei meille kannata tulla,ainkaa kanalaan kiusailemaan toisii pikkusiii... :smt013
Klara

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Klara »

Munia ne vissiin ainakin varastaa ja syö, sitä en sitte tiedä tekeekö ne tipuille mitään - pienillekkään :smt017

En mäkään oravaa kanalassa kattelis, lähdöt sais jos kohalle osuis :smt019
marja-leena68

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

Jooo noh meillä Ellu hautoo,jospas se niitä sitte meinaakin saada....Onneks Ellu ei liiku vaan makaa lättynä,ettei sitte ainka kukaa varastaan pääse... :smt005 toivon mukaan ainka..
siimis

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä kuuluu oravan ruokalistalle munat ja linnunpoikaset, vaikka tiput nyt ei varmaan ole ihan niin avuttomia kuin pikkulintujen pesäpoikaset. En minäkään siltikään hyvällä katsoisi kurrea kanalassani.
Klara

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Klara »

Ai ne voi viijä pieniä tipujaki :shock: Sissos... tuon tiedon jälkeen en kattelis sitäkään vähä mitä aijemmin oisin _ehkä_ voinu kattella :smt068 perään vaan jos kanalaan menee.

Meilläkin on tossa takapihan pikkumettässä oravia. Olkkarin ikkunasta oon kattellu kun ne sielä viipottaa edes takasin. Ja jokku vielä meinaa että ulkoilevat kissit tappaa oravat... eipä mein pullukat nuota ainakaan ole kiinni saanu, jos ovat yrittäneekkään. Nyt kyllä kaadettiin yks iso koivu pois niin osa niitten latvuston puusta toiseen siirtymis oksistosta on poissa.
siimis

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kyllä jos on oikein saaliinhimoinen kissi, niin ottaa oraviakin. Mun edesmenneen mummoni edesmennyt kissa oli tosi haka siinä hommassa. Se myös söi saaliinsa, paitsi häntiä! Niitä häntiä lojuikin sitten pitkin pihamaata. Kerran se sitten vei yhden emo-oravan, jolla oli pesä linnunpöntössä. Tädin mies kiipesi pöntön puusta ja toi - kenellepä muulle - minulle. Pöntöstä löytyi kolme oravanpoikaa, jotka sitten ruokin itsenäisiksi. Olivat ne aika veikeitä kavereita.
jamppa

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kääk!! Voi pientä kurre rukkaa :smt022
Ne on mun mielestä niin mahtavia otuksia, etten ikinä tappaisi sellasta vaik söis multa kaikki kanat!!!! Mua oikein harmittaa kun täällä mein tontilla ei oo oravia näkynny...
Millään en malta uskoa, et ne tipuja söis jos on muutakin syötävää tarjolla!
Martta

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mahtaa mennä vähän ohi mutta avatessani keväällä kanalan lantaluukkua paljastui villojen välistä luotu käärmeen nahka. Oli silloin tällöin pesässä särkyneitä munia ja kuvittelin rottaa syylliseksi. Onneksi ei satuttu samaan aikaan saaliin jaolle :smt105
Eepi

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ohhoh!!! :smt103 Käärme kanalassa!!?? Meikäläinen ois jo soittanut siin vaihees puolustusvoimat!! :smt067 Mut en kyl kurrea ampuis, ne on ihania otuksia!! :smt007
jamppa

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Eepi kirjoitti:Ohhoh!!! :smt103 Käärme kanalassa!!?? Meikäläinen ois jo soittanut siin vaihees puolustusvoimat!! :smt067
Mitä mitä? Käärmeethän on maailman suloisimpia otuksia!!!!
Eepi

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Helkutti, jos jotakin inhoon ni käärmeitä!! Se voi johtuu siitä, ku meä mäel on nähty melkeen joka kesä käärme, ni mua on aina varoteltu ihan hirveesti käärmeistä. Jos se kammo on siitä sit iskeny.
Klara

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Klara »

No kärmeksethän on ihaneita.. palio ihanempia ku kurret.. on on.. usko pos vaan :smt045
jamppa

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mäkin näen ihan joka päivä kaksikin käärmestä :smt002 :smt003 Lutusia :smt007
Eepi

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Eepi »

En usko että uppoo meikäläisen identiteettiin ihan helpolla. :smt002 :smt045
Klara

Re: kanalassa vierailee orava

Viesti Kirjoittaja Klara »

Mä en oo viälä(kään) saanu lupaa :smt012 Vähänk pyllystä.. enkä ees siihen vihervesiagamaan :smt019
Vastaa Viestiin