Millekkäs kanan suu tuoksuu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Ulla

Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja Ulla »

Tulin juuri kanalasta iltatarkastukselta, ja mulla on yleensä tapana nuuhkaista jonkun kanan nokkaa, sen siinä orrella nukkuu nököttäessä. Mun mielestä kanan hengitys tuoksuu hyvälle :smt003 , semmoselle käyneelle viljalle. Yleensä ihan päivittäin otan jonkun kanasen tohon poskeani vasten ja ihan nuuhkasen tirpan naamaa :smt005 . No, kukaan ei oo vielä nokkassu mun silmääni mustelmalle :pirate: :smt005 , vaikka niitä pussaankin :smt058
Ulla

Re: Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja Ulla »

No, ei oo tainnu muut kanoja pussailla :smt005 :smt005 .
Toinen höpsö tapa mulla on, että mää juttelen eläimille kokoajan töitä tehdessä. Isäntä on sanonut monta kertaa että; kyllä tietää missä Ulla kulkee kun kuuluu pulinaa koko ajan. Vaarikin tässä kerran kyseli; yksinäänkös sää täällä juttelet. Sanoin siihen; enhän mää yksin juttele, mulla on paljon kuuntelijoita ja ne myös vastaa mulle :smt045 :smt005
Klara

Re: Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja Klara »

No toi juttelu ja höpöttely on ihan normipäivä meillä... :smt003

Mutta pussailemaan en ole kanoja vielä alkanu - vuohia kyllä ja koiria ja juu.. ihan pieniä pipusia on mukava laittaa poskee vasteen ja lässyttää "aaaiii pientä pipua... mitä mamman piäni pipuinen..." Kuva

Kuva
Mar-jatta

Re: Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Eipä ole tullut mullakaan pahemmin kanoja pussailtua. Enkä kyllä uskaltaiskaan, sen verran tosikkoja nuo meidän vanhemmat kanaset...
Mutta lampaalta sain rinnuksille pari märepisaraa, ja voi jestas että haisi pahalle! :puke:
Oon huomannut, että välillä tulee selitettyä elukoille ummet ja lammet. Suu käy ja tarinaa tulee. Sitten taas joskus olen täysin hiljaisuudessa, mitään en pukahda. Ja kumminkin molemmissa tapauksissa on hyvä fiilis, ei vissiin vaan aina oo asiaa? :-#
pyrstö

Re: Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Mä ymmärrän ullan haistelun ihan hyvin, vuohet ja hevoset tutustuvat , aina haistelulla. Kanoilla ei ole ihan samanlaista mutta hanhet haluavat aina tutkia ja pöllyttävät mun hiuksia. Mä tunnen mun elukat hajusta, pystyn mun eri kattinikin tunnistamaan hajusta. Suomen hevonenkin haisee erillaiselta kun lämppäri. Suokki joka on laitumella ja on syönyt ruisleipää haisee ihanalta( se siitä tupakoitsijoiden hajun menetyksestä) :smt003
Skuukkeli

Re: Millekkäs kanan suu tuoksuu?

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

pyrstöhän on oikeen vainukoira... :smt005

Mä en ole ikuna tupakoinut muuta kuin passiivisesti, enkä mä haista mitään. Hyvä kun paskan hajun erotan... :smt003

Mun yksi sokea tuttu omaa kanssa hyvän hajuaistin. Ulkona kun hevonen hänet ohitti niin hajun perusteella osasi sanoa oliko ruuna vai tamma... :smt002
Vastaa Viestiin